Gå til innhold

Hvorfor følte jeg ikke noe rundt det å ta en abort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tatt abort tre ganger. Det var helt følelsløst, ville bare få det overstått. Har hatt større følelser når det kommer til å gå til frisøren liksom

Anonymkode: 609a0...0da

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt. Jeg har både hatt provosert abort og mistet. Ingen av gangene var det "noe stress", om man kan si det sånn. Var ikke tida for det første gang og andre gang var det bare å prøve igjen. 

Anonymkode: aa299...fdf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en abort i februar 2019. Var trist og lei meg der og da, og ble lei meg ett par måneder etterpå når jeg så gravide. Men jeg visste innerst inne at det var riktig å ta abort. Både med tanke på det barnet, min sønn fra før og meg selv. Nå i ettertid er jeg fortrolig med min avgjørelse. Jeg har slått meg helt til ro med det og tenker ikke på det lenger. 

Anonymkode: 0db28...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, nettopp ferdig å blø. 

Skal sies at kroppen min såvidt klarte å bære frem det siste barnet. Det sto om livet lenge og måtte sjekkes ukentlig. Så jeg tør ikke å få flere barn.

Anonymkode: f49da...042

Har du vurdert sterilisering? (skrevet på en ikke-kritiserende måte) Er vel verdt det hvis du hadde et tøft svangerskap sist og ikke ønsker å bli gravid igjen. Ja, prevensjon kan svikte så jeg ville iallefall vurdert det. 

Godt du er ferdig med å blø, håper det har gått greit. Og nei, man trenger ikke å få en reaksjon, det føles jo greit ut når du vet at det var til det beste. 

Anonymkode: d1af3...5ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har du vurdert sterilisering? (skrevet på en ikke-kritiserende måte) Er vel verdt det hvis du hadde et tøft svangerskap sist og ikke ønsker å bli gravid igjen. Ja, prevensjon kan svikte så jeg ville iallefall vurdert det. 

Godt du er ferdig med å blø, håper det har gått greit. Og nei, man trenger ikke å få en reaksjon, det føles jo greit ut når du vet at det var til det beste. 

Anonymkode: d1af3...5ac

Ja, men fikk beskjed om at det ikke var lurt. 

Anonymkode: f49da...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ikke merke til hvor "vi" er, før nå. Valgte du "Vi som sørger" selv, eller har tråden blitt flyttet hit?

Anonymkode: bd5ae...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Man må ikke føle på skyld eller sorg hvis man vet det var det rette å gjøre. Jeg selv føler ingen skyld for min, jeg føler ingen tristhet og ingen anger.

jeg er ingen kald person, langt fra, men noen ganger må man ta tøffe beslutninger for å få et godt liv. Og jeg skal ikke unnskylde eller føle meg mindre verdt fordi jeg gjorde noe som var rett for meg.

Anonymkode: c961e...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Det er da sikkert flere grunner til at du ikke føler noe rundt det.

Kanskje du overhode ikke kunne tenke deg flere barn? Kanskje du ikke har følelser for partneren lenger? Kanskje du er deprimert?

Det kan du bare vite selv.. men kan se for meg at siden du har barn fra før og vet hva en graviditet innebærer og hva du går til, så er det lettere å være sikker i sin avgjørelse enn om du er 20 år og aldri vært gravid før. Da blir sjokket og aborten sikkert mye mye verre.

Anonymkode: 426a1...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok abort for 10 år siden og tenker aldri over det, det var egentlig bare utrolig deilig å bli ferdig med det. Er en veldig empatisk og følsom person, men det var jo ikke akkurat en ferdig baby de fjerna. 

Anonymkode: 0443f...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...