AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #1 Del Skrevet 25. desember 2020 Når jeg var sammen med min eks så ble jeg gravid to ganger, men tok MA siden jeg ikke følte meg klar til å bli mor(var 19 og 20 år). Nå har jeg funnet en jeg vil få barn sammen med og vi er begge klar for å ta det steget. Jeg har blitt gravid to ganger men begge to endte i SA i uke 4 og 5... når jeg var 19 og 20 så var jeg kommet til uke 9 begge gangene og ble fortalt at alt så fint ut. Så det jeg lurer på om det kan ha noe med sædkvaliteten som kan spille inn her, er en del forskjell på min eks og min nåværende samboer. Eksen snuser ikke, og veide nokså normalt. Min nåværende samboer snuser, drikke ikke vann og er ganske tynn, eller kan det rett og slett være at jeg har hatt to MA som kan påvirke? over tenker veldig, ønske etter barn er så stort.. Anonymkode: c2340...f68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #2 Del Skrevet 25. desember 2020 MA er missed abortion, var det det du hadde to ganger? Anonymkode: f698c...916 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #3 Del Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): MA er missed abortion, var det det du hadde to ganger? Anonymkode: f698c...916 Trodde det stod for medisinsk abort. Anonymkode: c2340...f68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #4 Del Skrevet 25. desember 2020 Sæden bidrar jo med 50% så det er klart at sædkvalitet spiller inn. Kanskje det kan motivere han til å ta litt tak i livsstilen? Ellers så mener jeg å ha lest at man bør utredes hvis man har mange SA. Så hvis det skjer igjen, kanskje du bør be om henvisning videre? Huff, trasig å oppleve dette gang på gang Anonymkode: efa11...f12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #5 Del Skrevet 26. desember 2020 Jeg har tre medisinske aborter bak meg, alle frivillig (dessverre), og jeg ble fortalt at disse har ingen innvirkning på graviditeter senere i livet. Har en datter på to år født etter disse og er nå gravid med nummer to, så abortene dine har nok ingenting å si på spontanabortene du nå opplever Men sædkvaliteten til mannen din kan selvfølgelig ha mye å si. Det er forskjell på menn også, akkurat som kvinner. Det trenger ikke å være noe galt, men hvis du spontanaborter enda en gang ville jeg tatt kontakt med legen. Da bør dere starte utredning for å finne ut hvorfor du mister. Selv om du har vært gravid to ganger før, kan det være faktorer hos deg også som spiller inn. I første omgang kan du jo oppfordre samboeren din til å slutte å snuse, eller kutte kraftig ned på den? Bare pass på så det blir et ønske fra din side, og ikke et krav. Han må ville det selv også for å få det til Anonymkode: 98c7f...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #6 Del Skrevet 26. desember 2020 Dette er vanligere enn man tror. Jeg har selv opplevd dette tre ganger, og så gikk det på fjerde forsøk. Vi ble utredet, men de fant ingenting galt med noen av oss. Vi rakk ikke å bli helt ferdig med utredningen før jeg var gravid på nytt med et vellykket svangerskap. Hvor gammel er du? Kvinner i slutten av 30-årene har større sjanse for å spontanabortere enn kvinner i 20-årene, så om du er 37+ så kan det ha en sammenheng. Men det er helt normalt å spontanabortere, og du utredes ikke for habituell abort i det offentlige før etter 3 ganger. Legene ville ikke kalle det habituell abort hos meg fordi jeg mistet så tidlig (like tidlig som deg), og det er mye vanligere enn man tror. Det finnes ingen ordentlig statistikk på det fordi det er mange som ikke får med seg at de er gravide før det blir spontanabort, så de tror det bare er mensen. Jeg fikk aldri en forklaring, annet enn at det sannsynligvis var noe galt med fosterene og at livmoren støtet de fra seg veldig tidlig. Å miste gang på gang er fryktelig vondt, men ikke gi opp! Krysser fingrene for at dere får det til neste gang! Skjer det én gang til kan du be legen din om henvisning til utredning for habituell abort. Anonymkode: 706ed...9b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #7 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette er vanligere enn man tror. Jeg har selv opplevd dette tre ganger, og så gikk det på fjerde forsøk. Vi ble utredet, men de fant ingenting galt med noen av oss. Vi rakk ikke å bli helt ferdig med utredningen før jeg var gravid på nytt med et vellykket svangerskap. Hvor gammel er du? Kvinner i slutten av 30-årene har større sjanse for å spontanabortere enn kvinner i 20-årene, så om du er 37+ så kan det ha en sammenheng. Men det er helt normalt å spontanabortere, og du utredes ikke for habituell abort i det offentlige før etter 3 ganger. Legene ville ikke kalle det habituell abort hos meg fordi jeg mistet så tidlig (like tidlig som deg), og det er mye vanligere enn man tror. Det finnes ingen ordentlig statistikk på det fordi det er mange som ikke får med seg at de er gravide før det blir spontanabort, så de tror det bare er mensen. Jeg fikk aldri en forklaring, annet enn at det sannsynligvis var noe galt med fosterene og at livmoren støtet de fra seg veldig tidlig. Å miste gang på gang er fryktelig vondt, men ikke gi opp! Krysser fingrene for at dere får det til neste gang! Skjer det én gang til kan du be legen din om henvisning til utredning for habituell abort. Anonymkode: 706ed...9b8 Jeg er 25, så håper at min tid kommer. Takk for svar! Anonymkode: c2340...f68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #8 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har tre medisinske aborter bak meg, alle frivillig (dessverre), og jeg ble fortalt at disse har ingen innvirkning på graviditeter senere i livet. Har en datter på to år født etter disse og er nå gravid med nummer to, så abortene dine har nok ingenting å si på spontanabortene du nå opplever Men sædkvaliteten til mannen din kan selvfølgelig ha mye å si. Det er forskjell på menn også, akkurat som kvinner. Det trenger ikke å være noe galt, men hvis du spontanaborter enda en gang ville jeg tatt kontakt med legen. Da bør dere starte utredning for å finne ut hvorfor du mister. Selv om du har vært gravid to ganger før, kan det være faktorer hos deg også som spiller inn. I første omgang kan du jo oppfordre samboeren din til å slutte å snuse, eller kutte kraftig ned på den? Bare pass på så det blir et ønske fra din side, og ikke et krav. Han må ville det selv også for å få det til Anonymkode: 98c7f...a76 Så godt å høre at det finnes muligheter selvom man har spontanabortert! Han har selv sakt at han skal trappe ned og så slutte, så det gjør meg glad😊 Anonymkode: c2340...f68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #9 Del Skrevet 27. desember 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er 25, så håper at min tid kommer. Takk for svar! Anonymkode: c2340...f68 Krysser fingrene! Anonymkode: 706ed...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå