Visdomstannaverker Skrevet 2. januar 2021 #781 Skrevet 2. januar 2021 Justlooking skrev (8 minutter siden): Så tragisk! Nå er flere funnet omkommet, det står i media. Stakkars disse og stakkars pårørende ♥️ Og stakkars hele Gjerdrum! Håper de gransker nøye hvordan de kunne bygge så mange hus på kvikkleire! Flere nå? Ser det bare står 4. 2
Justlooking Skrevet 2. januar 2021 #782 Skrevet 2. januar 2021 (endret) Visdomstannaverker skrev (7 minutter siden): Flere nå? Ser det bare står 4. Det er de 4 .... Utrolig trist men kanskje som forventet ... Får håpe de finner alle ❤️ Endret 2. januar 2021 av Justlooking Tillegg 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. januar 2021 #783 Skrevet 2. januar 2021 Sender varme tanker til alle som er berørt ❤️
Olaug Olsen Skrevet 2. januar 2021 #784 Skrevet 2. januar 2021 T-Rex skrev (5 timer siden): Boligprisene i Oslo vil rase... Nye Livsvitenskapsbygget...
Pølsevann Skrevet 2. januar 2021 #785 Skrevet 2. januar 2021 Har sett på kart at det er kvikkleire under ett bygg som står rett bak det bygget jeg bor i. Det er klassifisert som middels risiko. Men jeg merker at jeg blir veldig urolig av det. Og jeg kan ikke se at det er noe vi kan gjøre for å forberede oss på en nødsituasjon heller. Må innrømme at jeg ikke har hørt om kvikkleire før 30.12, selv om mange i tråden mener at det er barneskolelærdom. I så fall husker ikke jeg det. Jeg sliter veldig med å sove nå. Jeg klarer ikke å få bilder ut av hodet. Jeg ser for meg hvordan de må ha hatt det. Jeg har lest og sett intervjuer fra de overlevende, og jeg får bilder i hodet. De bildene går på repeat når jeg legger meg, og jeg kjenner liksom på frykten de kan ha kjent på. (Noen synes sikkert jeg er litt gal og snål, men jeg bare er sånn. Jeg har en evne til å leve meg inn i andres situasjoner. Skulle ønske jeg ikke hadde denne evnen.) 31
miss summers Skrevet 2. januar 2021 #786 Skrevet 2. januar 2021 Omo skrev (1 minutt siden): Har sett på kart at det er kvikkleire under ett bygg som står rett bak det bygget jeg bor i. Det er klassifisert som middels risiko. Men jeg merker at jeg blir veldig urolig av det. Og jeg kan ikke se at det er noe vi kan gjøre for å forberede oss på en nødsituasjon heller. Må innrømme at jeg ikke har hørt om kvikkleire før 30.12, selv om mange i tråden mener at det er barneskolelærdom. I så fall husker ikke jeg det. Jeg sliter veldig med å sove nå. Jeg klarer ikke å få bilder ut av hodet. Jeg ser for meg hvordan de må ha hatt det. Jeg har lest og sett intervjuer fra de overlevende, og jeg får bilder i hodet. De bildene går på repeat når jeg legger meg, og jeg kjenner liksom på frykten de kan ha kjent på. (Noen synes sikkert jeg er litt gal og snål, men jeg bare er sånn. Jeg har en evne til å leve meg inn i andres situasjoner. Skulle ønske jeg ikke hadde denne evnen.) Du er ikke gal og ikke snål. Jeg bodde i høyblokk i Oslo i mange år, frykten for brann eller kollaps var gjenganger i drømmene mine. Jeg elsket leiligheten, men måtte flytte. Jeg er livredd høyblokker. Det er irrasjonelt, men vi er ikke gale! Jeg leste intervjuet av de første to som kom til ahus, kvinnen fikk en vaskemaskin i hodet mens de raste utfor. Og det er sånt jeg tenker på 😰 13
Anonymburker Skrevet 2. januar 2021 #787 Skrevet 2. januar 2021 Omo skrev (6 minutter siden): Har sett på kart at det er kvikkleire under ett bygg som står rett bak det bygget jeg bor i. Det er klassifisert som middels risiko. Men jeg merker at jeg blir veldig urolig av det. Og jeg kan ikke se at det er noe vi kan gjøre for å forberede oss på en nødsituasjon heller. Må innrømme at jeg ikke har hørt om kvikkleire før 30.12, selv om mange i tråden mener at det er barneskolelærdom. I så fall husker ikke jeg det. Jeg sliter veldig med å sove nå. Jeg klarer ikke å få bilder ut av hodet. Jeg ser for meg hvordan de må ha hatt det. Jeg har lest og sett intervjuer fra de overlevende, og jeg får bilder i hodet. De bildene går på repeat når jeg legger meg, og jeg kjenner liksom på frykten de kan ha kjent på. (Noen synes sikkert jeg er litt gal og snål, men jeg bare er sånn. Jeg har en evne til å leve meg inn i andres situasjoner. Skulle ønske jeg ikke hadde denne evnen.) Hadde aldri hørt om kvikkleire jeg heller før denne hendelsen. 14
Blålilla Skrevet 2. januar 2021 #788 Skrevet 2. januar 2021 Expandable86 skrev (2 minutter siden): Hadde aldri hørt om kvikkleire jeg heller før denne hendelsen. Det gikk jo et stort kvikkleireskred i Alta tidligere i 2020 også. 6
Justlooking Skrevet 2. januar 2021 #789 Skrevet 2. januar 2021 Expandable86 skrev (2 minutter siden): Hadde aldri hørt om kvikkleire jeg heller før denne hendelsen. Jeg har hørt om det og vet hva det er. . Finnes mange steder, men har alltid tatt det som en selvfølge at de sjekker veldig nøye og at det er fullstendig trygt før det bygges masse boliger et slikt sted! 3
Silva Pluvialis Skrevet 2. januar 2021 #790 Skrevet 2. januar 2021 (endret) Utrolig tragisk hele situasjonen. Det minner oss på hvor skjørt livet er og på at det kan ta en bråvending på en, to, tre. Familiene fikk livet sitt brått snudd fra en dag til en annen. Fra å sitte i sin trygge stue til å miste alt, i tillegg til at flere liv har gått tapt på grunn av et leirskred. Det er bare uendelig trist. Og uforståelig at livet kan ta en så brå vending. Det viser oss bare nok én gang at vi ikke har noen garantier, og at det er viktig at vi tar vare på hverandre så lenge vi har hverandre. Man vet aldri når alt det trygge forsvinner. Så vi må vise hverandre omsorg og kjærlighet så lenge vi kan. 🌹💔❤️ Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 25
Anonymburker Skrevet 2. januar 2021 #791 Skrevet 2. januar 2021 Blålilla skrev (4 minutter siden): Det gikk jo et stort kvikkleireskred i Alta tidligere i 2020 også. Da har jeg åpenbart ikke fulgt med. 1
Justlooking Skrevet 2. januar 2021 #792 Skrevet 2. januar 2021 Expandable86 skrev (1 minutt siden): Da har jeg åpenbart ikke fulgt med. Der gikk ingen liv tapt og da får det mindre presse. Det går stadig jordras og snøras her og der som tar med seg noen hus eller lignende. Men det drukner litt i nyhetsflommen når ikke menneskeliv går tapt, så ikke rart man ikke får alt med seg ... 12
Anonymburker Skrevet 2. januar 2021 #793 Skrevet 2. januar 2021 Justlooking skrev (6 minutter siden): Der gikk ingen liv tapt og da får det mindre presse. Det går stadig jordras og snøras her og der som tar med seg noen hus eller lignende. Men det drukner litt i nyhetsflommen når ikke menneskeliv går tapt, så ikke rart man ikke får alt med seg ... Det meste har kommet i skyggen av corona i 2020 også. 9
Flamme Skrevet 2. januar 2021 #794 Skrevet 2. januar 2021 Film av hvor stort rasområdet er Skjønner det er vanskelig redningsarbeid når man ser denne filmen 😔 10
Cyndaquil Skrevet 2. januar 2021 #795 Skrevet 2. januar 2021 (endret) KittySnow skrev (3 timer siden): Ja håpet svinner vel for hvert sekund. Samtidig som man får noe håp over at de forteller om luftlommer i områdene hvor de søker. Dog må jeg få lov å si at jeg syns det er litt ekkelt at folk her går inn på fb profilene til pårørende for å se på bilder av Alma osv😐 Det er litt creepy for å være ærlig. Vi er nysgjerrig av natur . Det er ikke et ukjent fenomen. Grunn til at media har lagt ut navn , bilde og en liten tekst om de savnede er jo fordi mange der ute lurer selvom de ikke kjenner dem . Grunn til at de intervjuer de som opplevde dette er fordi folk leser det fordi folk vil vite. Endret 2. januar 2021 av Elaine Marley 6
Xmasclovn Skrevet 2. januar 2021 #796 Skrevet 2. januar 2021 Flamme skrev (3 minutter siden): Film av hvor stort rasområdet er Skjønner det er vanskelig redningsarbeid når man ser denne filmen 😔 Dæven, MYE større enn jeg har fått inntrykk av! 12
KittySnow Skrevet 2. januar 2021 #797 Skrevet 2. januar 2021 Cyndaquil skrev (1 minutt siden): Vi er nysgjerrig av natur . Det er ikke et ukjent fenomen. Grunn til at media har lagt ut navn , bilde og en liten tekst om de savnede er jo fordi mange der ute lurer selvom de ikke kjenner dem . Grunn til at de intervjuer de som opplevde dette er fordi folk leser det fordi folk vil vite. Men da leser man det i avisen, som burde være nok for å få dekt den nysgjerrigheten. Å søke opp på fb blir for meg altfor mye "stalking" og ikke ok. 😕 6
Gjest Geirfuglen Skrevet 2. januar 2021 #798 Skrevet 2. januar 2021 Expandable86 skrev (15 minutter siden): Da har jeg åpenbart ikke fulgt med. Og i Nittedal. Men det i Alta var stort, masse hus som forsvant rett ut i sjøen. En hund var hjemme alene, men overlevde.
Aintnofun Skrevet 2. januar 2021 #799 Skrevet 2. januar 2021 Har grått veldig mye av å lese om denne saken. Det er helt forferdelig. Man kan bare tenke seg det å være i stuasjonen.. 9
Xmasclovn Skrevet 2. januar 2021 #800 Skrevet 2. januar 2021 (endret) KittySnow skrev (44 minutter siden): Men da leser man det i avisen, som burde være nok for å få dekt den nysgjerrigheten. Å søke opp på fb blir for meg altfor mye "stalking" og ikke ok. 😕 Det som er enda verre enn å søke opp profilen er 100vis av fremmede som spammer et tilfeldig bilde med R.I.P og det som er. Det skjer omtrent hver gang en større sak er i mediebildet. Endret 2. januar 2021 av Xmasclovn 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå