Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hater på ingen måte menn. Har som de fleste opplevd å bli såret, har selv såret, men har også opplevde veldig fine og nære opplevelser og har hatt 3 lange forhold, kjærligheten har ettervært tatt slutt uten at det var noen sin "feil", det er slikt som kan skje. Flertallet menn er fine mennesker. De som ikke er det, er gjerne motstykket til deg "hater kvinner", de er ikke noe jeg ville innebefattet meg med uansett og siden de hater kvinner ville de sikkert ikke hatt meg heller. Det er en del slike tråder her inne, startet av begge kjønn, sjelden man ser glade positive innlegg og når de først kommer vil gjerne en bitter gå inn og forsøke forsure av sjalusi. Dette er triste mennesker som må forstå at de må tak i seg selv først og fremst om noe skal endres for dem. 

Anonymkode: 4ba27...0ab

Og du tenker ikke at det kan være en grunn til at man blir sånn? At det kun må være person som skriver innlegget som det er noe med? Må være et mannfolk du vel? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tigeren skrev (3 minutter siden):

Og du tenker ikke at det kan være en grunn til at man blir sånn? At det kun må være person som skriver innlegget som det er noe med? Må være et mannfolk du vel? 

Som jeg skrev over, så er det noe man må ta tak i, ja selvfølgelig er det en årsak, men den eneste som kan løfte deg opp igjen er du. Du kan jo ikke gå tilbake i tid og gjøre noe med det, du må gå videre og gi slipp i stedet for å legge halve menneskeheten for hat. Om man skal sitte og murre over dårlige opplevelser så kommer man ingen vei. Det har vært, det har satt spor og du glemmer det ikke, men du trenger ikke la det fortsette å ta over tankene og livet ditt. Og jo, jeg er kvinne. 

• Liker 1
Skrevet
Tigeren skrev (8 minutter siden):

Så da er det greit at han er utro en dag da? For er jo det ender med en dag om man lar sånt bare passere. Alltid i begynnelsen så er det småting sånn som å glane på andre f. Eks. Og kanskje se på bilder på nettet og like andre kroppsbilder osv. Men én dag blir de så fristet at de bare må prøve den fitta og. Og da er det gjort. 

Selvfølgelig ikke. 

Å kunne snakke åpent om slikt trigger ikke utroskap, det forhindrer vel mer utroskap at man kan være åpne og ærlige. 

Mer eller mindre alle mennesker kikker på andre enn sin partner. Det er bare naivt å tro annet. Man bør stå sikrere og bredere i et forhold enn å tro at partneren er med deg fordi du er den eneste som er sexy i verden. 

Det truer ikke meg at han kikker på andre kvinner, fordi jeg vet at årsakene til at han er med akkurat meg er noe som er langt mer, og at han er svært bevisst på hvorfor han er med akkurat meg han også. Det er IKKE fordi jeg er den eneste kvinne i verden han kan tenne på. Det er også så sterke og veloverveide faktorer at han ikke gambler med å miste det for et nummer. 

Skjønt, slikt kan jo uansett skje. Da mister han meg. Det vet han. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som jeg skrev over, så er det noe man må ta tak i, ja selvfølgelig er det en årsak, men den eneste som kan løfte deg opp igjen er du. Du kan jo ikke gå tilbake i tid og gjøre noe med det, du må gå videre og gi slipp i stedet for å legge halve menneskeheten for hat. Om man skal sitte og murre over dårlige opplevelser så kommer man ingen vei. Det har vært, det har satt spor og du glemmer det ikke, men du trenger ikke la det fortsette å ta over tankene og livet ditt. Og jo, jeg er kvinne. 

Selvfølgelig er det noe som blir lagt bort når man går videre...om det hadde vært deg som ble behandlet dårlig hver gang og la det til siden, og prøvde på nytt men at det hadde blitt det samme igjen. Uansett hvor mye du gir av deg selv, så hadde du blitt rimlig frustrert og oppgitt. 

Skrevet
Tigeren skrev (På 29.12.2020 den 3.20):

Dette er ikke noe form for diskriminering eller ment for at noen skal føle seg støtet eller truffet av dette innlegget. 

Følelsen av å bli krenket eller støtt av noe, er en følelse jeg har til gode. Generaliser meg. Du har sikkert dine grunner.

Skrevet

Jeg hater ikke menn, men er redd for at de menn jeg skal treffe er playere eller vil lure/bruke meg. 

Anonymkode: fcccf...672

• Liker 3
Skrevet
Tigeren skrev (4 timer siden):

Så det er min feil at hver eneste mannfolk jeg har vært i et forhold med har vært utro, brukt vold, styrer meg, slemme psykisk? Utrolig lei av å høre at ting er min feil når det absolutt ikke er det. 

Ingen fortjener å bli behandlet slik. Ingen! Og jeg synes det er trist å høre dine erfaringer. Det er heller ikke din skyld - det er utelukkende de som har påført deg smerten sin skyld.

Men det er et «men» her. Gitt at de fleste vanlige menn faktisk er ... ja ... helt vanlige og hverken driver fysisk eller psykisk vold eller er utro og du likevel gjentatte ganger ender opp med slike menn, da er det på tide å koble inn logikken. Det er selvsagt ikke noe galt med deg som gjør at vanlige menn blir onde når de møter deg. Det er et eller annet med dine preferanser for menn som gjør at du trekkes mot dem. Og det kan også tenkes at det er et eller annet ved deg som gjør at menn med dårlige hensikter trekkes mot deg - at de ser en sårbarhet som de kan utnytte (noe som gjør dem til enda dårligere mennesker!). Ingenting av dette gjør at du fortjener noe av det du har opplevd, men bare du kan gjøre noe med det. En måte er selvsagt å hate alle menn og bare gi opp hele greia. En annen måte er å gå grundig gjennom hvorfor du velger de mennene du gjør, lete andre steder, forsøke noe nytt - en mann som kanskje ikke er det mest opplagte valget - for å se hva som skjer i alle fall. Kanskje finner du noe du ikke forventet ;)

Uansett, ønsker deg alt godt!

Anonymkode: 73c80...930

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (21 timer siden):

Har du dype seriøse og ikke minst personlige samtaler med disse mennene da?

Synes det høres rart ut at slike åpner seg så veldig mye. Jeg ville ikke gjort det. 

Dessverre noen som gjør det

Skrevet

Det er ikke så lett å svare på det. Jeg hater ikke menn på en intens, "jeg avskyr de, håper de slutte å eksister" måte, men det er en rare følelser som kan ligne på hat. Jeg ble som barn grovt misbrukt av tre menn. Det har ført til at jeg fort kategoriserer menn i to grupper. Enten intetkjønn som er menn som jeg ser på som ikke seksuelle vesener, eller farlige menn som har potensiale til å  være som de "tre andre mennene" 

Anonymkode: bb452...afd

AnonymBruker
Skrevet

Det går et skille for kvinner som regel. Når de er unge, flotte og attraktive elsker de menn, siden det gir de alle fordeler i livet, og masse oppmerksomhet. 

Når dette avtar med alderen og de opplever avvisning på avvisning blir de bitre og de føler seg misslykket. Det de ikke ser er at energien de sender ut gjør at de frastøter seg menn på alle plan. Menn kan lukte sånn på lang avstand og vil såklart ikke gå inn i et forhold med ei som viser forakt for menn. 

Er ikke bare utseendet til yngre kvinner som er bedre, er også personligheten og det at de ikke er bitter og sur hele tiden. 

Dere kvinner som er bitter fordi dere ikke kan velge fra øverste hylle lengre, får heller se litt på hvilke signaler dere sender ut og hvorfor menn ikke vil inngå forhold. Det er ofte mere komplekst enn som så.

Anonymkode: ab750...d75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...