Gå til innhold

Er du jålete og overrenslig?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

:lol: Må bare spørre... Har inntrykk av at mange idag bruker en halvtime på sminke hver morgen og dusjer 2-3 ganger per dag... Kan det være sunt da? :roll:

Er selv ikke så nøye på sminke sånn til hverdags. Av og til gidder jeg, av og til ikke... Og de dagene jeg ikke gidder blir det med mørkebrun maskara og blank lipgloss. De dagene jeg gidder bruker jeg ca. 15 min. på å få det perfekt :roll: Ikke verdens største sminkedokke m.a.o. :lol: Da går det i concealer, eyeliner, maskara, øyeskygge, highlighter og farget lipgloss. :briller:

Jeg dusjer 1 gang per dag (helst om kvelden) og vasker meg grundig hver morgen, MED såpe. :ler: Hårvask med shampo, balsam og påfølgende hårkur 2 ganger i uka. (Har tykt, stort, langt og tungt hår med naturlig fall i som ikke blir fett/skittent så fort. Dessuten tar det flere timer å tørke det :lol: )

Veksler mellom 4 parfymer som jeg bruker på jobb: Noa, Laura, Naomagic og 1881. Men aldri samtidig, hehe. Liker å lukte godt :ler:

Nå, hvor jålete og renslige er dere? Lite? Mye?

Og hva synes dere er for ekstremt?

Jeg synes det er for ekstremt når man ikke kan vise seg blandt folk UTEN full sparkel av ansiktet først. Eller gå ut med søpla for den saks skyld :ler:

Klem fra Vinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler meg ikke jålete og overrenslig, iallfall.

Sånn vanligvis så bruker jeg kun mascara og evt dekkstift ved behov, har jeg ekstra god tid eller veldig lyst en dag så bruker jeg øyenskygge også. En sjelden gang lipgloss eller leppestift, men det er ikke ofte. Noen ganger kan det hende jeg går ut av døra uten noe som helst sminke i det hele tatt også, men det har jeg ikke gjort på lenge nå så nå ville jeg føle meg naken uten mascara.

Jeg vasker meg i ansiktet morgen og kveld hver dag, vasker resten av kroppen hver eneste dag om morgenen og når jeg kommer hjem fra jobb. Ikke nødvendigvis i dusjen, men full kroppsvask liksom. Dusjer med hårvask annenhver dag. Kan ikke gjøre det sjeldnere, for da er det så fett at det er jævlig :-?

Bruker deo og parfyme hver dag (bruker Davidoff Cool Water EdT)

Føler meg helt midt-på-treet renslig og jålete. Eller, kanskje mer ujålete når jeg tenker meg om. Men renslig er jeg uten å være overrenslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer hver morgen + etter trening. Liker egentlig ikke å dusje to ganger om dagen (trener tre ganger i uken så det blir ganske ofte), så jeg prøver å unngå det hvis jeg kan (trener tidlig, dusjer etter det). Vasker håret annenhver dag.

Er så vant til litt sminke at jeg sjelden går ut uten. Får bare høre at jeg ser så trøtt ut da. Mascara er minimum, eyeliner, øyeskygge, dekkstift på de mørke ringene under øynene (som alltid er der, samme hvor mye frisk luft og søvn jeg får). Og leppestift. Av og til litt rouge på vinteren når fjeset trenger farge.

Tar ikke mer enn fem minutter hele stasen tror jeg. Bruker litt mer tid når jeg skal på fest, kanskje med litt glitter og stas, men aldri dekkrem og brunkrem og pudder og alt det der. Synes ordentlig hud er penere, selv blek eller med fregner.

Synes det er litt jålete å alltid sminke seg, men så har jeg alltid vært litt jålete også, og skammer meg ikke over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer som regel en gang om dagen. Det blir som regel etter at jeg har kommet hjem fra skolen. Noen ganger hender det at jeg gjør det om morningen. Men vasker meg alltid da, om morningen.

Bruker deo og parfyme. Sminker meg minimalt. Bare mascara.

.. så vil virkelig ikke kalle meg selv jålete og overrenslig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke jålete og overrenslig.

Vasker håret ca hver 2. dag, dusjer hver kveld.

Til daglig bare mascara og litt rouge.

Bruker en vanlig deo og sjelden parfyme til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi..nå følte jeg meg jålete, ;)

jeg dusjer to ganger daglig..sminker meg hverdag (eyeliner, makeup creme, mascara , eyeliner og kanskje litt lebestift i ny og ne)

vasker håret annenhver dag.. hm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*rekker opp hånden* Ikke overrenslig og jålete!

Vanligvis dusjer jeg og vasker håret hver dag - om morgenen. Er det en dag i heimen hvor jeg ikke skal ut blant folk, kan det hende at jeg skipper det. Eller hvis jeg skal rett på trening.

Håret mitt får sånn "beavis og butthead"-sveis om natten (flatt på siden og rett opp), så det er ikke for å vaske det som sådan, men for å se ut som folk.

Når jeg trener om kvelden dusjer jeg, men ikke med såpe. Bare skylle av svetten - det holder i massevis. Særlig om høsten og vinteren når huden er så pakket inn og tørr som den er.

Sminke?

Eyeliner, mascara og litt øyenskygge. Og litt leppestift/lipgloss. That's it. Ikke noe fargede kremer og sånn her nei. Men jeg har jo skjønt her inne at jeg bør bruke det da - at dette er et must - men jeg vet ikke jeg - er det virkelig det?

Parfyme?

Ja, må ha en liten sprut - enten Ralph Laurens *husker ikke hva den heter nå* eller Jil Sanders Sun.

Også har jeg den evnen at jeg kan være på hytta i dagesvis uten dusj.

Det er ganske deilig å være såpass avslappet på akkurat det - det er mange, har jeg erfart, som får helt hetta med tanken på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Dings

Jeg ser ikke på meg selv som jålete, nei. Selv om jeg liker å ta meg godt ut selvsagt! :)

Dusjer stort sett hver morgen, sminker meg ikke hjemme, men skal jeg ut liker jeg å ha på litt lys øyenskygge, mascara og litt lipgloss uten farge. Nå er jeg i permisjon, men når jeg skal tilbake på jobb blir det litt pynting hver dag. Liker ikke å komme usminket på jobb, rett og slett. Jeg har en jobb der det er forventet at man kler seg litt formelt, og da synes jeg ikke det passer å komme usminket og med uflidd hår.

Vasker håret ca 3 ganger i uken. For øvrig ønsker jeg meg slikt hår som du høres ut til å ha, Vinga! Har forsøkt å spare til langt hår i mange år, men gidder liksom ikke etter en stund... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sminker meg vanligvis hver dag, men jeg har heller ikke noe i mot aa gaa i butikken uten aa gjore det :D men jeg har utrolig lyse oyenvipper, saa de er som regel alltid farget med permanent farge.

Jeg dusjer ALDRI mer enn en gang om dagen, naar jeg trener -saa planlegger jeg litt :wink:

Ellers saa prover jeg aa vaske haaret saa sjelden som mulig, for jeg liker ikke aa ha vaatt haar (var kanskje katt i tidligere liv :sjarmor: ) -og det vil si hver andre eller tredje dag. (har langt haar som ikke blir fett)

Naar jeg sminker meg, saa bruker jeg litt forskjellig -etter humoret. Liker aa bruke lipgloss eller lebepomade, da, og begynner oftere og oftere aa bruke noen med farge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinga`s hår høres kjempefint ut,- skulle ønske jeg hadde det...

Er før øvrig enig med Ada om at vått hår er kjedelig. Hater det, men må fremdeles vaske håret annen hver dag. Det er en salig blanding av tørt og fett.... :x

Dusjer hver dag,- begynner jeg tidlig på skolen tar jeg dusjen om kvelden, begynner jeg sent/har fri tar jeg dusj om morgenen. Vasker meg selvfølgelig godt når jeg ikke rekker dusjen...

Skal innrømme at jeg bruker til dels laaaang tid på å stelle meg. Har vel vært sånn siden begynnelsen av tenårene. Har brukt sminke fast siden jeg gikk på ungdomsskolen. Ble tidlig opptatt av å pynte meg.... :roll:

Jeg bruker vel en halvtime på å sminke meg og ordne håret. Bruker make-up krem / pudder, øyenbrynsblyant (prøver å nappe og tynne ut øyenbrynene,- de er så lyse og trenger litt konturer...), mascara(har så lyse øyenvipper), lipliner og leppestift. Av og til bruker jeg øyenskygge og eyeliner. Dog synes det er vanskelig å finne riktig farge på øyenskygger, så blåser vanligvis i det.

Er også utrolig hysterisk ang håret mitt,- har akkurat klippet lengden og prøver å spare panneluggen jeg engang hadde til at alt blir omtrent like langt. Tar jo et århundre :evil: Så det tar litt tid før Kattepus entrer skoledøra, ja. Uffameg. :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh... jeg liker å ha en time på morgenen...

Men det er mest fordi jeg er søvngjenger før kl. 10.00...

Roter rundt med klær i lang tid, står ett kvarter i dusjen, bruker ca 15 min på sminke da jeg krangler med maskara og øyevipper hver morgen!!! Så skal det kanskje strykes en bukse og smøres med matpakke, og vips, så trengte jeg en time!

Men jålete? Tja, dusjer hver morgen, mye pga at jeg ihvertfall ikke våkner uten dusj! Vasker håret annenhverdag, skyller det hver. (har sånn hår som tidligere nevnt, flatt på sidene og rett opp oppå, innmari stilig er det ikke!) Føner håret hver dag. Sminker meg med pudder, gjenomsiktig for å matte huden, hver dag, maskara, gjennomsiktig øyebrynsmaskara for å få dem til å ligge sånn nogenlunde på plass, og kanskje litt rouge.

Bruker deo uten lukt + parfyme (Jadore?) eller en annen hver dag.

Når jeg her snakker om "hver dag" så snakker jeg om "hverdager!!!" , altså dager jeg går på jobb.

Har ikke problemer med å gå på byen en lørdag forrmiddag uten sminke, eller dra på dansinga en søndag uten sminke, eller gå på butikken eller i søpla uten sminke. Trenger heller ikke dusje, dersom jeg bare skal være hjemme eller gjøre slike ting som handle/ gå tur/ gå i søpla.

Ser på meg selv som "passe jålete".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, så veldig jålete er jeg vel ikke trur jeg, men litt.... :lol:

Fra jeg står opp, til jeg går ut døra, tar det vel sånn ca. 35-40 min. Jeg dusjer hver dag,og etter trening, vasker håret annen hver dag. Føner det stort sett aldri, blir bare hestehale :roll: ( er det noen som forresten vet om noen gooode frisører i Oslo????) Sminker meg på 5-10 min. Bruker concealer, litt solpudder (har ALLEREDE blitt likblek etter sommeren!!), Mascara, øyenskygge og litt rouge. Samt øyenbrynsblyant.

Trenger heller ikke sminke meg om jeg ikke skal på jobben eller ut og møte venner. Går gjerne uten sminke jeg, selv om jeg ser ut som en gris (Hvite øyenvipper som står rett ut og spriker! ) :hoho:

Men liker å pynte meg litt mer om jeg skal ut på byn eller no!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer hver morgen sammen med min kjære. Med mindre håret er nyfarga, så vasker jeg det så godt som hver dag. Det er mest for å få det til å ligge noenlunde normalt, har kort hår som jeg har div. voks og andre ting som får meg til å se ut som et lykketroll om morgenen i.

Hvis jeg gidder å sminke meg, så er det vanligvis bare litt øyesminke (skygge, kajal, mascara) og kanskje litt Lipfinity leppestift. Hvis jeg slår til skikkelig, så blir det en runde med pudder også.

Håret tørker av seg selv mens jeg kler på meg og spiser frokost. I hverdagen er jeg ikke så jålete. Men når det er fest, da er det full pussing, med foundation, pudder, rouge, full øyensminke og leppestift. Bruker 20-30 min for full krigsmaling, og ca 2 min på håret.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

( er det noen som forresten vet om noen gooode frisører i Oslo????)

Kenneth hos CanCam på Grünerløkka (Markveien).

Ingen over - ingen ved siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, hvor jålete og renslige er dere? Lite? Mye?  

Og hva synes dere er for ekstremt?

Dusjer hver dag, hårvask et par ganger i uka. Bruker ikke sminke.

Alt utover dette blir ekstremt hva meg selv angår, ser ikke poenget med det. Hva andre gjør, gir jeg blaffen i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken jåle eller overrenslig :roll:

Dusjer, såklart, annenhver dag. Verken mer eller mindre.

Sminker meg hver dag, men bruker aldri mer enn 5 minutter. Det har jeg rett og slett ikke tid til. Går for den naturlige looken jeg :wink:

Mascara, lipgloss og litt øyenskygge. Eyeliner til fest.

Det er jo slett ikke bra for huden å dusje hver dag heller. Trener man ofte er det vel nødvendig, men ellers hva er vitsen? Utenom å skrubb vekk huden mener jeg?

På hytta har heller ikke jeg noen problemer med å gå noen dager uten dusj-da det kalde vannet er eneste mulighet ,frister ikke det til enhver tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Overrenslig er kanskje litt å ta i, men jeg dusjer hver dag og det gir meg en god start på dagen syns jeg. Vasker håret også hver gang.

Ellers så sminker jeg meg hver dag, ikke så voldsomt, men jeg liker å se flott ut når jeg kommer på jobb.

Er jeg hjemme en dag så trenger jeg ikke å sminke meg for å gå til postkassen, butikken eller på shoppingtur.

Hva ligger i begrepet "jålete" da? Hvis det innebærer sminking hver dag og at man ser seg i speilet ofte, så ja, da er jeg jålete :wink:

-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, dusjer hver dag (ikke hvis jeg bare skal sløve inne en søndag da, men MÅ dusje for å være noenlunde våken til å jobbe :wink: ), Vasker ikke håret oftere enn en til to ganger i uka, fordi det er mye av det og det tar tid før det blir fett. Hodebunnen blir forressten stimulert av mye vasking, så der er en vond sirkel til : jo mer vask, jo fortere fett hår... :-? Eller så er det litt maskara og litt lebestift og gloss.. Børste hår, og enten hestehale eller løst..

Fra jeg er ute av senga, til jeg står på gaten tar det ca 30 min. Liker ikke morgener, så utnytter mest mulig tid i sengen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. mascara og eyeliner.. litt solpudder/rouge.

Done:)

Bortsett fra å pusse tenna og gre håret da.

Dusje tar jeg om mornen hvis jeg rekker det, men som regel om kvelden.

Når jeg begynner tidlig er stort sett så tidlig at jeg ikke orker gå inn i dusjen.

Klarer meg fint på en halvtime, da har jeg spist frokost også.

Men har som regel mye bedre tid enn det.. jobber skift og begynner ofte seint..og jobber til seint :-?

Vaske håret..? et par-tre ganger i uka..

det tar så tid å tørke, begynner å bli langt.

Er avhengig av bodylotion.. jeg er kremoman :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dusjer omtrent daglig. sminker meg skjelden (har mørke farger og jevn hud), kan bli litt mascara og leppestift til festlig bruk. parfyme etter humør. neglene og hender er vel det jeg prioriterer rent "jålemessig", da jeg synes det tar seg ut med velstelte hender med bra manikyr.

har faktisk fått høre flere ganger at jeg tar meg mye bedre ut uten sminke :) (aner ikke om det har en sammenheng med at jeg er en elendig sminkør??)

er det noe spesielt så får jeg proff sminke av en stylistvenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...