Gå til innhold

Leste en lang artikkel i går at det var livsfarlig å fyre i vedovn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er skikkelig digg å fyre med ved og det blir en mye bedre varme en med varmepumpa. Men leste i går en lang artikkel hvor en eller annen professor linker til britiske studier etc at vedfyring fører til 1700 dødsfall i norge hvert år pg av avgasser og at det burde forbys. Artikkelen linket som sagt til diverse utenlandske studier og var veldig dårlig skrevet. Nesten som om det var brukt google translate. Hva skal en tenke med slikt? Er det så farlig å fyre i ovnen? 

Det eneste lovlige fyringsmuligheten blir straks med strøm, ser det ut som. Ikke så kjekt de dagene hvor strømmen går ute på bygda. Folk kommer til å fryse ihjel ved -30 grader. Vi bor ikke i ett klima vennlig land som tyskland. Men neste på lista over forbud, ser ut til å bli vedovnen og kampanjen er i gang. 

https://www.tu.no/artikler/nar-vedovnene-far-bedre-teknologi-er-det-uteluften-som-blir-bedre-ikke-inneluften/504772

Anonymkode: f6e57...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er livsfarlig om man ikke vet hvordan man skal fyre. Og så er det helseskadelig å bo ved siden av noen som ikke vet hvordan de skal fyre. Derfor har jeg luftrenser.

Har opplevd at de som har fyrt har kvelt varmen i hus jeg har overnattet i, og det var ikke behagelig. Det man IKKE må gjøre er å stenge helt for trekken før natta, det er bare helt katastrofe.

Anonymkode: 1319a...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stenge trekken helt går ikke på rentbrennende ovner. Bare på de skummelt mtp på det som kan skje i pipa og fører til pipebrann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedovn skal jeg alltid ha.

Jeg tenker ofte «stakkars folk i moderne hjem som ikke har vedovn» 

For hva skal dei gjør den dagen det er orkan, vinter, flere minusgrader ute, strømmen blir borte i flere dager? 

Og orkan blir det bare mer av. Og da forsvinner strømmen og. 

tviler på dei fleste har Aggregat stående.. 

Anonymkode: 40c32...42d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vedovn skal jeg alltid ha.

Jeg tenker ofte «stakkars folk i moderne hjem som ikke har vedovn» 

For hva skal dei gjør den dagen det er orkan, vinter, flere minusgrader ute, strømmen blir borte i flere dager? 

Og orkan blir det bare mer av. Og da forsvinner strømmen og. 

tviler på dei fleste har Aggregat stående.. 

Anonymkode: 40c32...42d

Ja vedovn kan redde liv. Men nå skal alt gå på strøm, noe som er ekstremt sikkert (not).

Anonymkode: 1319a...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...