Kath H. Skrevet 3. januar 2021 #901 Del Skrevet 3. januar 2021 Fnuggolina skrev (2 timer siden): 1: har du vært i en liknende traumatisk situasjon? 2. Det er det sikkert noen som gjør - mange liker kongehuset. Poenget mitt er at alt arbeid de gjør er for å styrke omdømmet til kongehuset som institusjon. Jeg har stor sans for alle i kongefamilien og synes de gjør en utrolig god jobb, de virker også som veldig varme og empatiske mennesker. Men alt i alt så handler det om omdømme - kongefamilien skal virke «samlende». Mette Marit opplevde selv tap under 22.juli, og det er jo ingen tvil om at de er veldig gode på denne type møter. Men jeg tenker det er naturlig å vente. På lik linje med at noe av mediedekning i katastrofer går unødig langt. Administrasjonen trenger jo ikke organisere en tur dit og bruke ressurser på det når redningsaksjonen fortsatt pågår. Ja jeg har opplevd traumatiserende tap. Ikke vær så snar å mene og tro noe om andre mennesker. Dessuten skrev jeg at JEG ville satt pris på, hva andre vil eller ville gjøre sa jeg ikke et eneste ord om. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kath H. Skrevet 3. januar 2021 #902 Del Skrevet 3. januar 2021 Sinsiew skrev (1 time siden): Jeg hatet det når jeg var i en lignende situasjon. Jeg fant det respektløst og invaderende. Vi er alle ulike. Jeg håper de får vite at de kommer og at de kan velge å trekke seg unna hvis de ikke vil møte de kongelige, for det fikk ikke vi. Sant nok, men jeg tror nok ingen tvinges til noe som helst nå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 3. januar 2021 #903 Del Skrevet 3. januar 2021 Håpet svinner 😭💔 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 3. januar 2021 #904 Del Skrevet 3. januar 2021 (endret) Visdomstannaverker skrev (29 minutter siden): Nei, han sa nok feil. Er mye informasjon hele tiden, han ble rettet på av politimannen. Syntes kanskje han selv kunne virke litt "rar", men det hadde jeg selv også blitt hadde jeg stått på direkte tv og sagt noe sånt feil. Ikke det at jeg reagerte på det, men jeg selv hadee følt meg dum etterpå. De har funnet nr 6 omkommet sa de nå for 10 min siden på dirkete tv. Huff, det er virkelig, virkelig en tragedie dette. MEN... midt opp i alt sammen, så er jeg på en måte litt lettet for hver person de klarer å finne, selv om vedkommende dessverre er død. Det vil jo være enda verre og frykteligere for de etterlatte etter person(er) de aldri finner igjen, som bare er borte? De etterlatte vil jo da ikke ha en grav å gå til, i det minste. Jeg håper de finner alle 10 savnede, uansett hvilken tilstand. Det er 4 savnede igjen nå? Jeg blir så lei meg når sånne ting skjer at jeg klarer nesten ikke se på nyhetene lenger Endret 3. januar 2021 av Million 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 3. januar 2021 #905 Del Skrevet 3. januar 2021 Lin11 skrev (22 timer siden): Noen som vet om det finnes en oversikt over andre steder i Norge som også har slik leire grunn? Jeg så en oversikt, men finner den ikke igjen. Husker at de sa at det er mest kvikkleire i Trøndelag og i og rundt Oslo-området opp til Romerike og til grensa til Oppland fylke. Er flere steder her og der, så dvs der det var hav før er det kvikkleire mest sannsynlig. Der det er jord og stein og berg er det trygt å bo, for det meste. Men det skjer jo jordras også, og bergutglidning, så vi lever alle i uvisshet uansett hvor vi bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 3. januar 2021 #906 Del Skrevet 3. januar 2021 Jeg håper de leter til de finner alle som er savnet. Det kan hende det er noen som ligger godt inntyllet og dyner og tepper i en luftlomme og venter på å bli gravd ut. Og om de finner dyr håper jeg de redder de ut av raset. Jeg er så takknemlig for at vi har dyr, så jeg vil bare si noen ord til de som blir sinte fordi vi bryr oss om dyr og at vi redder dyr... Uten hundene hadde vi ikke klart å finne de omkomne, og katten de fant i raset ga oss et håp om liv. Leste om en russisk katt for noen år siden som hadde reddet en baby ved å varme den. Når folk er i havsnød ser de etter fugler, for de er et tegn på at de er land. Uten bier og insekter hadde det ikke vært plante og dyreliv på jorden. Vi mennesker er så avhengig av dyr men mange forstår ikke det. Så derfor skal man behandle dyr med respekt. Selv har jeg en katt som vekker meg når det er fare, og som beskytter meg. Knurrer som en hund og gir meg mye kos og kjærlighet i en vanskelig tid. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 3. januar 2021 #907 Del Skrevet 3. januar 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
javafx Skrevet 3. januar 2021 #908 Del Skrevet 3. januar 2021 Bølle skrev (9 minutter siden): Jeg håper de leter til de finner alle som er savnet. Det kan hende det er noen som ligger godt inntyllet og dyner og tepper i en luftlomme og venter på å bli gravd ut. Og om de finner dyr håper jeg de redder de ut av raset. Jeg er så takknemlig for at vi har dyr, så jeg vil bare si noen ord til de som blir sinte fordi vi bryr oss om dyr og at vi redder dyr... Uten hundene hadde vi ikke klart å finne de omkomne, og katten de fant i raset ga oss et håp om liv. Leste om en russisk katt for noen år siden som hadde reddet en baby ved å varme den. Når folk er i havsnød ser de etter fugler, for de er et tegn på at de er land. Uten bier og insekter hadde det ikke vært plante og dyreliv på jorden. Vi mennesker er så avhengig av dyr men mange forstår ikke det. Så derfor skal man behandle dyr med respekt. Selv har jeg en katt som vekker meg når det er fare, og som beskytter meg. Knurrer som en hund og gir meg mye kos og kjærlighet i en vanskelig tid. Med unntak av et ganske nylig innlegg så er det ingen som har irritert seg over at dyr reddes. Her snur du helt på det. Folk har irritert seg over de som har irritert seg over at dyr ikke prioriteres da situasjonen var akutt og man prøvde å evakuere og berge liv. Det er altså mangelen på empati for redningsmannskap og mennesker i nød som har irritert folk. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tunaen Skrevet 3. januar 2021 #909 Del Skrevet 3. januar 2021 Geirfuglen skrev (16 timer siden): Og i Nittedal. Men det i Alta var stort, masse hus som forsvant rett ut i sjøen. En hund var hjemme alene, men overlevde. Det i Alta var stort, men heldigvis ikke så sentralt. Bare et hus med fastboende der(gikk fint med de), men 8 hus til sammen som forsvant. Takk Gud for det.. Million skrev (38 minutter siden): Huff, det er virkelig, virkelig en tragedie dette. MEN... midt opp i alt sammen, så er jeg på en måte litt lettet for hver person de klarer å finne, selv om vedkommende dessverre er død. Det vil jo være enda verre og frykteligere for de etterlatte etter person(er) de aldri finner igjen, som bare er borte? De etterlatte vil jo da ikke ha en grav å gå til, i det minste. Jeg håper de finner alle 10 savnede, uansett hvilken tilstand. Det er 4 savnede igjen nå? Jeg blir så lei meg når sånne ting skjer at jeg klarer nesten ikke se på nyhetene lenger Helt enig.. mistet selv bestemor i ulykke(før jeg ble født), og hun ble aldri funnet.. Det er sårt selv 50 år etter for moren min og søsknene.. men jeg håper av hele mitt hjerte at noen har overlevd💙❤️ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 3. januar 2021 #910 Del Skrevet 3. januar 2021 javafx skrev (1 minutt siden): Med unntak av et ganske nylig innlegg så er det ingen som har irritert seg over at dyr reddes. Her snur du helt på det. Folk har irritert seg over de som har irritert seg over at dyr ikke prioriteres da situasjonen var akutt og man prøvde å evakuere og berge liv. Det er altså mangelen på empati for redningsmannskap og mennesker i nød som har irritert folk. Så i kommentarfeltet under en artikkel om kvikkleireskredet der overskriften handlet om en katt de prøvde å redde i raset. Da var det flere som ble irritert over at de brukte tid og ressurser på katten, men andre kommenterte at de hadde jo kommet over katten mens de lette og en katt var et tegn på liv. Uansett, var det veterinærer på stedet som tar seg av dyra. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 3. januar 2021 #911 Del Skrevet 3. januar 2021 6 personer funnet nå. 💔 4 er fortsatt savnet. Det gjør så vondt i magen dette her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 3. januar 2021 #912 Del Skrevet 3. januar 2021 At svenskene kjørte på eget initiativ og ventet ved grensen... det altså ❤️ 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gasellen Skrevet 3. januar 2021 #913 Del Skrevet 3. januar 2021 Jeg håper at denne ulykken ikke blir forgjeves. At det gjøres tiltak i fremtiden for å forhindre at dette skjer igjen (noen nevnte saltbrønner?) og at de unngår å bygge på kvikkleire i fremtiden. Det bor mange på kvikkleire og neste gang kan vi få ett ras av samme kaliber som Verdalsraset Naturen er i endring med mildere vintre og ustabilt nedbør og denne typen skred kan ende opp med å forekomme bare oftere og oftere i fremtiden. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 3. januar 2021 #914 Del Skrevet 3. januar 2021 Sylveon skrev (9 minutter siden): 6 personer funnet nå. 💔 4 er fortsatt savnet. Det gjør så vondt i magen dette her. Det viktigste nå er å finne de 4 siste...man kan fortsatt leve i håpet. Får så vondt av alle de 10... Vi må være takknemlig for at redningsmannskapet klarte å redde ut over 40 mennesker som kunne forsvunnet med i raset. Og tallet kunne vært så mye høyere. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 3. januar 2021 #915 Del Skrevet 3. januar 2021 miss summers skrev (1 time siden): At svenskene kjørte på eget initiativ og ventet ved grensen... det altså ❤️ Ja, det var utrolig fint å lese. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 3. januar 2021 #916 Del Skrevet 3. januar 2021 Tråden er ryddet for innhold med opphavsrett. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 3. januar 2021 #917 Del Skrevet 3. januar 2021 (endret) Syvende person funnet.. Endret 3. januar 2021 av Hatsumomo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 3. januar 2021 #918 Del Skrevet 3. januar 2021 De påstår ganske bastant at det fortsatt er mulig å finne noen i live. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 3. januar 2021 #919 Del Skrevet 3. januar 2021 MiniMjau skrev (3 minutter siden): De påstår ganske bastant at det fortsatt er mulig å finne noen i live. Når 7 av 10 er omkommet så ser det ikke lyst ut for at de 3 gjenværende skal være i live. Men mirakler har skjedd før så jeg skjønner at man ikke vil slukke det håpet.. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 3. januar 2021 #920 Del Skrevet 3. januar 2021 Hvor leste dere om svenskene som ventet klare ved grensen? De fikk nok unntak for karantenereglene? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå