Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

nettopp ikke. skriver at dette er basert på de inntrykk jeg har av polakker i Norge, og at det ikke er representativt for hele deres folk

Anonymkode: 934e3...88b

Men det du sa om damene...

Anonymkode: 6e190...011

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det du sa om damene...

nettopp ikke. skriver at dette er basert på de inntrykk jeg har hatt av polakker i Norge, og at det ikke er representativt for hele deres folk

Anonymkode: 934e3...88b

Skrevet

I Polen får man kjøpt alkohol 24/7 hver dag hele året. I jula er nesten alt stengt bortsett fra disse små kioskene som selger alkohol. Alkohol er veldig viktig for polakkene. De drikker mye.

Anonymkode: 31bca...4ce

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

I Polen får man kjøpt alkohol 24/7 hver dag hele året. I jula er nesten alt stengt bortsett fra disse små kioskene som selger alkohol. Alkohol er veldig viktig for polakkene. De drikker mye.

Da spør jeg igjen. Har du sett køene utenfor Vinmonopolet? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da spør jeg igjen. Har du sett køene utenfor Vinmonopolet? 

De køene er pga koronatiltak. Det er normalt ikke kø utenfor vinmonopolet. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har dere vært sammen med en polsk mann? Hvordan er de? 

Jeg har ikke vært sammen med en polsk mann, men ut i fra hva jeg forstår, og det er litt info jeg har, er det veldig godt vandt.. 

Skrevet

Jeg var sammen med en polakk for noen år siden. Et svært ihjel tatovert monster, så ut som hulken, han elsket luksus varer, dyre biler, klær, reiser, alt finansiert av narkopenger. Han var svært voldelig og tidligere gjenganger i polsk fengsel før han kom til Norge. Han var voldelig mot meg psykisk og fysisk. Jeg ble uplanlagt gravid med han, mistet barnet i uke 19. Han var med på sykehuset men forlot meg der å stakk av til Polen igjen, giftet seg, skilte seg å hadde 3 damer pluss en skilsmisse på 1,5 år. Nå har han forlovet seg på nytt. Han er dømt  for familievold flere ganger. Han er en jævel mildt sagt. Sier ikke alle polske menn er slik, men mange, i hvertfall her i byen er kriminelle testo tosker.

Anonymkode: 21279...e4c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg var sammen med en polakk for noen år siden. Et svært ihjel tatovert monster, så ut som hulken, han elsket luksus varer, dyre biler, klær, reiser, alt finansiert av narkopenger. Han var svært voldelig og tidligere gjenganger i polsk fengsel før han kom til Norge. Han var voldelig mot meg psykisk og fysisk. Jeg ble uplanlagt gravid med han, mistet barnet i uke 19. Han var med på sykehuset men forlot meg der å stakk av til Polen igjen, giftet seg, skilte seg å hadde 3 damer pluss en skilsmisse på 1,5 år. Nå har han forlovet seg på nytt. Han er dømt  for familievold flere ganger. Han er en jævel mildt sagt. Sier ikke alle polske menn er slik, men mange, i hvertfall her i byen er kriminelle testo tosker.

Oi jøss. Hvorfor ble du sammen med han? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Polsk dame her, jeg vil ikke akkurat advare mot eller snakke ned om mine landsmenn, men vær for pokker forsiktig med polske menn. Polen er et land hvor undertrykking og krig har påført traumer i drikkevannet. Mine besteforeldre, som så vidt overlevde krigen, mishandlet min mor ganske kraftig emosjonellt og fysisk pga eget ødelagt følelsesliv og erfaringer de var borti. Det gjelder ikke alle selvsagt, men en veldig stor del. Jeg vil ikke være sammen med en mann som er styrt av traumer fra oppveksten og ikke er klar over det eller ikke har tenkt å Gjøre noe med det. Det finnes flere sånne enn de med trygge relasjonssmønstrene. 

Bare vær obs og observer fra start.

Anonymkode: 1fb88...28a

Jeg er halvt polsk og i min familie har aldri noen blitt slått eller mishandlet av et annet familiemedlem. Er du fra et eller annet dziura i Polen? 

