bttb Skrevet 1. januar 2021 #481 Del Skrevet 1. januar 2021 Gasellen skrev (6 minutter siden): Så må vi legge til at det var på natta dette skjedde, og mange ikke har telefonen fysisk på seg. Så selv om mange sikkert har den liggende på nattbordet trenger ikke det bety at telefon og eier ligger rett ved hverandre. Jeg tror at de finner alle til slutt, men det spørs hvor lang tid det tar. Graving osv er sikkert tryggere og mer praktisk når det er blitt tørrere og ikke er så ustabilt. Og det kan jo være først til våren. De arbeidsinnvandrerne som ble tatt av jordskred ble ikke gravd etter. Man graver ikke i så ustabile masser. De som ikke ligger inne i hus/på overflaten vil ikke bli funnet. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 1. januar 2021 #482 Del Skrevet 1. januar 2021 Håper man finner alle. Men da et mindre skred gikk for par år siden døde 3 litausiske arbeidere. De fant vel bare den ene... To ligger altså begravet fortsatt i massene. I den videofilmen som de viser fra et helikopter, jo er rasstedet flere kilometer lang, der leire og trær ligger strødd nedover lia, over åker og mark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 1. januar 2021 #483 Del Skrevet 1. januar 2021 Ser NRK har fått massiv kritikk for mediedekningen i kommentarfeltene på FB. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 1. januar 2021 #484 Del Skrevet 1. januar 2021 bttb skrev (2 minutter siden): De arbeidsinnvandrerne som ble tatt av jordskred ble ikke gravd etter. Man graver ikke i så ustabile masser. De som ikke ligger inne i hus/på overflaten vil ikke bli funnet. Forskjellen her er vel at det er store vrakrester, mange mennesker og midt i et boligfelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 1. januar 2021 #485 Del Skrevet 1. januar 2021 bttb skrev (Akkurat nå): De arbeidsinnvandrerne som ble tatt av jordskred ble ikke gravd etter. Man graver ikke i så ustabile masser. De som ikke ligger inne i hus/på overflaten vil ikke bli funnet. Det er akkurat det. Om man blir tatt av et jordras kan man bli begravd dypt. Det er nesten helt umulig å finne noen i et jordras. Mest sannsynlig har de besvims i fallet av raset og tyngden av jordmassene som slår deg ut. Det håper jeg, for da merker du ikke noe. Håper de stenger hele dette området og setter opp et minnesmerke. Så må de gjenlevende få seg nye hus på en tryggere grunn. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 1. januar 2021 #486 Del Skrevet 1. januar 2021 bttb skrev (2 minutter siden): De arbeidsinnvandrerne som ble tatt av jordskred ble ikke gravd etter. Man graver ikke i så ustabile masser. De som ikke ligger inne i hus/på overflaten vil ikke bli funnet. Graver de ikke senere heller? 😭 Tenker så mye på fine 2-åringen med gravid mor som er savnet.. 💔 Tenk om de har blitt liggende lenge adskilt fra hverandre, mørkt og kaldt. Hjertet mitt knuses 😭 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nalini Skrevet 1. januar 2021 #487 Del Skrevet 1. januar 2021 (endret) bttb skrev (6 minutter siden): De arbeidsinnvandrerne som ble tatt av jordskred ble ikke gravd etter. Man graver ikke i så ustabile masser. De som ikke ligger inne i hus/på overflaten vil ikke bli funnet. Feil, man gravde etter de to, men de ble ikke funnet. Men det er vanskelig å finne mennesker. Enorme mengder med leire. Endret 1. januar 2021 av frysja 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 1. januar 2021 #488 Del Skrevet 1. januar 2021 frysja skrev (Akkurat nå): Feil, man gravde etter de to, men de ble ikke funnet. Massene blir etterhvert stabile. Hvor lang tid kan det ta før kvikkleire blir stabilt igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nalini Skrevet 1. januar 2021 #489 Del Skrevet 1. januar 2021 Flamme skrev (Akkurat nå): Hvor lang tid kan det ta før kvikkleire blir stabilt igjen? Vet ikke. Ekspertene på nve vet det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 1. januar 2021 #490 Del Skrevet 1. januar 2021 Om noen er interessert. En viktig film. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 1. januar 2021 #491 Del Skrevet 1. januar 2021 (endret) frysja skrev (23 minutter siden): Feil, man gravde etter de to, men de ble ikke funnet. Men det er vanskelig å finne mennesker. Enorme mengder med leire. Enorme mengder, ja. Mener jeg leste at massene/det raset med arbeidsinnvandrerne var 60 meter dypt, så det er ikke bare bare å finne mennesker etterpå. Endret 1. januar 2021 av hufsaaaaa Omformulering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 1. januar 2021 #492 Del Skrevet 1. januar 2021 Flamme skrev (21 minutter siden): Hvor lang tid kan det ta før kvikkleire blir stabilt igjen? Etter kvikkleireskredet i Rissa i 1978, måtte de sprenge løs resten av kvikkleiren for å få stabil grunn. Så kunne de bygge på den nye trygge grunnen under kvikkleiren. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 1. januar 2021 #493 Del Skrevet 1. januar 2021 Bølle skrev (45 minutter siden): Jaja, selvfølgelig, men syns synd på dyrene likevel... Er kaldt i husene siden strømmen har gått... De fleste har på litt grunnvarme for å forhindre at det går vannrør, så det går helt fint for dyra så lenge de har plussgrader, noe jeg vil anta de har. Er nok verre mht. drikkevann. Hos hundene vår er det tomt ila en dag. De som søker må ha gjort en god kartleggingsjobb når de fant den omkomne så raskt. Jeg håper inderlig de pårørende får svar, det må være forferdelig når familiemedlemmer er savnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 1. januar 2021 #494 Del Skrevet 1. januar 2021 Bølle skrev (1 minutt siden): Etter kvikkleireskredet i Rissa i 1978, måtte de sprenge løs resten av kvikkleiren for å få stabil grunn. Så kunne de bygge på den nye trygge grunnen under kvikkleiren. Vet du hvem som omkom? Var det en dame i rullestol? Det har stått litt forskjellig. Har tenkt på det siden vi har et familiemedlem i rullestol, det vil jo være vanskelig å evakuere på kort varsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 1. januar 2021 #495 Del Skrevet 1. januar 2021 Geirfuglen skrev (Akkurat nå): De fleste har på litt grunnvarme for å forhindre at det går vannrør, så det går helt fint for dyra så lenge de har plussgrader, noe jeg vil anta de har. Er nok verre mht. drikkevann. Hos hundene vår er det tomt ila en dag. De som søker må ha gjort en god kartleggingsjobb når de fant den omkomne så raskt. Jeg håper inderlig de pårørende får svar, det må være forferdelig når familiemedlemmer er savnet. Har de funnet noen? Hvor mange er savnet nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 1. januar 2021 #496 Del Skrevet 1. januar 2021 (endret) Geirfuglen skrev (4 minutter siden): Vet du hvem som omkom? Var det en dame i rullestol? Det har stått litt forskjellig. Har tenkt på det siden vi har et familiemedlem i rullestol, det vil jo være vanskelig å evakuere på kort varsel. Jeg vet bare, utifra videoen, og i kommentarfeltet under, at det var en eldre dame i rullestol som ikke klarte å komme seg ut før huset ble tatt... Men i kommentarfeltet stod det også om et mye værre kvikkleireskred natt til 19.mai 1893 som tok over 105 gårder, over 100 menneskeliv og over 1000 husdyrliv i Verdal. Endret 1. januar 2021 av Bølle 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HotShot Skrevet 1. januar 2021 #497 Del Skrevet 1. januar 2021 Ingen ord kan beskrive hvor forferdelig dette er. Vi handlet inn en del leker og utstyr som vi leverte inn som skulle fraktes til hotellet. Man får jo ikke gjort annet enn å prøve å bidra med det man kan. Stakkars familier som savner sine nærmeste og familier som har mistet alt de har. Min dypeste medfølelse til alle involverte ❤️ Jeg har ikke ord som kan beskrive noe av dette. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 1. januar 2021 #498 Del Skrevet 1. januar 2021 Bølle skrev (1 minutt siden): Jeg vet bare, utifra videoen, og i kommentarfeltet under, at det var en eldre dame i rullestol som ikke klarte å komme seg ut før huset ble tatt... Men i kommentarfeltet stod det også om et mye værre kvikkleireskred på 66/67? som tok over 100 menneske og husdyr liv? Er det ikke verdalsskredet som nevnes? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 1. januar 2021 #499 Del Skrevet 1. januar 2021 Skjønner at profesjonelle jobber etter å finne overlevende..Det er håp så lenge det er håp . Men kan dere huske i nyere tid at det er funnet overlevde i skred, her til lands, etter flere dager? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 1. januar 2021 #500 Del Skrevet 1. januar 2021 Flamme skrev (2 minutter siden): Er det ikke verdalsskredet som nevnes? Jo, det er verdalsskredet. Skrev feil. Det skjedde natt til 19.mai 1893. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå