Gå til innhold

Menighet i Oslo

Gjest Gjest_Zala_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Zala_*

Lurer på om noen har forslag til bra menigheter i Oslo? Er selv vokst opp i en ganske konservativ menighet på Østlandet (luthersk) og var aktiv der før. Var leder i ungdomsarbeidet og lærer på søndagsskolen, men pga diverse utenlandsopphold (studier & jobb) har jeg ikke vært i denne menigheten på 5 år. Var en liten snartur innom før sommerferien, men fant ut at dette ble helt feil for meg nå. (for konservativt). jeg er 30 år, samboer og bor sentralt i oslo (majorstuen). men reiser gjerne langt for å finne "den rette menigheten", men håper jo at det finnes miljøer som er gode her i hovedstaden. jeg har vært innom steder som filadelfia og storsalen, men synes nok at disse blir for store og anonyme ift miljø. ellers er møtene bra her, synes jeg. men jeg trives også bra i statskirken (selv om jeg ikke er medlem), så kanskje er det noen som har tips til gode statskirkemenigheter?:). Håper virkelig noen der ute kan komme med konkrete tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan anbefale deg å sjekke ut F-2 gudstjenestene i Fagerborg kirke. De er annenhver søndag kl. 1900. Det er ikke så stort og "overveldende" som storsalen, men likevel litt samme opplegget. Du kan se mer på www.f-2.no

Ellers kan jeg anbefale Jakobsmesse i Kulturkirken Jakob, men jeg vet ikke om de starter opp igjen i høst. Det er lenge siden jeg har vært der... Det er en ganske annerledes gudstjeneste søndag kveld (kl. 21?). Jeg likte den veldig godt, men jeg har hørt at flere synes den er litt sær. Det er heller ikke så lett å bli kjent med folk der, syntes jeg.

Sist, men ikke minst, kan du sjekke ut Trefoldighet kirke, jeg tror det er annenhver søndag kl. 18 eller 19.

Håper du finner noe du liker! Ta gjerne kontakt med meg pr. pm hvis du vil vite mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. august er det gospelmesse der. Det er litt annerledes enn vanlig, men hvis man ikke har noe i mot gospel er det absolutt verdt et besøk. Så er det "vanlig" F-2 annenhver uke etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...