AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Del Skrevet 28. desember 2020 Hei Jeg er helt fersk på prøvingen og søker noen råd som jeg håper noen kan hjelpe meg med.. Vi startet prøvingen denne måneden og jeg startet å teste med clearblue (lilla) som skal vise flere fertile dager med blinkende smiley. Etter noen dager med testing gikk den rett fra negativ (ingen smiley) til positiv (fast smiley). Opplevde altså ingen blinkesmiley. Har forstått at man bør ha sex dagene før eggløsning og jeg tenkte at «ok, da er eggløsning på plass ila de neste dagene». Senere på kvelden fikk jeg kraftige eggløsningssmerter. Og da lurer jeg på - når disse smertene finner sted er eggløsning ferdig, underveis eller like rundt hjørnet? Jeg hadde altså ikke sex dagen med negativ test, og det er derfor jeg lurer på om jeg traff feil mtp. at man bør ha sex dagene FØR eggløsning. Hadde sex dagen med smiley og eggløsningssmerter.. Takker så mye for svar ❤️ Anonymkode: 4c9ea...364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #2 Del Skrevet 28. desember 2020 Hva med ikke å prøve så hardt de første månedene? La naturen gå sin gang og har det ikke skjedd noe etter et halvt år, så kan man begynne å følge litt med på eggløsningsdatoer mm. Et barn skal unnfanges i glede og kjærlighet, ikke med iskald beregning. Anonymkode: b0a5e...fa5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. desember 2020 #3 Del Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med ikke å prøve så hardt de første månedene? La naturen gå sin gang og har det ikke skjedd noe etter et halvt år, så kan man begynne å følge litt med på eggløsningsdatoer mm. Et barn skal unnfanges i glede og kjærlighet, ikke med iskald beregning. Anonymkode: b0a5e...fa5 Det er ikke alle som har tid eller tålmodighet til det. Jeg er en sånn som blir VELDIG stresset dersom jeg ikke innehar kontroll. Og kontroll får jeg f.eks med EL-tester og annen kartlegging. Det som hjelper TS mest her er å svare på det hun faktisk spør om. TS: det er dessverre mange som ikke er så fornøyd med de lilla CB-testene. Noen opplever konstant blinking og aldri fast smiley, mens andre igjen opplever som deg - at de ikke får blinking. Disse testene er jo litt kostbare også, så jeg vil personlig anbefale deg å teste med strimler, og heller ta en digital test (rosa CB) hvis du ser tydelig økning eller får en strimmel så sterk at du undrer om den kan være positiv. Godt tegn at du fikk fast smil da! Da var du på en LH-topp, og helt riktig så er EL rundt hjørnet da. Kjekt at du også kunne kjenne det på kroppen. Akkurat i hvilket sekund egget slipper er kanskje vanskelig å beregne, men min erfaring er at EL har skjedd det døgnet jeg har kjent på de smertene du beskriver. Jeg vil gjette at du hadde EL på dagen etter du fikk smil på testen (om du ikke fikk smil dagen etterpå også, vet ikke om du testet da?). Både EL-dagen og dagen etter EL er fertile dager, så gode muligheter for klaff her 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #4 Del Skrevet 28. desember 2020 Amatariel skrev (2 minutter siden): Det er ikke alle som har tid eller tålmodighet til det. Jeg er en sånn som blir VELDIG stresset dersom jeg ikke innehar kontroll. Og kontroll får jeg f.eks med EL-tester og annen kartlegging. Det som hjelper TS mest her er å svare på det hun faktisk spør om. TS: det er dessverre mange som ikke er så fornøyd med de lilla CB-testene. Noen opplever konstant blinking og aldri fast smiley, mens andre igjen opplever som deg - at de ikke får blinking. Disse testene er jo litt kostbare også, så jeg vil personlig anbefale deg å teste med strimler, og heller ta en digital test (rosa CB) hvis du ser tydelig økning eller får en strimmel så sterk at du undrer om den kan være positiv. Godt tegn at du fikk fast smil da! Da var du på en LH-topp, og helt riktig så er EL rundt hjørnet da. Kjekt at du også kunne kjenne det på kroppen. Akkurat i hvilket sekund egget slipper er kanskje vanskelig å beregne, men min erfaring er at EL har skjedd det døgnet jeg har kjent på de smertene du beskriver. Jeg vil gjette at du hadde EL på dagen etter du fikk smil på testen (om du ikke fikk smil dagen etterpå også, vet ikke om du testet da?). Både EL-dagen og dagen etter EL er fertile dager, så gode muligheter for klaff her 🤞 Tusen takk for et konstruktivt og informativt svar! Det er som du sier - ikke alle har så god tid og etter en tilfeldig tur til gynekolog etter noen måneder uten prevensjon og testing så fikk vi beskjed om at det ser litt dårligere ut på den ene siden, og hun anbefalte derfor å begynne og teste for å komme «ordentlig» igang med prøvingen. Selv om det testes er det plenty av kjærlighet tilstede, heldigvis. Ok, men det høres jo bra ut ☺️Jeg testet ikke dagen etter og takk for råd angående strimler, jeg skal bytte over til de! 😄 Takk igjen for svar ❤️ Anonymkode: 4c9ea...364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå