AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #21 Del Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kompisen min har faktisk blitt mobbet og kalt neger i stygg mening. Så det at det ikke blir brukt negativt i Norge er tull. Det er faktisk flere som har blitt mobbet og fått høre det ordet negativt, så heller ikke i Norge burde man gå rundt og si det. Anonymkode: 88f3b...4b0 Det er mange rasister og nasjonalister i Norge. Når du sier fra at det ikke er greit, får du "det var ikke mening" og "ikke vær så hårsår da!" tilbake. 👎👎 Anonymkode: 4fb23...486 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #22 Del Skrevet 27. desember 2020 Supert at han ønsker å lære barnet sitt rasistiske vitser slik at barne får store konsekvenser i fremtiden. Det er ikke lenger sånn at man kan komme med sånne vitser i offentligheten eller kalle folk n-ordet uten at man faller utenfor sosialt. Han kommer til å bli kalt inn til rektor og det kommer i verste fall (i verste fall for dere) til å bli masse oppstyr og møter med rektor og lærere. Ønsker samboeren din det for sønnen sin? Er vitsene så viktige for ham at det er verdt å risikere at sønnen blir et utskudd ingen vil ha noe med å gjøre og som får masse kjeft av rektor? Anonymkode: a55d7...9c8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentagon Skrevet 27. desember 2020 #23 Del Skrevet 27. desember 2020 Det er jo noe som heter at det finnes alvor bak enhver spøk og det kunne ikke vært mere gjeldende enn her. Seriøst? Han har FORTSATT problemer med å ikke kunne si ordet neger? For en jævla dinosaur. Han burde rett og slett skamme seg over hvor utdatert han er. Han er en hvit middelaldrende mann som ser livet går han forbi og liker ikke at han ikke har den samme posisjonen i samfunnet som før og prøver å bruke det lille lille han har igjen på å heve seg over andre som han opplever truende. Lurer veldig på om han er venn med en eneste en av annet opphav og om han vet noe som helst om det mennesket. Sett på the daily show med Trevor Noah og si «åh han er så kjekk» til venninna di og hode hans kommer til å sprenge. Nå ble jeg skikkelig dømmende og forutinntatt, men jeg blir så utrolig provosert av sånn hverdagsrasisme, siden min mann opplever det hele tiden og din mann kanskje oppdrar deres barn til å snakke sånn til mitt barn i fremtiden. For at samfunnet skal utvikle seg må vi utvikle oss, og de som er nær noen som oppfører seg slik må si ifra, på en seriøs og skikkelig måte så de forstår at det ikke er greit! Ditt ansvar å få han til å våkne! 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #24 Del Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Supert at han ønsker å lære barnet sitt rasistiske vitser slik at barne får store konsekvenser i fremtiden. Det er ikke lenger sånn at man kan komme med sånne vitser i offentligheten eller kalle folk n-ordet uten at man faller utenfor sosialt. Han kommer til å bli kalt inn til rektor og det kommer i verste fall (i verste fall for dere) til å bli masse oppstyr og møter med rektor og lærere. Ønsker samboeren din det for sønnen sin? Er vitsene så viktige for ham at det er verdt å risikere at sønnen blir et utskudd ingen vil ha noe med å gjøre og som får masse kjeft av rektor? Anonymkode: a55d7...9c8 Det er veldig stort fokus på at det ikke er greit å være rasist, men hvorfor snakker ingen om at det ikke er greit å snakke dritt om andre nasjonaliteter og kulturer? På hvilken måte er det bedre? Anonymkode: 4fb23...486 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #25 Del Skrevet 27. desember 2020 Pentagon skrev (17 minutter siden): Det er jo noe som heter at det finnes alvor bak enhver spøk og det kunne ikke vært mere gjeldende enn her. Seriøst? Han har FORTSATT problemer med å ikke kunne si ordet neger? For en jævla dinosaur. Han burde rett og slett skamme seg over hvor utdatert han er. Han er en hvit middelaldrende mann som ser livet går han forbi og liker ikke at han ikke har den samme posisjonen i samfunnet som før og prøver å bruke det lille lille han har igjen på å heve seg over andre som han opplever truende. Lurer veldig på om han er venn med en eneste en av annet opphav og om han vet noe som helst om det mennesket. Sett på the daily show med Trevor Noah og si «åh han er så kjekk» til venninna di og hode hans kommer til å sprenge. Nå ble jeg skikkelig dømmende og forutinntatt, men jeg blir så