AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #81 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har et veldig dårlig inntrykk av polakker. Menn og damer. Damene er frekke drama-queens, ligner horer og mangler empati. Mennen er kjeltringer, voldelige og drikker mye. Tror ikke alle polakker er slik, men av de som kommer til Norge beskriver dette min oppfatning. Disse er ofte lavt utdannet og kommer fra røffere kår. Anonymkode: 934e3...88b Altså wtf? Har du en dårlig periode eller? Jeg er polsk, mamma er polsk, familien min er polsk. Kan ikke si at noen av dem, inkludert meg er frekke drama-queens (de finner du uansett nasjonalitet), ingen av hunkjønna ligner horer, og vi har mer enn nok empati for dem vi er glade i. En trenger ikke være empatisk mot alle. Folk får gjøre seg fortjent til det. Anonymkode: 224e0...268 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #82 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er vel også imot kulturen deres. Polsk kultur ligner mye på familiekulturen i Midtøsten. Der mannen bestemmer alt. Det er hvert fall hva jeg har fått inntrykk av. Anonymkode: 17c89...046 Ehh, nei. Da har ikke du møtt mange polakker... Anonymkode: 224e0...268 3
WonderWomaan Skrevet 30. desember 2020 #83 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er også typisk å være utro mot kona, men å skille seg? Nei, det er det siste de gjør. Anonymkode: 6e190...011 Nordmenn og andre folk fra Europa er også utro, veldig mye og oftere enn hva man tror... 1
WonderWomaan Skrevet 30. desember 2020 #84 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Poenget er at nordmenn drikker like mye, hvis ikke mer. Anonymkode: 6e190...011 Amen! 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #85 Skrevet 30. desember 2020 En av våre beste venner er polsk. Veldig hyggelig og hjelpsom mann, drikker lite, alt på stell. Anonymkode: 37c13...4d9 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #86 Skrevet 30. desember 2020 WonderWomaan skrev (5 timer siden): Nordmenn og andre folk fra Europa er også utro, veldig mye og oftere enn hva man tror... Ja, men nordmenn skiller seg ofte hvis ting går dårlig. Det gjør ikke polakker. Anonymkode: 6e190...011 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #87 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Haha. Har du sett køen utenfor Vinmonopolet? Er det polakker som står der, mener du? Anonymkode: 6e190...011 De skaffer seg selvsagt alkohol på andre måter. Anonymkode: 194e1...d56 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #88 Skrevet 30. desember 2020 Jeg var sammen med en polsk mann. Det var veldig fint, ganske likt som det å være med en norsk en. Han jobbet mye, var omtenksom, lagde middag til meg nesten hver dag, selv om vi ikke bodde sammen. Han hjalp meg med det jeg trengte, han var kjekk og rå i senga. Hva vil du egenslig vite? Anonymkode: 9fa84...093 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #89 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, men nordmenn skiller seg ofte hvis ting går dårlig. Det gjør ikke polakker. Anonymkode: 6e190...011 Der tar du skammelig feil...På tide med en reality check? Anonymkode: 224e0...268 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #90 Skrevet 30. desember 2020 Polske menn er ikke noe man dater. Polske menn er noe man bruker til å få malt stua. Anonymkode: fbaef...077 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #91 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Altså wtf? Har du en dårlig periode eller? Jeg er polsk, mamma er polsk, familien min er polsk. Kan ikke si at noen av dem, inkludert meg er frekke drama-queens (de finner du uansett nasjonalitet), ingen av hunkjønna ligner horer, og vi har mer enn nok empati for dem vi er glade i. En trenger ikke være empatisk mot alle. Folk får gjøre seg fortjent til det. Anonymkode: 224e0...268 Hehe. Å si at man må gjøre seg fortjent til empati er ganske empatiløst for meg 😁 Anonymkode: cfb71...ae7 7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #92 Skrevet 30. desember 2020 Hadde et useriøst, kort forhold til en polsk kokk. Han røykte veldig mye og lagde alltid toast med majones og hvitost til meg. Han hadde litt tendenser til sjalusi og eiesyke. Jeg hadde han med på en fest en gang men da kjente jeg at jeg var litt flau over han så da fant jeg ut at det ikke var noe lurt å fortsette. Anonymkode: b9c0e...fed
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #93 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Der tar du skammelig feil...På tide med en reality check? Anonymkode: 224e0...268 Nope, ikke feil Anonymkode: 6e190...011
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #94 Skrevet 6. januar 2021 Mitt inntrykk er at det nok varierer veldig mye med hvor man kommer fra; by eller utkant. Gjennom familie kjenner jeg endel menn fra Krakow, de er høflige, hyggelige, gentlemen, gammeldagse kjønnsroller, setter foreldre og familie høyt, har høy utdannelse og gode jobber, drikker ikke mer enn oss, forventer velkledde, høyt utdannede koner som tar vare på seg selv og gir opp mye av egen karriere og interesser når barna kommer - samtidig som de setter konene svært høyt på en pidestall. Fasade er viktig! Fra utkanten har jeg opplevd mennene mer grove, alkoholiserte og med et dårligere kvinnesyn, men dette er jo en GROV forenkling og basert på mine fordommer og generelle inntrykk. Men. Polen strever jo. Utviklingen har jo gått mot et svært konservativt nærmest diktatorisk land, med mye rasisme og hat. Det er mange som er uenige - men det preger nok sikkert også manges personlige syn vil jeg tro. Anonymkode: b1195...db6 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #95 Skrevet 6. januar 2021 On 12/30/2020 at 4:18 AM, AnonymBruker said: Ehh, nei. Da har ikke du møtt mange polakker... Anonymkode: 224e0...268 Hei, jeg har jobbet med polakker i over 13 år fra bygg og anlegg. Kan bekrefte at holdningene henger igjen på 50 tallet. Veldig hyggelige, men skruppelløse. De jobber ikke når ingen ser. Har uttallige historier. For å ikke nevne stjeling av verktøy og utstyr. Hva med å ikke ha utdannelse i orden, der fagbrevet mangler. Osv osv Kvinnene skal oppdra ungene primært, lage mat. For noen er den forbanna religion tøvet viktig også. Da kan man inkludere mer bakstreverske holdninger. Å sammenligne det med type midtøsten er ikke noe bomtur etter min mening, riktig nok ikke så ekstremt på enkelte områder. Anonymkode: 6d03a...5fa 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #96 Skrevet 6. januar 2021 De er veldig ulike. De eldre er ofte mer fastlåst i gammelt mønster hvor kona skal stelle hjemme og mannen forsørger familien. Ofte mye alkohol og røyk. Arbeidsmoralen er like ulik hos dem som hos nordmenn. Store variasjoner. Ofte har jeg opplevd kvinnene som mer late enn mennene på jobb. De yngre polakkene er ofte mer som nordmenn flest. Mindre forbruk av alkohol og røyk. Polakker er ofte litt mer direkte enn nordmenn, men høflige og hyggelige. Overhodet ikke samme kultur som Midtøsten. Møtt så mange ekle creepy pågående og ufine menn fra Midtøsten, ingen fra Polen. Tvert imot opplevde jeg faktisk å få hjelp av fem voksne polske menn når jeg var yngre. Var på fest et sted og de jeg var med drakk altfor mye. Toget jeg skulle ta var innstilt og visste ikke veien til stasjonen fra der jeg var. De viste meg veien og ventet i én time pga innstilt tog så jeg kom trygt hjem. Har faktisk kun hatt positive gode møter med polakker, men vet det er en del styr i byggebransjen ettersom min mann jobber med en del polakker. Likevel er det mange nordmenn som også er like vanskelige å jobbe med. Anonymkode: ea624...382
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #97 Skrevet 6. januar 2021 Husker en polsk mann som flørtet med meg på trening mange ganger. Så sinnsykt deilig! Fasan at det er stengt ass😈😛 Anonymkode: 0362e...5a4 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #98 Skrevet 6. januar 2021 On 12/29/2020 at 2:14 PM, AnonymBruker said: Hva er det du prøver på egentlig? Du må også være veldig spesiell. Tror det er mer sannsynlig at det var etnisk norske familier. Dere nordmenn holder jo ikke kjeft om akevitt, så da må jo dere også være alkoholikere alle mann. Hva med de som har drept konene sine? Anonymkode: fc6cf...0a7 Bor du i Norge, er du norsk statsborger? Så vis respekt for landet du har flyttet til. Jeg har selv utvandret (ut av norge), og selv om jeg alltid vil tenke på meg selv som norsk så sier jeg oss om mine nye landsmenn. Jeg sier ikke dere kanadiere og snakker ned og generaliserer de som bor her. Nei, jeg viser respekt for landet som har latt meg bli statsborger her. Så vis respekt for Norge eller flytt "hjem igjen" (jeg sier hjem igjen, siden Norge tydeligvis ikke er bra nok for deg). Anonymkode: 7b3dc...206 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #99 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 6.1.2021 den 14.01): Husker en polsk mann som flørtet med meg på trening mange ganger. Så sinnsykt deilig! Fasan at det er stengt ass😈😛 Anonymkode: 0362e...5a4 😁 Anonymkode: 6e190...011
Fjellulven Skrevet 14. februar 2021 #100 Skrevet 14. februar 2021 Eksen min var polakk. De er ofte gentlemen og vil ta vare på damene sine. Spanderte mye gjorde han og. De kan være litt rasistiske mange av dem men drar ikke alle under en kam. De er nok like forskjellig som mange av oss nordmenn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå