Gå til innhold

Samboer som er litt «tulle-rasist»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han høres ut som en barnslig idiot.

Og du må si til ham at det ikke var Bill Cosby som sang White Christmas, det var Bing Crosby.

Anonymkode: 207da...327

Hvorfor er det så mange som skriver dette? Vi vet dette. Det var en vits relatert til navnelikheten. Skjønner ikke at det ikke var opplagt.

Anonymkode: 36bdf...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

En toåring kan absolutt ha lært seg rasistiske holdninger. 

Anonymkode: 84083...b7b

Det er sikkert mulig å lære opp småbarn til å bli rasister, men det er en annen sak. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ok. Da sier du fra til gutten du er sammen med at han ikke skal bruke slike ord, da.

Kan bruke hvilke ord han vil overfor meg, jeg er ikke lettkrenket, men overfor barna bør man være mer forsiktig, av grunner nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (19 minutter siden):

Sannsynligvis er han rasist. 

Min svigerfar holder også på sånn. Skal si neger og tulle med det, og påstår han ikke er rasist. 

Men altså, han ER rasist, det ser alle vi andre. Homofob er han også, selv om han påstår han ikke er det. 

Mange rasister ser det rett og slett ikke selv. Hvis mannen din ikke er rasist, og virkelig bare driver med humor, så ville han glatt sett at humoren hans ikke er morsom, og sluttet med det. Men sannsynligvis ligger det noen rasistiske holdninger til grunn som han bruker for å rettferdiggjøre "humoren" sin. 

Kanskje du tar feil og svigerfaren din vet bedre hva han er enn hva du gjør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg trodde at problemet ditt var at du ikke ville at han skulle si slike ting og lære det bort til sønnen deres fordi du er oppegående og vet at det er rasistisk og feil å si. Skjønner nå at problemet ditt er at du ikke vil at statusen dere har bygd opp skal slå sprekker når folk rundt dere oppdager hva slags holdninger dere har innenfor husets fire vegger. Lykke til.

Anonymkode: a55d7...9c8

Jeg vet at en del i dag oppfatter slike ord som rasistisk, uten at det er ment slik eller er det.

Jeg bruker ikke slike ord. Men jeg vil heller ikke nekte andre å gjøre det. Unntaket er barn som ikke skjønner dette så godt, og som kan misforstås.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg bor med en som bruker ordet muslinger for muslimer, fordi det gjør hans far. Blir også brukt ord som "din dverg", " din same" . Livredd at min sønn skal ta etter dem.

Anonymkode: 456a9...a58

Ingenting med dette å gjøre. Han har aldri kalt noen for «din neger», og ikke brukt noen kallenavn som ligner på «muslinger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor er det så mange som skriver dette? Vi vet dette. Det var en vits relatert til navnelikheten. Skjønner ikke at det ikke var opplagt.

Fordi om det er det han sier, vet han ikke hva han snakker om.
Og om det var en vits, var det ikke morsomt. Hva er det som skal være så morsomt med det?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan bruke hvilke ord han vil overfor meg, jeg er ikke lettkrenket, men overfor barna bør man være mer forsiktig, av grunner nevnt.

Later du som at du er dum eller er du bare det?
Du bor sammen med denne mannen og dere har satt et barn til verden.

Du må jo si ifra at han ikke skal bruke de ordene FORDI ungen deres kan plukke det opp.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi om det er det han sier, vet han ikke hva han snakker om.
Og om det var en vits, var det ikke morsomt. Hva er det som skal være så morsomt med det?

Fordi Bill Cosby er svart, og Bing Crosby synger om hvit jul. Det er et ordspill. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humle Brumle skrev (3 timer siden):

Så sykt flaut med voksne som ikke klarer å tilpasse seg sosialt. Hørte noen smågutter rope opp til en etasje med en svart famile: «jævla neger!» Hmm lurer på hvem som lærte dem å si det?🤔 Jeg hadde blitt ekstremt flau hvis det var mine unger, så du får prøve å gjøre noen tiltak nå. 

Dette er ikke greit å si, om det gjelder negere, samer, eskimoer, indianere osv. Nigger er heller ikke greit, men å si neger på en helt vanlig måte mener jeg ikke er rasistisk. Folk burde slutte å bli helt hysteriske når noen sier neger,

Skulle like å vite hvordan dere omtaler same, eskimo, indianer?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kompisen min har faktisk blitt mobbet og kalt neger i stygg mening. Så det at det ikke blir brukt negativt i Norge er tull. Det er faktisk flere som har blitt mobbet og fått høre det ordet negativt, så heller ikke i Norge burde man gå rundt og si det.