utrolig provosert av sånn hverdagsrasisme, siden min mann opplever det hele tiden og din mann kanskje oppdrar deres barn til å snakke sånn til mitt barn i fremtiden. For at samfunnet skal utvikle seg må vi utvikle oss, og de som er nær noen som oppfører seg slik må si ifra, på en seriøs og skikkelig måte så de forstår at det ikke er greit! Ditt ansvar å få han til å våkne! Trevor Noah ER kjekk. Og utrolig morsom. Anonymkode: 4fb23...486 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentagon Skrevet 27. desember 2020 #26 Del Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trevor Noah ER kjekk. Og utrolig morsom. Anonymkode: 4fb23...486 My point excactly. Jeg tror det ligger noe annet bak den Rasistiske «tullingen» til denne mannen, og hvis kona hans sitter og ser på Trevor Noah så vil han bli helt forstyrrer.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #27 Del Skrevet 27. desember 2020 Den dagen de ringer fra barnehagen så beklager du og ber om at dere tar et møte på dette. Så sender du mannen på møtet. Dette er hans skam. Anonymkode: da532...b7e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #28 Del Skrevet 27. desember 2020 Har to barn med mørk hudfarge som bor hos meg, de gjør det samme. Dessverre har minstemann lært det av dem, og han har fått problem på skolen. Mange blir krenket på vegne av andre. Vi har måttet ta møte for å forklare at minsten ikke er rasist. Problemet er å få de to som lærer ham det, til å forstå at det oppfattes som rasisme når han sier det samme som dem. Anonymkode: 1f333...fe3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #29 Del Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har to barn med mørk hudfarge som bor hos meg, de gjør det samme. Dessverre har minstemann lært det av dem, og han har fått problem på skolen. Mange blir krenket på vegne av andre. Vi har måttet ta møte for å forklare at minsten ikke er rasist. Problemet er å få de to som lærer ham det, til å forstå at det oppfattes som rasisme når han sier det samme som dem. Anonymkode: 1f333...fe3 Møte for å forklare at en unge ikke er rasist fordi han sier «neger»?? 😂 Anonymkode: 6bc95...6b7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #30 Del Skrevet 27. desember 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det er veldig stort fokus på at det ikke er greit å være rasist, men hvorfor snakker ingen om at det ikke er greit å snakke dritt om andre nasjonaliteter og kulturer? På hvilken måte er det bedre? Anonymkode: 4fb23...486 Det er da fokus på det? F.eks. så skal man ikke lenger si indianer eller eskimo. Det er fokus på at man ikke skal kle seg ut som mennesker fra urbefolkninger man ikke stammer fra selv. Man skal ikke anta at alle kinesere bærer med seg covid-19, eller strekke ut øynene og si "ching chong kinamann". Det er fokus på at vi ikke skal komme med samevitser. Diplom-is endret nettopp logo, og Joikaboller skal få nytt design. Hvis du følger med så ser du at det er masse fokus på at det ikke er greit å snakke dritt om andre nasjonaliteter og kulturer. Endelig har folk lyttet til minoritetene. Hvis du med "andre nasjonaliteter og kulturer" mente hvite nasjonaliteter og kulturer så blir dette noe helt annet da vi alltid har tilhørt majoriteten og dermed ikke har opplevd rasisme og diskriminering på samme måte som minoritetene. Det er helt andre mekanismer. Men det er fokus på mobbing. Jeg tror imidlertidig veien er lang å gå når det finnes folk som samboeren til ts som klamrer seg fast til retten til å krenke. Anonymkode: a55d7...9c8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
teknosilje Skrevet 27. desember 2020 #31 Del Skrevet 27. desember 2020 Harry og flaut... Herregud. Å utrolig barnslig. Ingen råd, min mann hadde IKKE fått lov til å holde på sånn. Men han er ganske smart, så han holder seg for god til sånt tull. Han er heller ikke rasist da 😁 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #32 Del Skrevet 27. desember 2020 Just now, AnonymBruker said: Møte for å forklare at en unge ikke er rasist fordi han sier «neger»?? 😂 Anonymkode: 6bc95...6b7 Møte for å forklare at å bruke n-ordet og si rasistiske vitser er rasistisk. Anonymkode: a55d7...9c8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #33 Del Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hva mener du? Folk må få lov til å tulle litt? Tulle litt med hva? Kan jeg tulle med at du er feit og stygg? Kan jeg tulle med at du virker som en idiot? 😂😂 neida bare tulla. Da er vel greit? Kan jeg tulle med å synge at alle jenter er horer og le meg skakk og så er det helt greit, for jeg bare tulla? Anonymkode: 40158...f44 Humle Brumle skrev (56 minutter siden): Folk må begynne å innse at neger er et ord som ikke skal brukes lenger. Er så lei av at folk sier at man må slutte å være så hårsåre. Flere afrikanere/svarte har sagt at det er sårende. Da tenker jeg at man kan bruke hjernen og endre på det. Så vanskelig er det ikke! Det å kalle de for afrikanere har jeg blitt fortalt er sårende overfor de som ikke er fra Afrika og mange ikke ser forskjell, svarte får vi forresten ikke si heller. Eller utlendinger. Alt blir rasistisk og sårende for den som vil tolke den sånn. Neger er jeg helt enig i er sårende hvis det blir brukt for å såre eller sette en person i kategori. Men, nå var det snakk om tull fra han til henne. Ikke at han gikk rundt og såret flere mørkhudede. Jeg svarte det som stod i tråden. Og ja, jeg har blir kalt både feit, tynn, høy, hvit, potet, blek og sikkert andre ting. Dette har vert tull, og jeg har ikke tatt det personlig. Fordi det var tull. En person kalte meg "jævla potet", og det var ikke tull. Da ble jeg såret og gikk fra situasjonen. Så ja, folk må få lov å tulle litt. Men selvsagt med måte. Anonymkode: d577c...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #34 Del Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kompisen min har faktisk blitt mobbet og kalt neger i stygg mening. Så det at det ikke blir brukt negativt i Norge er tull. Det er faktisk flere som har blitt mobbet og fått høre det ordet negativt, så heller ikke i Norge burde man gå rundt og si det. Anonymkode: 88f3b...4b0 Jeg understreker at min samboer ikke bruker ordet negativt. Anonymkode: 36bdf...c17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #35 Del Skrevet 27. desember 2020 Å kaste rundt n-ordet på den måten er jo rasistisk - ikke tull! Jeg hadde aldri tolerert det i mitt hjem. Hvordan er det morsomt, liksom? Anonymkode: 88385...6bd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #36 Del Skrevet 27. desember 2020 Humle Brumle skrev (1 time siden): Folk må begynne å innse at neger er et ord som ikke skal brukes lenger. Er så lei av at folk sier at man må slutte å være så hårsåre. Flere afrikanere/svarte har sagt at det er sårende. Da tenker jeg at man kan bruke hjernen og endre på det. Så vanskelig er det ikke! Om ordet forbys, endrer det ikke folks syn på andre folk. Snarere tvert i mot. Anonymkode: edd69...499 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
teknosilje Skrevet 27. desember 2020 #37 Del Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg understreker at min samboer ikke bruker ordet negativt. Anonymkode: 36bdf...c17 Da er han bare dum? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #38 Del Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å kaste rundt n-ordet på den måten er jo rasistisk - ikke tull! Jeg hadde aldri tolerert det i mitt hjem. Hvordan er det morsomt, liksom? Anonymkode: 88385...6bd Har faktisk aldri hørt noen si nigger jeg utenom i amerikanske filmer? Er dette virkelig normalt å si? Anonymkode: dcf8a...4b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #39 Del Skrevet 27. desember 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg understreker at min samboer ikke bruker ordet negativt. Anonymkode: 36bdf...c17 Når han vet at ordet er rasistisk og sårende for mange, men likevel velger å bruke det, så er det negativt. Anonymkode: a55d7...9c8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #40 Del Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg understreker at min samboer ikke bruker ordet negativt. Anonymkode: 36bdf...c17 Ordet i seg selv er negativt ladet når brukt av ikke-mørkhudete, nettopp pga av den såre historien bak det. Det bør ikke være så utrolig vanskelig å unngå bruke når det gjør mange ukomfortabele. Det er ikke så veldig nytt at det ikke er greit å si heller, jeg er snart 30 og har alltid vokst opp med at det er uaktuelt å bruke. Og hvordan er det ikke negativt å bruke det i tullesanger om at afrikanere har så mye å gjøre (hint til slaveri?) eller at han trodde de bare fantes i Afrika (hint til at de ikke burde finnes her?). Anonymkode: 88385...6bd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå