Gå til innhold

Leieboeren min er i sorg. Hva gjør jeg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei leieboer i 20 åra som er familievenn av meg. Hennes foreldre er altså gode venner av meg. Henne mistet sin bestemor tidlig høst, men nå ser jeg at hun virkelig sliter. Hun virket så pigg og oppegående helt til nå. Jeg skjønte ikke hvordan hun kunne ta det så bra helt til nå. Men i det siste har jeg sett at ting er tungt for henne. Jeg fant henne tidligere denne kvelden ute. Hun hadde lagt seg ned i snøen. Hun var også litt påvirket av alkohol, men ikke så mye. Jeg tok henne med inn i varmen hos meg og sendte henne i dusjen, så hun fikk tilbake varmen. Hun sier selv hun har det bra, men jeg ser jo at hun tar dette tungt. 

Hun sier selv at det er først nå hun har begynt å forstå alt som har skjedd, siden de har begynt å gå gjennom alt av ting som skal fordeles ut som arv. Det er akkurat som om alt har gått opp. Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre for henne. Jeg tenker jo at jeg burde ringe hennes foreldre, om dette fortsetter. Jeg har i ihvertfall tilbydd henne å sove her hos meg i natt. 

Hva mer burde jeg gjøre? 

Anonymkode: 059bc...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ei leieboer i 20 åra som er familievenn av meg. Hennes foreldre er altså gode venner av meg. Henne mistet sin bestemor tidlig høst, men nå ser jeg at hun virkelig sliter. Hun virket så pigg og oppegående helt til nå. Jeg skjønte ikke hvordan hun kunne ta det så bra helt til nå. Men i det siste har jeg sett at ting er tungt for henne. Jeg fant henne tidligere denne kvelden ute. Hun hadde lagt seg ned i snøen. Hun var også litt påvirket av alkohol, men ikke så mye. Jeg tok henne med inn i varmen hos meg og sendte henne i dusjen, så hun fikk tilbake varmen. Hun sier selv hun har det bra, men jeg ser jo at hun tar dette tungt. 

Hun sier selv at det er først nå hun har begynt å forstå alt som har skjedd, siden de har begynt å gå gjennom alt av ting som skal fordeles ut som arv. Det er akkurat som om alt har gått opp. Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre for henne. Jeg tenker jo at jeg burde ringe hennes foreldre, om dette fortsetter. Jeg har i ihvertfall tilbydd henne å sove her hos meg i natt. 

Hva mer burde jeg gjøre? 

Anonymkode: 059bc...5b9

Du virker som et fantastisk medmenneske som virkelig bryr seg ❤️🙏

Jeg syns du skal prate ordentlig med henne først, og spørre henne forsiktig men direkte om hun har det bra.

Virker det som hun er tungt deprimert?

Anonymkode: 4ed1d...df9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som om du allerede gjør akkurat det som er det beste; viser at hun ikke er helt alene og det er noen som bryr seg om henne. Og å ringe foreldrene er sikkert ikke så dumt om du merker noe mer. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring foreldrene ❤️

Dette handler nok om mer enn «bare» en besteforelders død. 

Anonymkode: 896af...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...