Anonymkode: 88f3b...4b0

Det er ikke greit å bli kalt neger i stygg mening, og ille å bli mobbet for det. Men det er ikke noe bedre at folk blir mobbet for å være feit, rødhåret, fattig osv. 

Anonymkode: 70f76...c48

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må jo si ifra at han ikke skal bruke de ordene FORDI ungen deres kan plukke det opp.

?

Det er jo dette tråden handler om. Nettopp at jeg sliter med å få ham til å slutte å si sånt nå som barnet er stort nok til å kunne klare å plukke det opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er på ingen måte greit å kalle andre for dum. Det burde du vite. 

Anonymkode: 70f76...c48

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare tull. Sorte kallet hverandre for nigger,  så hva er problemet? Hva med blekansikt ,.fregne tryner , redheads osv..man må slutte å være så hårsår.  Det blir bare tull ut av det. Man må skille de virkelige rasistene fra de som bare tuller litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva mener du? Folk må få lov til å tulle litt? Tulle litt med hva? Kan jeg tulle med at du er feit og stygg? Kan jeg tulle med at du virker som en idiot? 😂😂 neida bare tulla. Da er vel greit? Kan jeg tulle med å synge at alle jenter er horer og le meg skakk og så er det helt greit, for jeg bare tulla? 

Anonymkode: 40158...f44

I følge deg er da neger det samme som stygg.det et det langt ifra fra oss som ikke ser noe galt i det ordet. De kaller jo hverandre det selv. Slett ikke noe skjellsord.  De fleste fargede bryr seg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjenner han hvertfall bedre enn du gjør, og alle som kjenner han ser jo at det oser rasisme av han. 

Det er jo en grunn til at han synes slike spøker er morsomme og ikke vil ta hensyn. 

Men for 40 år siden var han yngre og mer sosialt og greide å skjule holdningene sine bedre. Godt mulig mannen din også er åpenbart rasist når han passerer 70 og har mistet enda flere filtre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom noen kommer med rasistiske/homofobiske uttalelser, ER de jo faktisk rasistiske/homofobiske, uansett hva de selv påstår. Man er det man gjør. 

Anonymkode: 88385...6bd

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dersom noen kommer med rasistiske/homofobiske uttalelser, ER de jo faktisk rasistiske/homofobiske, uansett hva de selv påstår. Man er det man gjør. 

Anonymkode: 88385...6bd

Jeg hadde ei russisk venninne før som måtte si opp jobben fordi kollegaen hennes (homofil) hadde lest eller har hørt et sted at "alle russere er så dårlige og homofobe", noe venninna mi IKKE var. Så da begynte denne kollegaen å mobbe henne, fryse henne ut bare fordi hun er russisk, og da er hun "akkurat som alle andre russere". 

Det ble for mye for henne og hun valgte å gå. 

Hvordan kaller man dette? 

Anonymkode: 4fb23...486

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Are skrev (29 minutter siden):

I følge deg er da neger det samme som stygg.det et det langt ifra fra oss som ikke ser noe galt i det ordet. De kaller jo hverandre det selv. Slett ikke noe skjellsord.  De fleste fargede bryr seg ikke. 

Du kjenner de fleste fargede?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din mann er ikke tulle rasist TS, han er rasist. Ingen av mine kompiser eller venninner ville funnet på å «tulle» slik mannen din gjør. Hvis han ikke hører på deg når du sier fra at det ikke er greit har du Dessverre funnet deg en mann som ikke respekterer deg. Det at du synes at det er greit at han sier det når det er bare dere to viser også at du ikke har respekt for andre mennesker. Min mann hadde aldri fått lov til å tulle om sånt, heldigvis har jeg ikke det problemet. Mannen din må virkelig ha komplekser når han har behov å kødde om noe sånt. Ingen smart, oppegående og ordentlig mann tuller om slikt. Han er en ordentlig feig taper som sitter hjemme og kødder om sånt, han hadde nok aldri turt å kødde om noe sånt foran en svart person. Og jo du har et ansvar når du velger å la den taperen formere seg.

Anonymkode: 05979...5a2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...