Anonymkode: fc6cf...0a7

• Liker 6
Skrevet

Jobber med mange polakker, både menn og kvinner. De som er litt yngre av dem har jeg fått et veldig godt inntrykk av, de virker opplyste, ydmyke og helt med i tiden. Jeg har et godt øye til en av dem, vi deler mange interesser, og jeg vet han er på lag med damene. Veldig kjekk og behagelig fyr.

Anonymkode: 6f875...d8d

Skrevet

Jeg har hørt at de har små pølser. Og alle heter Pjotr, Dominik og Igor. Er Pjotr Polens svar på Ronny? 

Anonymkode: e72aa...283

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Oi jøss. Hvorfor ble du sammen med han? 

Han viste jo selfølgelig ikke sitt sanne jeg i begynnelsen, det kom gradvis, tilslutt blir man så nedbrutt at man sliter med å bryte forholdet.

Skrevet

Polsk dame her, jeg vil ikke akkurat advare mot eller snakke ned om mine landsmenn, men vær for pokker forsiktig med polske menn. Polen er et land hvor undertrykking og krig har påført traumer i drikkevannet. Mine besteforeldre, som så vidt overlevde krigen, mishandlet min mor ganske kraftig emosjonellt og fysisk pga eget ødelagt følelsesliv og erfaringer de var borti. Det gjelder ikke alle selvsagt, men en veldig stor del. Jeg vil ikke være sammen med en mann som er styrt av traumer fra oppveksten og ikke er klar over det eller ikke har tenkt å Gjøre noe med det. Det finnes flere sånne enn de med trygge relasjonssmønstrene. 

Dette forklarer hvorfor de polske mennene jeg har møtt har en slik kvinnesyn. Tusen takk for forklaringen!

Anonymkode: c2724...dda

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hver gang jeg har dratt til Polen for å besøke familie så har jeg aldri sett fulle polakker som ligger strødd utover gatene selv om man får tak i alkohol 24/7. I Tyskland får man også lett tak i alkohol. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De køene er pga koronatiltak. Det er normalt ikke kø utenfor vinmonopolet. 

Koronatiltak eller ikke men du ser ikke polakker kjøpe kartonger med vin fordi de er redd for at det skal bli tomt for alkohol. Det er heller ikke polakker som gnåler om at man ikke får kjøpt alkohol til maten på restaurant. Nordmenn er skapalkoholikere. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er halvt polsk og i min familie har aldri noen blitt slått eller mishandlet av et annet familiemedlem. Er du fra et eller annet dziura i Polen? 

Selvfølgelig har du behandlet familiemedlemmene slikt, når du kaller andre for "Høl"!!

Det uttrykket kjenner jeg igjen!

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har hørt at de har små pølser. Og alle heter Pjotr, Dominik og Igor. Er Pjotr Polens svar på Ronny? 

Anonymkode: e72aa...283

Små pølser 😂😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette forklarer hvorfor de polske mennene jeg har møtt har en slik kvinnesyn. Tusen takk for forklaringen!

Hahaha, bare fordi hun kommer fra en voldelig familie så er alle polsk menn voldelige mot kvinnene sine 😂😂😂 😂 😂 😂  Dere nordmenn er merkelig mennekser 🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig har du behandlet familiemedlemmene slikt, når du kaller andre for "Høl"!!

Det uttrykket kjenner jeg igjen!

Hva er du snakker om? Du virker skadet selv. Jeg sa at du kommer garantert fra et høl i Polen hvor det sikkert var vanlig å slå familiemedlemmer. Har aldri sett et familiemedlem legge hånden sin på et annet familiemedlem. 

Skrevet

Min erfaring er at polske menn har ett ganske konservativ kvinnesyn. De er veldig tydelig på at det er mannen som bestemmer i huset og forlanger vi skal høre etter dem.

Anonymkode: 17c89...046

• Liker 4
Skrevet

Haha. Har du sett køen utenfor Vinmonopolet? 

Er det polakker som står der, mener du? 

Nei, for de henter stort sett alt de drikker i hjemlandet :) Når de er på ferie hjemme er de beryktede smuglere.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...