Gå til innhold

7 DPO og absolutt NULL symptomer

Fremhevede innlegg

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Får håpe du får positiv test om noen dager ❤️

Det er ikke greit dette.. Mye vanskeligere å bli gravid enn jeg hadde sett for meg 😟Hvor lenge er det faktiskt vanlig å prøve før det kan gå? Begynner å bli lei.. 😔💔

Anonymkode: 38005...06d

Jeg sluttet på ppiller for 2 år siden, og har regelmessig syklus. Er kanskje en idee og få mannen testet? Begynner å bli lei selv...måned etter måned er det samme greia. Håper det samme for deg!

Anonymkode: 75d4e...ebb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vanlig med graviditetssymptomer 7 dpo. Faktisk er det umulig å kjenne graviditetssymptomer før et eventuelt befruktet egg har festa seg i livmoren og begynt å produsere hormoner slik at kroppen vet den er gravid. Fram til det så gjør kroppen det samme som den gjør etter hver eggløsning - forbereder seg på å ta imot et evt befruktet egg. 

De fleste kjenner ekstra godt etter når de prøver, og har kanskje gått på prevensjon i mange år så er ikke vant til helt vanlige etter-eggløsnings symptomer. Og om man senere finner ut at man er gravid, så tolker man det som at ømme pupper dagene etter eggløsning (eller hva det måtte være) var et symptom på graviditet. I én undersøkelse rapporterte de kvinnene som viste seg å ikke være gravide flere symptomer enn de som faktisk var gravide! Så ta disse historiene om folk som bare visste de var gravide rett etter unnfangelse med en klype salt.

Jeg syns forresten dette bildet er en god måte å illustrere prøving på: gitt at man treffer eggløsning osv, er sjansen for å bli gravid en gitt måned omtrent like stor som å kaste en sekser på en terning. (Finn gjerne fram en terning og simuler noen par!) Ca halvparten klarer det på fire kast eller færre, og 80-90% klarer det i løpet av 12 kast, eller et år om du vil. Noen vil trenge flere kast enn andre, men det betyr ikke nødvendigvis at det er noe galt - det er bare uflaks. ❤

Om man har prøvd et år uten hell anbefales det å søke utredning i helsevesenet for å finne ut om man trenger hjelp. Men fram til det - ikke få panikk selv om det virker som at alle andre blir gravide på et blunk. Det er helt vanlig at noen bruker litt lengre tid, uten at de har noe dårligere sjanser enn andre. Lykke til! 😊

Anonymkode: a2dab...ac2

• Liker 8
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke vanlig med graviditetssymptomer 7 dpo. Faktisk er det umulig å kjenne graviditetssymptomer før et eventuelt befruktet egg har festa seg i livmoren og begynt å produsere hormoner slik at kroppen vet den er gravid. Fram til det så gjør kroppen det samme som den gjør etter hver eggløsning - forbereder seg på å ta imot et evt befruktet egg. 

De fleste kjenner ekstra godt etter når de prøver, og har kanskje gått på prevensjon i mange år så er ikke vant til helt vanlige etter-eggløsnings symptomer. Og om man senere finner ut at man er gravid, så tolker man det som at ømme pupper dagene etter eggløsning (eller hva det måtte være) var et symptom på graviditet. I én undersøkelse rapporterte de kvinnene som viste seg å ikke være gravide flere symptomer enn de som faktisk var gravide! Så ta disse historiene om folk som bare visste de var gravide rett etter unnfangelse med en klype salt.

Jeg syns forresten dette bildet er en god måte å illustrere prøving på: gitt at man treffer eggløsning osv, er sjansen for å bli gravid en gitt måned omtrent like stor som å kaste en sekser på en terning. (Finn gjerne fram en terning og simuler noen par!) Ca halvparten klarer det på fire kast eller færre, og 80-90% klarer det i løpet av 12 kast, eller et år om du vil. Noen vil trenge flere kast enn andre, men det betyr ikke nødvendigvis at det er noe galt - det er bare uflaks. ❤

Om man har prøvd et år uten hell anbefales det å søke utredning i helsevesenet for å finne ut om man trenger hjelp. Men fram til det - ikke få panikk selv om det virker som at alle andre blir gravide på et blunk. Det er helt vanlig at noen bruker litt lengre tid, uten at de har noe dårligere sjanser enn andre. Lykke til! 😊

Anonymkode: a2dab...ac2

takk for et veldig fint innlegg, virkelig!

Anonymkode: 75d4e...ebb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor i svarte driver dere og tester før mensen er minimum én dag forsinket? Det kan da umulig føre til annet enn stress og skuffelse? Hvorfor driver dere med denne selvpiningen?

Anonymkode: 3ccaf...eb4

Enig😂 bare å smøre seg med tålmodighet

Anonymkode: a4575...841

• Liker 4
Skrevet

Er det vanlig å miste symptomer ?

Er 1pp (men 8 år uten hormonell prevensjon), så har ikke vært så observant på kroppens signaler.

Hadde en liten blødning 4/5 dpo og tunge/ømmr bryter.  I dag 9 dpo kjenner jeg absolutt ingenting. Er alt håp ute? 

Anonymkode: 11f46...b10

Skrevet

Jeg merket vel ikke noe før 9dpo,og da kviser.. Murringer etc kom vel nærmere 10-11-12 dpo.. 

7dpo er superttidlig å skulle kjenne noe :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ingen symptomer før ikm. Da fikk jeg stikkinger i livmoren så fort jeg reiste meg opp. Eneste jeg merket det på før jeg var 8 uker på vei.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er på 9-10 dpo i dag.. Har siden mandag vært utrolig utslitt og må sove hele tiden.. Har også fått større og mørkere ringer rundt brystvortene..og stikkinger i brystene ( noe som jeg ikke pleier å ha før mensen) Jeg tok en tidlig rfsu test i dag tidlig men den var negativ... 😔 Skal ha mensen ca på lørdag.. Men er alt håp ute? Har aldri vært gravid før så vet ikke hvordan kroppen min vil reagere.. Eller burde jeg bare slå meg til ro med at jeg ikke ble gravid denne gangen heller? 

Blir så utrolig lei meg når jeg nok engang ser en negativ test.. 💔

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg er på 9-10 dpo i dag.. Har siden mandag vært utrolig utslitt og må sove hele tiden.. Har også fått større og mørkere ringer rundt brystvortene..og stikkinger i brystene ( noe som jeg ikke pleier å ha før mensen) Jeg tok en tidlig rfsu test i dag tidlig men den var negativ... 😔 Skal ha mensen ca på lørdag.. Men er alt håp ute? Har aldri vært gravid før så vet ikke hvordan kroppen min vil reagere.. Eller burde jeg bare slå meg til ro med at jeg ikke ble gravid denne gangen heller? 

Blir så utrolig lei meg når jeg nok engang ser en negativ test.. 💔

Så lenge du ikke får mensen er det bare å teste. Men å teste så tidlig som 9-10dpo er tidlig. Vent til IKM, har den ikke kommet da så tester du en gang til. Skjønner meg ikke på alt dette testehysteriet. Har full forståelse for at man ønsker å være gravid, men å teste så ofte og så tidlig er bare selvpining.

Anonymkode: 3c849...4b0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...