Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger noen BRA råd mot kviser!! jeg er lei, de skal vekk!! vet sundt kosthold hjelper på meg da...men sånn ellers!!!?? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også masse kviser. Det er så plagsomt med alle kvisene. Har du vært hos legen?

Jeg har brukt en krem som heter basiron. Men jeg kunne ikke bruke den mere fordi det svei og klødde sånn. Har du prøvd basiron?

Skrevet (endret)
Diane p-piller

Har ikke de masse bivirkninger?

Eller jeg vet ikke jeg. Ehhhh....

Endret av reddelinnea
Skrevet
Jeg trenger noen BRA råd mot kviser!! jeg er lei, de skal vekk!! vet sundt kosthold hjelper på meg da...men sånn ellers!!!?? :forvirret:

Og forressten: Velkommen hit shine21

:velkommen:

Skrevet
Har ikke de masse bivirkninger?

Eller jeg vet ikke jeg. Ehhhh....

Jeg hadde ingen bivirkninger de fem årene jeg gikk på dem (bortsett fra færre kviser), var veldig fornøyd. Men man reagerer jo forskjellig. Disse p-pillene har iallefall hjulpet mange med kviseproblemer, og trenger man i tillegg prevensjon kan det jo være et alternativ.

Skrevet

Spørs jo hvor hardt du er angrepet. Ta deg en tur til legen hvis du er veldig plaget, da kan du få midler som er reseptbelagte. Selv har jeg ikke så veldig store problemer med kviser, men vil gjerne ha vekk de jeg har, selvfølgelig. Har prøvd noe som heter BP gel (skal prøve å finne fram en gammel tråd om denne) og det hjelper litt. Mange skryter også av Shiseido Pureness-serien, men denne har ikke funket på meg.

Skrevet

Gå til en hudlege. Du ber fastlegen om en henvisning, så blir det ikke så dyrt.

Hudlegen kan gi deg resept på midler som virker.

Jeg bruker en krem som heter Differin og en hudpleieserie som heter Exuviance.

Det har hjulpet min hud betraktelig...

Skrevet

Jeg har vert hos hud lege og lege og fått resept på endel salver og piller, men pillene har jeg ikke prøvd enda å den siste salven;differin syns jeg ikke hjelper noe særlig, jeg begynte bare å flasse så mye at jeg måtte smøre meg mye å da fikk jeg igjen kviser fordi jeg gjerne får det når jeg smører meg med kremer...men vurderer de p-pillene da! kan høre med legen om det, jeg går på p-plaster nå,som jeg føler jeg har fått enda mer kviser av...!!! såh...

Skrevet

og forresten: reddelinnea, Takk takk! godt å føle seg velkommen :ler:;)

Skrevet
:tristbla:

tror ikke jeg kommer til å flasse av den oxo da??

Vanskelig å si. Hvis du har veldig sensitiv hud vet jeg ikke om du bør bruke den. Jeg har ganske tørr hud og det har gått helt fint...men det er viktig å bruke en god krem til og ikke bruke for sterke renseprodukter. Jeg har brukt det milde skummet fra Vaseline intensive care om kvelden før jeg hatt på geleen, og Dermalogica dermal clay om morgenen (har bare på geleen om natten, og bare på de utsatte områdene). Det er mindre "benzoyl peroxide" i BP-gelen (2,5%) enn i Basiron, så den skal være mildere. Men jeg har aldri sammenlignet virkningen av dem, altså. Og det er ikke noe vindundermiddel, men den gjør at kvisene forsvinner fortere med meg i alle fall :)

Skrevet

Har egentlig ikke vært plaget med kviser siden ungdomskolen.

Men etter at jeg sluttet på p-piller spretter det fram 10 om dagen!

Fysj!

Men noen tips for å få de bort har jeg ikke, men tar gjerne imot...

Skrevet

Hvis kvisene kommer som en konsekvens av p-pillene, er det lite dere kan gjøre. De er framprovosert av hormonelle svingninger, og det kan ingen utvortes krem gjøre noe med. Prøv en annen prevensjonsform eller lev med de.

Skrevet

Drikke masse vann er jo et godt råd, men det vet vel kanskje de fleste..

En jeg kjenner var veldig plaget med dette, og han gikk til noe lysterapi greier som var helt nytt. Funket visst veldig bra. Ellers er sol bra for uren hud - men i moderate mengder selvfølgelig :)

Skrevet

ja sol hjelper vel endel, problemet er vel bare at skal jeg sole meg ute må jeg bruke faktor for ikke å bli brent, bruker en fra apoteket nå da (cliniderm) den tørker fort inn å er ikke fettete...men litt kviser får jeg alikvel..men solarium hjelper oxo??

Skrevet

Jeg er plaget med uren hud på rygg og bryst, og litt her og der i ansiktet men ikke mye. Men på vita kjøpte jeg garnier sin pure pore eller noe sånt) en blå tube ca.45 kr)med agurk lukt. Det er egentlig ansikts skrubb så den er mild også. men den bruker jeg på rygg og bryst altså i tillegg til ansikt. og den rensker porene. fuker bra!

jeg har tidligere brukt basiron-men syns det var litt dillete å bruke.. tok litt tid.. og desuten syns jeg ikke den var noe god.

Skrevet

Oki!Den kan jeg jo prøve da..! har brukt Basiron jeg oxo...grei nok men ikke noe sånn veldig..du eller noen andre vet ikke om noen gode kremer som er for kvisete hud da? for jeg har litt variert hud, endel tørre partier og noen fete hvor jeg lett får kviser..så trenger en krem som IKKE er fettete..

Skrevet
ja sol hjelper vel endel, problemet er vel bare at skal jeg sole meg ute må jeg bruke faktor for ikke å bli brent, bruker en fra apoteket nå da (cliniderm) den tørker fort inn å er ikke fettete...men litt kviser får jeg alikvel..men solarium hjelper oxo??

Har hørt litt begge deler - noen sier det hjelper mot kviser, mens andre sier det produseres mer talg av å ta solarium? Er nok individuelt, men hvis ikke noe annet funker er det kanskje verdt et forsøk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...