Gå til innhold

Navn som inneholder Z

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Liker dere navn som inneholder bokstaven Z istedenfor bokstaven S sånn som feks. Ines eller Inez?

Liker dere Ines eller Inez?

Anonymkode: c8e8d...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller Zara? Istedenfor Sara.

Hva synes dere om bokstaven Z i navn? Er det fint eller rart?

Anonymkode: c8e8d...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som heter Sizzi, minner meg om kleskjeden Zizzi. Også kjenner jeg noen som har kalt ungen sin for Xander. Ikke Z det da, men...

Anonymkode: f6a9b...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville holdt meg unna ines eller inez med mindre du er fra et spansktalende land.

Anonymkode: f2162...d7f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville du tenkt om Bongo fra Kongo hvis han ville kalle barna sine Ola og Kari helt uten at han noen gang hadde vært i Norge, aldri hadde møtt noen fra Norge, ikke kunne et kløyva ord norsk og ikke kunne pekt ut Norge på et verdenskart. Han hadde bare sett navnene på TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis begge foreldrene er norske, synes jeg det er rart og unødvendig å bruke Z.  

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg ville holdt meg unna ines eller inez med mindre du er fra et spansktalende land.

Anonymkode: f2162...d7f

Enig. På norsk vil det lett bli oppfattet som genetiv-form av Ine. Hvis dere skal bruke navnet, må dere i så fall skrive det med apostrof, Inés. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kjenner ei som heter Sizzi, minner meg om kleskjeden Zizzi. Også kjenner jeg noen som har kalt ungen sin for Xander. Ikke Z det da, men...

Anonymkode: f6a9b...965

Jeg også kjenner en Xander! Sander ble for vanlig🙄

Zelene? Zienna? 

Anonymkode: f12ca...88b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Charlie Amberson said:

Hva ville du tenkt om Bongo fra Kongo hvis han ville kalle barna sine Ola og Kari helt uten at han noen gang hadde vært i Norge, aldri hadde møtt noen fra Norge, ikke kunne et kløyva ord norsk og ikke kunne pekt ut Norge på et verdenskart. Han hadde bare sett navnene på TV.

Hadde ikke plaget meg en millimeter.

Anonymkode: d5fa5...726

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempekult å ha et navn en må stave hver eneste gang det brukes.

Hvorfor gjøre ting mer tungvindt enn nødvendig når den muntlige delen er helt den samme som med normal skrivemåte.

Anonymkode: b22bc...edb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer ad/hd, jo flere x-er og z-er i navnet på barna. Man har sett det også i bedriftsnavn. Bedrifter med x og z i navnet går oftere konkurs enn andre.

Anonymkode: f934f...e9a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inez er flott! Liker Z`en her, men i noen mer alminnelige navn kan det bli litt mye med en Z. Så da må navnet være litt spesielt 😃

Anonymkode: eb3f8...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Greit nok i navn som "skal" skrives med z, Inez er OK. Men å putte inn z i stedet for s for å gjøre det mer spesielt er bare teit. Navn som vanligvis skrives med s, bør skrives med s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...