MiniMjau Skrevet 3. januar 2021 #921 Del Skrevet 3. januar 2021 Håper virkelig de finner alle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 3. januar 2021 #922 Del Skrevet 3. januar 2021 Drizzt skrev (3 minutter siden): Hvor leste dere om svenskene som ventet klare ved grensen? De fikk nok unntak for karantenereglene? I intervjuet med K. Wangen. Brannmann. De ventet på klarsignal om at det var behov for dem. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 3. januar 2021 #923 Del Skrevet 3. januar 2021 (endret) All eloge til geologer, reddningsmannskap, politi og ingeniører som faktisk klarer finne mennesker i de store massene som har flytta på seg! Men savner litt flere spørsmål fra journalistene. Idag feks var det mulig å stille spørsmål til en av de nede i gropa. Jeg lurer på hvor lange pass de jobber/hviler, om det er samme hunder hele veien, en eller annen gang må de jo bli slitne.. Dessuten utførlig medisinsk vurdering på hvorfor de tror det skal være mulig å finne overlevende, 4,5 døgn senere midt i vinteren. Og hvorfor tar det så lang tid med identifisering? ps. det er mulig jeg bare er nyskjerrig og stiller unødvendige spørsmål...sorry om noen synes det er for nært. Endret 3. januar 2021 av tranedatter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 3. januar 2021 #924 Del Skrevet 3. januar 2021 Mirakler skjer. Dette er en avsporing, men bare sånn for å vise at mye er mulig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 3. januar 2021 #925 Del Skrevet 3. januar 2021 tranedatter skrev (1 minutt siden): All eloge til geologer, reddningsmannskap, politi og ingeniører som faktisk klarer finne mennesker i de store massene som har flytta på seg! Men savner litt flere spørsmål fra journalistene. Idag feks var det mulig å stille spørsmål til en av de nede i gropa. Jeg lurer på hvor lange pass de jobber/hviler, om det er samme hunder hele veien, en eller annen gang må de jo bli slitne.. Dessuten utførlig medisinsk vurdering på hvorfor de tror det skal være mulig å finne overlevende, 4,5 døgn senere midt i vinteren. Og hvorfor tar det så lang tid med identifisering? ps. det er mulig jeg bare er nyskjerrig og stiller unødvendige spørsmål...sorry om noen synes det er for nært. Det kan man jo tenke seg til selv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 3. januar 2021 #926 Del Skrevet 3. januar 2021 tranedatter skrev (Akkurat nå): All eloge til geologer, reddningsmannskap, politi og ingeniører som faktisk klarer finne mennesker i de store massene som har flytta på seg! Men savner litt flere spørsmål fra journalistene. Idag feks var det mulig å stille spørsmål til en av de nede i gropa. Jeg lurer på hvor lange pass de jobber/hviler, om det er samme hunder hele veien, en eller annen gang må de jo bli slitne.. Dessuten utførlig medisinsk vurdering på hvorfor de tror det skal være mulig å finne overlevende, 4,5 døgn senere midt i vinteren. Og hvorfor tar det så lang tid med identifisering? 1. Journalistene virker bare å være interessert i å identifisere ofrene ved å spørre hvor de ble funnet (=hvilket hus ca), om funnene har tilhørighet sammen (=familier) og om det gjør inntrykk på mannskapet å finne omkomne (=om det er grufulle syn). Det er hvertfall slik jeg oppfatter spørsmålene. Og det gjentas igjen og igjen og igjen. Svarene er selvfølgelig det samme: Ingen svar som kan identifisere noe som helst. 2. Det tar nok lang tid med identifisering fordi de må være helt 100% av sikre på at de dem finner faktisk er de savnede og ikke noen andre tilfeldige forbipasserende som ikke har blitt etterlyst. I tillegg må pårørende varsles og så må de vel godkjenne at media går ut med informasjonen. 2 minutter etter polititet publiserer ID så har jo de store avisene klistret bilder på forsiden og ringt alle kollegaer og familier for uttalelse. Bare se hvordan de holdt på når folk fortsatt var savnet og familier lå på sykehuset. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 3. januar 2021 #927 Del Skrevet 3. januar 2021 En ny person er funnet omkommet Nå er det 7. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 3. januar 2021 #928 Del Skrevet 3. januar 2021 Drizzt skrev (8 minutter siden): En ny person er funnet omkommet Nå er det 7. 😭 Må de etterlatte få all den støtte og hjelp de trenger i denne forferdelige tiden. Når slikt skjer så betyr det mye å få hjem sine kjære selv om de ikke er i live. Å få et konkret svar kan for mange være avgjørende for at sorgbearbeidingen kan starte. Håpet lever helt til kroppene blir funnet. Og finner man ingen kropp så har man ikke et tidspunkt å starte sorgprosessen fra. Kan man overleve 2 uker i en luftlomme? Skal jeg gi opp håpet? Skal jeg håpe på et mirakel? Kanskje... Hvis... Hva om... Tenk... Derfor håper jeg nå at alle pårørende får et svar og alle de savnede blir funnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 3. januar 2021 #929 Del Skrevet 3. januar 2021 Guidet Kvinne skrev (22 minutter siden): Det kan man jo tenke seg til selv. Vi kan jo også tenke oss til om evakuert rasoffer er takknemlig for å få tildelt nye klær. (Typisk journalist spm) Det stilles så utrolig mye dumme spørsmål. Å høre om arbeidsrutiner i Groos hadde faktisk vært interessant!! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillepersille123 Skrevet 3. januar 2021 #930 Del Skrevet 3. januar 2021 (endret) Håper den lille familien med gravid mor, far og jente på 2 år er de tre som ikke er funnet enda og at de alle på et mirakuløst vis er i live. De er jo i et annet hus. La oss be Endret 3. januar 2021 av lillepersille123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 3. januar 2021 #931 Del Skrevet 3. januar 2021 lillepersille123 skrev (2 minutter siden): Håper den lille familien med gravid mor, far og jente på 2 år er de tre som ikke er funnet enda og at de alle på et mirakuløst vis er i live. De er jo i et annet hus. La oss be Jeg er ikke religiøs. Men la oss sammen håpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 3. januar 2021 #932 Del Skrevet 3. januar 2021 Er det bare jeg som tenker at politiet kanskje har en god grunn til å tenke at det finnes muligheter for at noen har overlevd til tross for at de har funnet 7 døde? De har jo ikke lov til å gå ut med det, men for alt vi vet så har de sett tegn på en av de andre omkommne om at det kan ha klart seg en god stund etter raset og derfor er det mulig at noen fortsatt lever. Virker som de oppriktig har tro på at det er mulig at noen kan klare seg i 4.5 dager der. Har så lyst til å tro at det er sant og håper på et mirakel nå ❤ 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 3. januar 2021 #933 Del Skrevet 3. januar 2021 - Jeg har problemer med å finne ting å si, for dette er helt forferdelig. Det er veldig vanskelig å sette ord på dette. (Kong Harald) Kongen beskriver det vi alle føler. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adabsurd Skrevet 3. januar 2021 #934 Del Skrevet 3. januar 2021 Flamme skrev (1 minutt siden): Er det bare jeg som tenker at politiet kanskje har en god grunn til å tenke at det finnes muligheter for at noen har overlevd til tross for at de har funnet 7 døde? De har jo ikke lov til å gå ut med det, men for alt vi vet så har de sett tegn på en av de andre omkommne om at det kan ha klart seg en god stund etter raset og derfor er det mulig at noen fortsatt lever. Virker som de oppriktig har tro på at det er mulig at noen kan klare seg i 4.5 dager der. Har så lyst til å tro at det er sant og håper på et mirakel nå ❤ Har tenkt samme tanke. For all del, fint at de tar ansvar og holdet håpet oppe, men nå har det gått såpass lang tid og flere er funnet omkommet. Det er jo en teoretisk mulighet for at de faktisk har observert tegn til liv, stemmer, rop, andre lyder. Håper jo virkelig det er slik. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kefalinia Skrevet 3. januar 2021 #935 Del Skrevet 3. januar 2021 Jeg kjenner ingen av de som har vært savnet, men får helt vondt inne i meg. Dette er en så stor tragedie midt opp i alt dette med Covid-19. Tenk at hun ene ventet et barn i februar og hadde en datter på to år fra før av. Et mirakel hadde vært om babyen i magen overlevde. Jeg håper virkelig på et mirakel! Dessverre så er det lett for å fryse i hjel, og han ene som ble reddet på første dagen hadde jo en kroppstemperatur på 30 grader.... Håper bare hele Norge kan støtte og hjelpe de som har mistet noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 3. januar 2021 #936 Del Skrevet 3. januar 2021 adabsurd skrev (1 minutt siden): Har tenkt samme tanke. For all del, fint at de tar ansvar og holdet håpet oppe, men nå har det gått såpass lang tid og flere er funnet omkommet. Det er jo en teoretisk mulighet for at de faktisk har observert tegn til liv, stemmer, rop, andre lyder. Håper jo virkelig det er slik. Det er jo mulig at de har sett på noen av ofrene at de kan ha levd en god stund etter raset eller har sett andre tegn til liv. Det kan jo også være snakk om markering fra redningshunder, men ikke likhunder feks. "Politiet anser det fortsatt som sannsynlig at de finner personer i live i rasområdet, opplyser Willersrud." (Nrk.no) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adabsurd Skrevet 3. januar 2021 #937 Del Skrevet 3. januar 2021 Flamme skrev (Akkurat nå): Det er jo mulig at de har sett på noen av ofrene at de kan ha levd en god stund etter raset eller har sett andre tegn til liv. Det kan jo også være snakk om markering fra redningshunder, men ikke likhunder feks. "Politiet anser det fortsatt som sannsynlig at de finner personer i live i rasområdet, opplyser Willersrud." (Nrk.no) Det med redningshunder er sant, godt poeng - uten at jeg kjenner til hvordan de markerer osv. Men dette med å se på ofrene at de kan ha levd en stund etter raset, hva tenker du på da? Klarer ikke helt å forestille meg noen eksempler. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 3. januar 2021 #938 Del Skrevet 3. januar 2021 adabsurd skrev (2 minutter siden): Det med redningshunder er sant, godt poeng - uten at jeg kjenner til hvordan de markerer osv. Men dette med å se på ofrene at de kan ha levd en stund etter raset, hva tenker du på da? Klarer ikke helt å forestille meg noen eksempler. Vet ikke hvor detaljert jeg kan skrive her, men det skulle jo teoretisk sett være mulig å se hvor lenge noen har vært døde feks. Hvor langt har forråtnelsen kommet? Er det tegn til at de har prøvd å grave i gjørma? Tegn på at de har prøvd å komme seg løs? Tegn på at de har sittet fast og prøvd å kommunisere? Har de gått på do etter raset gikk? Har de dødd av nedkjøling eller av selve raset? Tenker at etterforskene og de som obduserer kan dette sikkelig godt og vil kunne si noe om når døden inntraff. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 3. januar 2021 #939 Del Skrevet 3. januar 2021 adabsurd skrev (6 minutter siden): Det med redningshunder er sant, godt poeng - uten at jeg kjenner til hvordan de markerer osv. Men dette med å se på ofrene at de kan ha levd en stund etter raset, hva tenker du på da? Klarer ikke helt å forestille meg noen eksempler. Trenger ikke å være spesielle tegn utover at de ikke har synlige traumer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svigermor Skrevet 3. januar 2021 #940 Del Skrevet 3. januar 2021 Flamme skrev (3 minutter siden): Vet ikke hvor detaljert jeg kan skrive her, men det skulle jo teoretisk sett være mulig å se hvor lenge noen har vært døde feks. Hvor langt har forråtnelsen kommet? Er det tegn til at de har prøvd å grave i gjørma? Tegn på at de har prøvd å komme seg løs? Tegn på at de har sittet fast og prøvd å kommunisere? Har de gått på do etter raset gikk? Har de dødd av nedkjøling eller av selve raset? Tenker at etterforskene og de som obduserer kan dette sikkelig godt og vil kunne si noe om når døden inntraff. Morbid. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå