AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #1 Del Skrevet 25. desember 2020 ...hva kan det være? Jeg trener ikke hardt eller mye. Var veldig aktiv som ung, og har alltid likt å trene. Men etter jeg fylte 38 så har formen endret seg. Jeg trener 2-3 ganger i uken, og trener ikke hardt. I dag gikk jeg en tur på 6-7 km. Nå ligger jeg sliten på sofaen og føler meg syk (influensalignende symptomer). Slik skjer det det alltid. Pågått i fire - fem år nå. Har vært hos legen og sjekket vitaminer, mineraler, stoffskifte osv. men jeg frisk som en fisk ifølge legen. Så hva er det som skjer? Jeg drikker nok vann før og etter trening. Nå verker jeg i hver muskel og kjenner halsen snører seg. Jeg vet jeg vil føle meg fin om to tre dager. Da trener jeg litt igjen og det samme vil skje da og på kvelden. Ligger slakk ut på sofaen. Blitt tett i nesen, halsen blir sår. Kremter mye, kaldsvetter .. and so on and so on. Anonymkode: 9ea25...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #2 Del Skrevet 25. desember 2020 Det høres ut som du brygger på noe. Det er overhodet ikke vanlig å få sykdomsfølelse av å gå 6-7 km. Da jeg begynte med trening så kunne jeg føle meg litt sliten og daff fordi kroppen ikke var vant med aktivitet. Men nå når det har blitt en vane (tok omtrent 4-5 måneder for min del) så får jeg mer energi av trening. Anonymkode: 2f540...1a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #3 Del Skrevet 25. desember 2020 Det er et klassisk symptom på ME/CFS. Anonymkode: 8a91e...a3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #4 Del Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 26.12.2020 den 0.12): Det høres ut som du brygger på noe. Det er overhodet ikke vanlig å få sykdomsfølelse av å gå 6-7 km. Da jeg begynte med trening så kunne jeg føle meg litt sliten og daff fordi kroppen ikke var vant med aktivitet. Men nå når det har blitt en vane (tok omtrent 4-5 måneder for min del) så får jeg mer energi av trening. Anonymkode: 2f540...1a1 Det skjer hver gang jeg trener. Føles alltid som jeg brygger på noe. Jeg har da forskjølsesymtomer i en dag og to. Blir bedre igjen på dag tre og trener igjen. Kvelden kommer og sykdomsfølelsen kommer igjen. Anonymkode: 9ea25...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #5 Del Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 26.12.2020 den 0.14): Det er et klassisk symptom på ME/CFS. Anonymkode: 8a91e...a3f Håper ikke det, men kan det være begynnelsen på autoimmun sykdom? (Det er vell disse diffuseplagene som kan utløse ME?). Fikk boken Omstart til jul med Berit Nordstrand. Begynte å lese den i går og kjente meg mye igjen. Jeg skal starte med dette opplegget i januar. Har tidligere slitt med kraftig mens og menssmerter. Har også endometriose og matintoleranse. Jeg har heldigvis fått innsovningstabtter av legen som ikke er vanedannende. Det gjør slik at jeg klarer å holde rutinen ved å sove godt og stå opp til normal tid. Skal inn å få utredning angående søvnen min til neste år (søvnapné). Merker også hodet mitt jobber ekstra tregt dagen etter trening, men så bedrer det seg igjen. Anonymkode: 9ea25...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå