AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #1 Del Skrevet 29. desember 2020 Jeg er glad i barn, har barn, men har hatt flere store kriser i livet det siste året. Jeg så at jeg ikke klarte å få et barn til (fått 2 stk på 3 år.) Det viste seg å være tvillinger i magen da jeg skulle ta abort. Jeg lo og gråt på likt av det sjokket, men jeg føler meg ikke trist for aborten jeg nettopp tok. Er det at jeg ikke tør å føle på det ennå? Anonymkode: f49da...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøyamor Skrevet 29. desember 2020 #2 Del Skrevet 29. desember 2020 Og hvordan fikk du vite det var tvillinger? Sist jeg sjekket må man må tidlig ultralyd, og det koster 1000kr ++ ettersom det ikke er et tilbud gravide får per i dag. Så da er spørsmålet mitt, hvorfor betalte du for TUL hvis du likevell skulle abortere? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #3 Del Skrevet 29. desember 2020 Lenge siden du tok aborten? For min del kom reaksjonen aldri. Følte det var noe jeg måtte gjøre og har aldri dvelet ved at jeg gikk gjennom det. Fått 3 friske barn i ettertid. Mulig du enda ikke har fått en reaksjon, og mulig du ser at det var det som måtte til. Kanskje du alt er for sliten av de 2 du har som gjør at du bare føler det var riktig og så går livet videre. Anonymkode: d1af3...5ac 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #4 Del Skrevet 29. desember 2020 Frøyamor skrev (1 minutt siden): Og hvordan fikk du vite det var tvillinger? Sist jeg sjekket må man må tidlig ultralyd, og det koster 1000kr ++ ettersom det ikke er et tilbud gravide får per i dag. Så da er spørsmålet mitt, hvorfor betalte du for TUL hvis du likevell skulle abortere? Dette 👏🏼 Anonymkode: eee47...03b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #5 Del Skrevet 29. desember 2020 Frøyamor skrev (1 minutt siden): Og hvordan fikk du vite det var tvillinger? Sist jeg sjekket må man må tidlig ultralyd, og det koster 1000kr ++ ettersom det ikke er et tilbud gravide får per i dag. Så da er spørsmålet mitt, hvorfor betalte du for TUL hvis du likevell skulle abortere? De har alltid tatt ultralyd under abort for å sjekke at det er noe å abortere.. Vært gjennom 3 aborter (sa, MA og en provosert). Anonymkode: d1af3...5ac 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet 29. desember 2020 #6 Del Skrevet 29. desember 2020 Frøyamor skrev (1 minutt siden): Og hvordan fikk du vite det var tvillinger? Sist jeg sjekket må man må tidlig ultralyd, og det koster 1000kr ++ ettersom det ikke er et tilbud gravide får per i dag. Så da er spørsmålet mitt, hvorfor betalte du for TUL hvis du likevell skulle abortere? Man tar ultralyd i forbindelse med abort. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøyamor Skrevet 29. desember 2020 #7 Del Skrevet 29. desember 2020 (endret) Apekatten skrev (2 minutter siden): Man tar ultralyd i forbindelse med abort. Ja, og de SNUR BORT SKJERMEN. Endret 29. desember 2020 av Frøyamor Skrivefeil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøyamor Skrevet 29. desember 2020 #8 Del Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De har alltid tatt ultralyd under abort for å sjekke at det er noe å abortere.. Vært gjennom 3 aborter (sa, MA og en provosert). Anonymkode: d1af3...5ac De snur bort skjermen. Nettopp fordi du ikke skal bli emosjonelt tilknyttet. Og de informere ikke om antall foster. Med mindre du spør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet 29. desember 2020 #9 Del Skrevet 29. desember 2020 Frøyamor skrev (Akkurat nå): Nei. Jeg har tatt abort 3 ganger, ikke én eneste av de ble det tatt UL. Veldig rart at de velger å sette i gang en abort uten å være 100% sikker på at man er gravid. Jeg har tatt abort selv, og da ble det tatt ultralyd, både før aborten og etter aborten for å se at alt hadde kommet ut. Mulig det blir praktisert ulikt rundt omrking i landet.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøyamor Skrevet 29. desember 2020 #10 Del Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er glad i barn, har barn, men har hatt flere store kriser i livet det siste året. Jeg så at jeg ikke klarte å få et barn til (fått 2 stk på 3 år.) Det viste seg å være tvillinger i magen da jeg skulle ta abort. Jeg lo og gråt på likt av det sjokket, men jeg føler meg ikke trist for aborten jeg nettopp tok. Er det at jeg ikke tør å føle på det ennå? Anonymkode: f49da...042 Jeg har tatt 3 aborter, selvvalgt. Aldri felt ei tåre for det, og det er over 10år siden i dag, er ikke alle som blir emjosnelt overveldet av det. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #11 Del Skrevet 29. desember 2020 De aller fleste som tar abort klarer seg helt fint og tenker ikke mer over det. Det er noen abortmotstandere her på KG som vil ha deg til å tro at folk blir psykisk syke av det. Anonymkode: 4a11d...575 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #12 Del Skrevet 29. desember 2020 Frøyamor skrev (25 minutter siden): Og hvordan fikk du vite det var tvillinger? Sist jeg sjekket må man må tidlig ultralyd, og det koster 1000kr ++ ettersom det ikke er et tilbud gravide får per i dag. Så da er spørsmålet mitt, hvorfor betalte du for TUL hvis du likevell skulle abortere? Tul for å dobbeltsjekke at jeg var gravid nok til å ta abort. Det var vist vanlig på sykehuset. Før det kunne være for tidlig, så han måtte bare se. Betalte ikke for det siden det var en del av aborten, det samme med klamydia test jeg måtte ta, selv om jeg er i fast forhold. Dette var vist en del av pakka. Anonymkode: f49da...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #13 Del Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Lenge siden du tok aborten? For min del kom reaksjonen aldri. Følte det var noe jeg måtte gjøre og har aldri dvelet ved at jeg gikk gjennom det. Fått 3 friske barn i ettertid. Mulig du enda ikke har fått en reaksjon, og mulig du ser at det var det som måtte til. Kanskje du alt er for sliten av de 2 du har som gjør at du bare føler det var riktig og så går livet videre. Anonymkode: d1af3...5ac Nei, nettopp ferdig å blø. Skal sies at kroppen min såvidt klarte å bære frem det siste barnet. Det sto om livet lenge og måtte sjekkes ukentlig. Så jeg tør ikke å få flere barn. Anonymkode: f49da...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #14 Del Skrevet 29. desember 2020 Frøyamor skrev (24 minutter siden): Ja, og de SNUR BORT SKJERMEN. Ikke hos meg, jeg så to svarte "poser" på skjermen. Anonymkode: f49da...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #15 Del Skrevet 29. desember 2020 Frøyamor skrev (21 minutter siden): De snur bort skjermen. Nettopp fordi du ikke skal bli emosjonelt tilknyttet. Og de informere ikke om antall foster. Med mindre du spør. Jeg sa at jeg fikk positiv test sent på kvelden så her må det være noe. Jeg så skjermen selv. Jeg spurte mens jeg kledde på meg om han mente at jeg var gravid nok til å ta abort. Han ba meg vente til vi kom inn på kontoret igjen. Han forteller meg at jeg er 5 uker på vei med tvillinger. Anonymkode: f49da...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #16 Del Skrevet 29. desember 2020 Frøyamor skrev (21 minutter siden): Jeg har tatt 3 aborter, selvvalgt. Aldri felt ei tåre for det, og det er over 10år siden i dag, er ikke alle som blir emjosnelt overveldet av det. Føler meg som en kald person. Anonymkode: f49da...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #17 Del Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Føler meg som en kald person. Anonymkode: f49da...042 Jeg lurer på om du ikke bare kjenner på den store avstanden mellom hva du tenker at du "burde" føle og hva du faktisk føler? Som nevnt flere ganger, det er ikke spesielt vanlig å føle masse rundt en provosert abort. Men de som føler masse, og deler det, blir selvfølgelig lagt merke til. Anonymkode: bd5ae...519 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emlia Skrevet 29. desember 2020 #18 Del Skrevet 29. desember 2020 Har også tatt to aborter, men aldri følt så mye rundt det. Var trygg på valget, og følte det var det riktige å gjøre da. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #19 Del Skrevet 29. desember 2020 Tok abort for 25 år siden, sjeleglad for at jeg gjorde det, og aldri angret ett sekund. Anonymkode: 52ccf...a1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #20 Del Skrevet 29. desember 2020 Tok abort for 5 år siden, aldri følt noe særlig rundt det, bare sjeleglad for valget, aldri angret. Og til de første som lurte: Man tar alltid ultralyd i forbindelse med abort Anonymkode: 855b6...47c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå