Gå til innhold

Bridgerton

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gjesp

Anonymkode: 4eeeb...d93

Solid innspill.

Anonymkode: a26cb...305

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 15.1.2021 den 12.53):

Jeg elsker den! Men synes ikke at mørke menn er seksuelt tiltrekkende, så nedtur at hertugen var svart da jeg kunne hatt så stor glede visuelt og sexscenene hadde han vært hvit ❤️

Anonymkode: 048c2...b7e

Må si jeg blir kvalm av sånne som deg 

Anonymkode: 2db46...de5

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.1.2021 den 16.01):

Jeg synes han som spiller Simon var veldig pen til å være neger 😍

Anonymkode: 0ff09...466

Skjerp deg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du sammenlikner ekte personer med fiktive personer i en såpeserie, du skjønner det? Det er ingen historiske personer (ekte personer) portrettert i Bridgerton. 

Anonymkode: a6953...da6

Jo, det er det. Kongen og dronningen (dronningen var ikke svart i virkeligheten). Dronningen var gift med kong George, som var kjent for å være helt gal. Han var rett og slett sinnsyk, men dette fremkom ikke tydelig før det var gått en del år men ble så verre og verre jo eldre han ble. Han ble derfor holdt mest mulig unna offentligheten. Det finnes en film som heter "Kongens galskap" (The Madness of king George) som omhandler kong George (1738 - 1820). 

Man ser kong George f.eks ved middagsbordet med dronningen i serien Bridgerton, og da får han et anfall av galskap igjen.

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor folk henger seg oppi i at andre reagerer på at enkelte av skuespillerne er svarte. Hudfarge er er fysisk observasjon på linje med vekt, høyde, hårfarge, kropostype, etc. Noen ville sikkert reagert hvis dronningen i serien var ekstremt overvektig og hadde platinablondt hår. Dette ville vært et brudd på forestillingen om hvordan dronningen skal se ut. På samme måte reagerer man på hudfarge. Dette har ingenting med rasisme å gjøre.

Anonymkode: f2b4a...c47

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Må si jeg blir kvalm av sånne som deg 

Hadde du blitt like kvalm om noen skrev det om en hvit person?

Anonymkode: f62a6...453

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne admin tatt seg innom denne tråden som angivelig skulle handle om en tv-serie men som nå isteden er blitt et sted for de som ikke liker å se melaninrike mennesker på tv?

Anonymkode: 90d8b...813

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 23.26):

Hadde du blitt like kvalm om noen skrev det om en hvit person?

Anonymkode: f62a6...453

Er du stein dum? Har hvite mennesker samme grusomme historie som mennesker av farge? Nei - såklart ikke og derfor kan man ikke snu på det etter eget ønske!

Anonymkode: fbeb9...4dc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du stein dum? Har hvite mennesker samme grusomme historie som mennesker av farge? Nei - såklart ikke og derfor kan man ikke snu på det etter eget ønske!

Anonymkode: fbeb9...4dc

Svaret på det er ja.

Folk må slutte å tro på myten om at det bare er fargede mennesker som har lidd opp igjennom historien. 

Og man må slutte å tro på myten at det bare var hvite som er grunnen til at folk lider

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må ha mangfold i alt som er om dagen, historisk riktig eller ei. Ellers blir det kritisert for å være blendahvitt!

Elsker serien! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 19.1.2021 den 10.16):

Kunne admin tatt seg innom denne tråden som angivelig skulle handle om en tv-serie men som nå isteden er blitt et sted for de som ikke liker å se melaninrike mennesker på tv?

Anonymkode: 90d8b...813

Tåpelig utsagn. Du vet inderlig godt at diskusjonen er helt på sin plass. Tror du folk hadde latt være å ta debatten om Nelson Mandela hadde blitt spilt av en hvit mann istedet for en neger? Neppe.

Anonymkode: 8db81...7fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snart gjennom bokserien nå, og må innrømme at jeg liker tv-serien bedre enn bøkene. Hadde ikke forventet annet enn kiosklitteratur, men det blir i overkant mye "she gasped" (heltinnen hver gang helten tar på henne), "she blinked" og "her lips parted". Synes tv-serien er freshere og morsommere. Likevel grei tidtrøyte frem til neste sesong, og man får jo litt innblikk i hva man har i vente. Selv om de sikkert endrer på en del ting i fortsettelsen også. En tanke jeg ikke kunne fri meg fra mens jeg leste, er hvordan det høres ut når hele familien er samlet i samme hus i voksen alder. Med tanke på at alle Bridgertongutta (og jentenes ektemenn) får alle jentene til å hyle av ekstase ved den minste berøring. Og de bruker de samme sjekkekommentarene, alle sammen. 😄

Anonymkode: bc385...8ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella Grisella skrev (På 25.1.2021 den 11.11):

De må ha mangfold i alt som er om dagen, historisk riktig eller ei. Ellers blir det kritisert for å være blendahvitt!

Elsker serien! ❤️ 

Disse vil ikke bli fornøyde før man aldri ser en hvit person på tv igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

AnonymBruker

Bridgertonfans over hele verden er i "sorg" (ja, faktisk) over at hertugen ikke blir med i neste sesong. Dette lå vel strengt tatt i kortene hele tiden, vi som har lest bøkene vet at han spilte en liten rolle videre. Noe av poenget med bokserien er jo at hver bok gir et nytt søsken hovedrollen. Neste gang er det Anthonys tur, og jeg tror den sesongen blir minst like god. I mine øyne er han kjekkere også, og for noen virker det som det viktigste er å ha noen å sikle på. Så det bør fortsatt være godt ivaretatt. 😄

De som misliker det politisk korrekte vil også få ytterligere vann på mølla, siden Anthonys tilkommende Kate har indisk bakgrunn, og har skiftet etternavn fra Sheffield til Sharma. 

bridgerton-season-2-kate-cast-ashley.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
AnonymBruker

Noen som har sett den nye spinoffen med queen Charlotte? Likte den ganske godt, men synes de kunne gjort seg ferdig med de ordinære sesongene først. Nå blir visstnok sesong 3 med Colin, så kommer vel Benedict i nummer 4 antar jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/19/2023 at 11:31 PM, AnonymBruker said:

Noen som har sett den nye spinoffen med queen Charlotte? Likte den ganske godt, men synes de kunne gjort seg ferdig med de ordinære sesongene først. Nå blir visstnok sesong 3 med Colin, så kommer vel Benedict i nummer 4 antar jeg. 

Har sett de to første episodene nå og så langt er jeg positivt overrasket! Hadde faktisk ikke noe tro på den før jeg så den siden spin-off prosjektet har en tendens til å være mye dårligere enn originalen, men syns denne beholdt essensen av hovedserien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 5/20/2023 at 6:31 AM, AnonymBruker said:

Likte den veldig godt, akkurat passe mengde episoder og syntes det var en ganske fin tolking av forholdet mellom George og Charlotte. Jeg er egentlig ikke noe for å forandre hudfargen til  historiske personer, men gidder ikke å bruke energi på det her, Queen Charlotte serien er en del av Bridgerton-universet, så for meg blir det som å se historisk fiksjon/fantasy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

TV showtime (appen hvor man kan få varsler for nye episoder av tvserier) har gått ut med 14. Desember for sesong 3, men datoen er ikke bekrefta på verken imdb, netflix eller instagram kontoen til Bridgerton. Tipper tv showtime har rett, men ikke har fått grønt lys til å dele datoen helt enda. Blir nok storlansering i juli eller noe.  Jeg håpa på premieredato under tudum, men der ble det bare delt bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 hours ago, Dupers said:

TV showtime (appen hvor man kan få varsler for nye episoder av tvserier) har gått ut med 14. Desember for sesong 3, men datoen er ikke bekrefta på verken imdb, netflix eller instagram kontoen til Bridgerton. Tipper tv showtime har rett, men ikke har fått grønt lys til å dele datoen helt enda. Blir nok storlansering i juli eller noe.  Jeg håpa på premieredato under tudum, men der ble det bare delt bilder

Bra om ikke Queen Charlotte har forsinket fremdriften på resten. Selv om jeg likte den også, men litt tidlig med spinoff før man er ferdig med hovedserien. Ser frem til Colin og Penelope, men gleder meg mest til Benedicts sesong. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/30/2023 at 12:23 PM, AnonymBruker said:

Bra om ikke Queen Charlotte har forsinket fremdriften på resten. Selv om jeg likte den også, men litt tidlig med spinoff før man er ferdig med hovedserien. Ser frem til Colin og Penelope, men gleder meg mest til Benedicts sesong. 

Jeg likte boka til benedict selv om askepott narrativet gjorde den veldig forutsigbar, men tror nok kanskje serien tar benedict i en annen retning enn Julia Quinn. Og jeg tror vi må vente lenge før vi får noe benedict. Tipper de neste sesongene blir Eloise og Francesca siden de i bokform tar plass samtidig som Colin. Og jeg ser ikke så mange grunner til å recaste Francesca etter de bestemte hvilket søsken de skulle fokusere på om det er mange år til hennes egen sesong (siden hun ikke er tilstede i bøkene til verken Colin eller Eloise) 

Personlig gleder jeg meg mest til Hyacinth (selv om det ikke er sikkert det blir så mange sesonger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...