Gå til innhold

Kjæresten har vært utro med dame på 140 kg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts her. 

Kjæresten min har et veldig stort behov for sex, og det har jeg lenge følt har blitt mer og mer et stress i forholdet.

Det siste året har jeg begynt å legge meg før han og late som om jeg sover når han legger seg, fordi jeg orker ikke pliktsex hver kveld eller hver bidige ledige stund. Han drar meg ofte opp av sofaen midt i et tv program for å få seg et nummer, og jeg har sagt at han kan ikke forvente seg sex hver gang det kribler i pikken. Da blir han sur og klager over at jeg har mistet sexlysten, og at jeg ikke er så kåt som før(da vi hadde nylig  blitt sammen) 

Vanligvis har vi sex 5-7 g pr uke og da gir jeg etter for sexmas av og til.

Sist helg hadde vi sex 6 ganger på 48 timer siden sønnen vår var hos besteforeldre.

Da sutret han fordi jeg ikke orket å ha sex enda en gang før vi sovnet, og våkne mandags morgen og ha sex før han gikk på jobb kl 06.

Rekorden vår er 35 ganger på ei uke, men det var den første tiden vi var sammen. 

Anonymkode: 4b6aa...e51

Hvorfor lar du han «slippe til» så mange ganger om du selv ikke har lyst? Du ødelegger deg selv. 
Ut fra egne preferanser så er mas og press det som for min del er absolutt mest avtennende. 
En eneste gang har jeg gitt etter for det(da jeg absolutt ikke hadde noe som helst lyst), da følte jeg meg rett og slett brukt og voldtatt etterpå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

60 stykker ser forbi utseendet til mennesker. Er ikke det bra da?

Det er ikke stygt å si at man ikke er så overfladisk som TS påstår at vi er. Det er hun som er slem som påstår at vi er sånn.

Anonymkode: 86f96...f1e

Jo, det er bra i seg selv.

Jeg reagerte mer på hvordan en dame i en vanskelig situasjon blir møtt helt uten medlidenhet.

Dette må jo være overvektige jenter som selv har blitt fornærma og fly forbanna fordi hun stiller spørsmålstegn om at elskerinnen har en unormal kroppsvekt. Selvfølgelig hadde jeg fått sjokk selv om typen var utro, og da på toppen med en på 140 kg! Det betyr da ikke at de ikke fins massevis(!) av kjekke folk på 140 kg. Men det som ligger i bunnen her er jo et knust hjerte dere velger å hamre løs på. 

Vinklinga på denne saken har tatt helt feil vending syns jeg. 

Anonymkode: 1338c...269

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

P.s Hun var så overvektig at det var vanskelig å knulle siden det var så mye valker, sa han.

Det må dere som tar sykelig overvektige folk i forsvar bare tåle å høre! 

Hadde hun vært en tynn dame hadde jeg kalt henne jævla magre bitch, og hadde det vært en babe med silikonpatter, restylane lepper, vippe extensions og akrylnegler/bleika hår, hadde de fått høre det de også! 

Han hadde tredd på seg et kondom husket han, for det hadde damen hatt. 🤮

For det første; hvis han slet med å knulle ei dame på 140 kg, så har han en veldig begrenset fantasi når det kommer til sex og mulige stillinger. Eller så har han veldig kort penis, type mikropenis på 5 cm.

For det andre: at han liksom har fortalt deg dette om sidespranget sitt gjør at jeg mister troa på at denne historien er sann. Hvis ikke er jo fyren helt idiot og drittsekk.

For det tredje: når fyren først er utro, er det jo positivt at han går med på å bruke kondom. Man kan si mye stygt om damer som legger seg etter opptatte menn, men kondom er veldig fornuftig å bruke når man først hopper på notorisk opptatte menn. Hvis du skal fortsette å være sammen med denne fyren, burde du vurdere å bruke kondom også, sånn for sikkerhets skyld.

Blondine94 skrev (3 timer siden):

Uansett hvordan det er eller ikke er, mannen din har vært utro. Det er ikke greit. Håper du går fra han nå.. Du kan aldri stole på han igjen og det er ikke verd kaste bort tid på. 

Når det gjelder fedmediskusjonen i denne tråden - jeg personlig synes ikke det er dårlig av deg å nevne vekten hennes, du har all rett til det. Overvekt er sykelig, det er ingen andre former for selvskading vi applauderer så hvorfor skal vi applaudere det, da? 

Å definere sykdommer og dårlig helse som «sexy» eller i andre lystige ordlag er helt forbi min fatteevne.. :) 

Det er ingen som applauderer fedme og usunn livsstil, bortsett fra de mest ekstreme "Body positive"-ekstremistene som mener at det å være morbidly obese er ufarlig og sunt. Kanskje du burde lære deg å lese og innse at det å fremsnakke respekt for andre mennesker og deres valg ikke handler om applaudering eller hylling.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts her. 

Jeg trodde ikke at kjæresten min likte damer som er 80 kg tyngre enn meg.

Har aldri falt meg inn at han tente på det, siden han snakker nedsettende om veldig store mennesker. 

Han snakker nok nedsettende om dem for å skjule at han egentlig tenner på dem. Han har ikke tilfeldigvis snakket nedsettende om andre, slankere damer også?

Her var det mange fleskeberg som heier på hun overvektige. Skjønner Ts godt jeg. Hadde aldri tatt i mannen med tang engang etter å ha rørt ei uattraktiv usunn dame. Sier mye om han, det han har gjort. Feite damer er som regel ingen trussel. Men så finnes de mennene som er helt far out i psyken også da...

Anonymkode: 84db7...575

Har det slått deg at hva du synes er uattraktivt og ekkelt er attraktivt og tennende for andre?
Hva du synes om overvektige er irrelevant, det er utroskapen til TS sin type som er problemet her. Den andre dama kunne vært syltynn, normalvektig, muskuløs bodybuilder, whatever. Fyren har fremdeles vært utro, og mest sannsynlig er han den typen som feier over alt han ser. Til og med damer som deg.

Fordi han maser og blir sur, og hvis jeg hadde sagt nei 8 av 10 ganger hadde han kanskje gått eller funnet seg ei elskerinne? 

Ts

Vel... Det funket jo åpenbart ikke.

Man er verken overfladisk eller slem for å synes at usunn fedme er kvalmt. 

Jo det er man.
Det er helt greit å mene at fedme og overvekt er usunt og at sykelig overvektige burde prøve å gå ned i vekt. Man kan også la være å tenne på overvektige (dette er jo uansett ikke noe man styrer helt selv). Men å kalle det kvalmt er faktisk både slemt og overfladisk. Da har du faktisk et problem. I beste fall bare et holdningsproblem.
Du trenger ikke hylle eller appludere tykke mennesker, men å omtale andre mennesker som kvalmende er faktisk ikke greit, uansett om de er sykelig tykke eller sykelig tynne.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jobber i helsevesenet. Noen ganger må leger ta seg en pause og psyke seg opp før de tar imot kraftig overvektige fordi det er heslig med alt fett og flesk. Vi er alle mennesker. Å måtte løfte på valker og ta på sykelig overvektige med blålilla hud full av bulker, strekkmerker og cellulitter. Altså. Man er bare mennesker... Mens her på kg er det overvektige modder som heier på hun han var utro med. Forumet her er så betent av uempatiske mennesker som dyrker seg og sitt og ikke evner å ha en rasjonell tankegang. Et diskusjonsforum som blir moderert etter moddenes personlige synsing og inhabilitet. Hva fader...

Særlig.
Hadde du jobbet i helsevesenet hadde du visst at cellulitter og strekkmerker er noe som ofte forekommer hos friske, slanke mennesker også. Selv sykelig feite mennesker får heller ikke blålilla hud.

Det er få her som heier på dama, det blir bare påpekt at det faktisk er mannen som er synderen her. Fordi han er i et forhold. En singel dame burde ideelt sett holde seg unna menn i forhold, men det er først og fremst menn i forhold som skal holde seg unna andre damer. Det er alltid den som er utro som er problemet. De velger det helt selv, fylla eller ikke.
At dama var sykelig feit har faktisk ingenting med saken å gjøre.

Så mange modne mennesker det var her i dag. Ts, se forbi alt de her spyr ut av seg. De er sikkert overvektige selv, og føler seg truffet og heier derfor på det feite ludderet. 

Finn deg en ny mann. En med klasse. Så kan han sitte der med de lusete vinylplatene sine, alkoholen og det overvektige fleskeberget. Du fortjener så mye bedre. 

Ja det er mange modne mennesker her, og du er definitivt ikke en av dem. Ikke bare liker du tydeligvis å snakke nedlatende om overvektige, men i tillegg liker du å kalle andre damer for luddere.
Hva med å skjerpe deg litt og prøve å være litt mer saklig?

Blondine94 skrev (2 timer siden):

Er det greit å ødelegge livet til andre mennesker indirekte? Deretter ta på seg «uskyldig» hatten? Det synes ikke jeg.

De begge bør skamme seg over å være dårlige mennesker. De hadde lyst på noe og tok det, tiltross for at det gikk hardt utover TS. 

Nei, det er ikke greit å legge seg etter opptatte folk. Men det er likevel den som velger å være utro som er synderen. Ønsker de ikke å være utro, kan ingen andre tvinge eller friste dem til å være det heller. Det er mannen til TS som har gjort noe galt her. Og det er jo tydelig at det ikke er første gangen heller...

Er du helt skrudd... 

Utroskap er aldri greit. 

Men skjønner godt at Ts er overrasket over hvem han valgte å være utro med. Jeg hadde blitt sjokkert selv. Alle vet jo at sykelig fedme er vemmelig. Uansett hvordan folk her på forumet prøver å vri på det fordi de selv er overvektige og føler seg truffet. 

Utroskap er vemmelig. Det er det som er sjokkerende, at noen velger å være så bedritne mot partneren sin. Fedme er usunt og burde gjøres noe med før man dør av det, men at det er direkte vemmelig har med dine issues å gjøre, ikke noe som "alle vet". Hvordan kroppen til den andre dama er, har faktisk ikke noe å si. Jeg tviler på at TS hadde vært mindre såret om kjæresten kun feide over slanke og pene damer.
Jeg skjønner at du liker å tøffe deg ved å slenge drit i alle retninger, men det er så lite konstruktivt.

Ved utroskap, som er rent FYSISK, er det virkelig rart at han valgte ei som for de fleste er frastøtende enn attraktiv. 

Rent fysisk? Har du hørt prostituerte fortelle om hvorfor kundene kommer til dem? Årsakene er ofte at de får ikke nok sex, får ikke den typen sex de vil ha (partneren deler ikke samme fetisjer og tenningsmønster) osv.
For alt du vet delte de en felles fetisj som f.eks. S&M. Verken utroskap eller tenning er utelukkende fysisk. Kanskje på tide å utvide horisonten din litt?

Uansett finner jeg det usannsynlig at noen er så opphengt i fedmen til ei dame som typen har feid over. Det er et så merkelig fokus, selv for en forsmådd og såret kvinne. Jeg sier ikke at det er en trolletråd, men noe sier meg at det faktisk er det.

Anonymkode: af64a...1a9

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har vært i et forhold i 7 år nå.

Jeg er 175 cm høy og 63 kg, altså normalt slank. Kjæresten har kommentert mye at han er fornøyd med kroppen min, så jeg har tatt det for gitt at han tenner på slanke damer. 

Vi har det greit tror jeg, har sex nesten daglig (fordi han maser ofte) , jeg synes det kan bli litt mye men føyer meg ofte for maset hans. Sånn sett kan han ikke klage på lite sex. 

I natt fant jeg ut at han har hatt en flørt/affære med ei dame, og etter å ha funnet henne på fb ser jeg at dama er sykelig overvektig.

På et bilde på sin profil  fyller hun ut en liten 2 seter sofa .

Jeg har ei veninne som jobber som operasjonssykepleier og er med på slankeoperasjoner, og hun har sett på bildene av denne damen, og vurdert henne til å veie rundt 135-145 kg tung. 

Fikk sjokk da jeg oppdaget utroskapen, og helt satt ut da jeg så hvor stor hun var.

Det første jeg tenkte var at han må ha en fetisj for overvektige damer, for det er jo ikke alle som kan tenke seg å være med så ekstremt overvektige mennesker? 

Er helt satt ut nå😔

Det hadde kanskje vært verre om han hadde vært utro med ei dame som så ut som Tone Damli eller Jenny Skavlan? 

Vi damer tenker at sånne vakre damer er en trussel, men nå etter dette vet jeg ikke helt hva jeg skal tro. 

Hvorfor har det noe å si at elskerinnen er overvektig? Utroskap er utroskap. Det er like ille uansett.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jo, det er bra i seg selv.

Jeg reagerte mer på hvordan en dame i en vanskelig situasjon blir møtt helt uten medlidenhet.

Dette må jo være overvektige jenter som selv har blitt fornærma og fly forbanna fordi hun stiller spørsmålstegn om at elskerinnen har en unormal kroppsvekt. Selvfølgelig hadde jeg fått sjokk selv om typen var utro, og da på toppen med en på 140 kg! Det betyr da ikke at de ikke fins massevis(!) av kjekke folk på 140 kg. Men det som ligger i bunnen her er jo et knust hjerte dere velger å hamre løs på. 

Vinklinga på denne saken har tatt helt feil vending syns jeg. 

Anonymkode: 1338c...269

Jeg synes det er veldig trist at TS mætte oppleve utroskap. Men dette med at det på toppen av det hele var ei på kanskje 140 kg, fordi hun da liksom ikke er like flott som TS hadde forventet, reagerer jeg på. Det er ingen grunn til at en overvektig kvinne automatisk skal være mindre flott enn en tynn jente. 

Anonymkode: cb4d0...241

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsto det mer da eksen var utro med ei som hadde alt han noen gang har nevnt at han syns er fint. 

Anonymkode: 63341...56e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt greia her jeg... Det er mannen til ts som har vært utro, ikke dama. Hun har ingen forpliktelser til ts, når tror jeg ikke denne tråden er reell men, det er altså den i forhold som skal holde underlivet i sjakk ikke den som er singel. Så kan man gjerne diskutere moral og etikk men uansett så er det den i forhold som har gjort noe galt mot den en har vært utro mot ikke den som er singel.

Men her på kg så skal man diskutere vekten til denne dama og at det er helt utrolig at noen i det hele tatt ville pult henne... Ærlig talt, kg er blitt et forum der man kan snakke så mye dritt man vil om folk bare de er feite/alenemamma/uføretrygdet osv. 

De jeg kjenner til som har vært utro har ikke vært utro fordi at den andre parten var modell, det har vært kjemien som har vært avgjørende... Og hvis man i tillegg har en dvask mann eller sur kjerring hjemme så hjelper jo det på.

Anonymkode: aa4f4...453

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

TS, som er normalvektig, ble overrasket da samboeren var utro med en sykelig overvektig kvinne. Det hadde jeg også blitt fullstendig sjokkert over. Rett og slett!

Anonymkode: 6551b...189

Hva er grunnen til at du hadde blitt sjokkert over det? For min del hadde overraskelsen vært at han var utro, og hva slags kropp hun hadde ville egentlig ikke vært relevant for meg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hun hadde blitt møtt på en helt annen måte om hun hadde oppført seg bra, det er bare å se de 10000 andre trådene  utroskap hvor kvinnene fremstår som OK mennesker, ikke som noen overfladiske, fordomsfulle personer som påstår ting om oss andre.

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dette må jo være overvektige jenter som selv har blitt fornærma og fly forbanna fordi hun stiller spørsmålstegn om at elskerinnen har en unormal kroppsvekt.

Nei, jeg et slank/normalvektig. Man kan være både slank/normalvektig og oppegående vet du, det er ikke enten eller. 

Anonymkode: 86f96...f1e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min FF har kun vært sammen med slanke, nærmest tynne og pene damer. Jeg er pen men noe overvektig (ikke i 100 kg klassen). Han tenner ekstremt på kroppen min, og han kunne nok ønske jeg var enda større. Vi utveksler masse fantasier og det han tenner mest på er sex med ei stor dame, stor som i sikkert 140 kg klassen. Det skal sies at han er submissiv så for hans del er det noe med å føle seg fysisk underlegen tror jeg. 

Anonymkode: 21276...adc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Jeg trekker meg ut av tråden nå, må ta vare på meg selv og barnet vårt. Håper dere som har vært krasse og lite villige til å forstå, aldri kommer i mine sko. 

Min kjæreste angrer bittert sier han og er villige til å gi alt for at jeg skal tilgi.

Han sier det var et fylleinnfall, og at en gammel tanke om å knulle noen som er ekstremt overvektig, slo inn da han hadde muligheten og damen inviterte til sex. 

Det hjelper ikke hva årsaken er, han har knust vår lille familie. 

Han har gitt meg mobilen og sin pc, og jeg har lest hele messengerloggen fra a til å.

Kjerringa som han gjorde det med, fortsetter å sende han meldinger både på messenger/snap og ber han komme til henne. 

Jeg ringte henne for å få henne til å slutte, men da la hun på med en gang hun hørte min stemme. 

Jeg har tatt kontakt med hans foreldre/bror og fortalt hva han har gjort og de har kommet over. De er sjokkert over at han risikerer familien sin for et fylleknull. 

Takk til dere få som har støttet meg💚

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min FF har kun vært sammen med slanke, nærmest tynne og pene damer. Jeg er pen men noe overvektig (ikke i 100 kg klassen). Han tenner ekstremt på kroppen min, og han kunne nok ønske jeg var enda større. Vi utveksler masse fantasier og det han tenner mest på er sex med ei stor dame, stor som i sikkert 140 kg klassen. Det skal sies at han er submissiv så for hans del er det noe med å føle seg fysisk underlegen tror jeg. 

Anonymkode: 21276...adc

Problemet her er at det er helt ok å fortelle at man liker sånt, men man kan ikke fortelle at man misliker sånt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her. 

Jeg trekker meg ut av tråden nå, må ta vare på meg selv og barnet vårt. Håper dere som har vært krasse og lite villige til å forstå, aldri kommer i mine sko. 

Min kjæreste angrer bittert sier han og er villige til å gi alt for at jeg skal tilgi.

Han sier det var et fylleinnfall, og at en gammel tanke om å knulle noen som er ekstremt overvektig, slo inn da han hadde muligheten og damen inviterte til sex. 

Han har gitt meg mobilen og sin pc, og jeg har lest hele messengerloggen fra a til å.

Kjerringa som han gjorde det med, fortsetter å sende han meldinger både på messenger/snap og ber han komme til henne. 

Jeg ringte henne for å få henne til å slutte, men da la hun på med en gang hun hørte min stemme. 

Jeg har tatt kontakt med hans foreldre/bror og fortalt hva han har gjort og de har kommet over. De er sjokkert over at han risikerer familien sin for et fylleknull. 

Pass deg for han. Han har ikke fortalt om hendelsen selv, heller ikke med en gang det skjedde. Og han satte seg i en situasjon der han var alene med en kvinne. Ennå en hendelse han ikke sa noe om. Men nå som det er fremme er han villig til å gjøre alt? Tror jeg lite på. 

Hadde alt kommet frem så fort det hadde skjedd så hadde jeg trodd han. 

Uansett. Mitt beste råd er å bruke minst 2 mnd på å bestemme utfall av situasjonen. Da vet du helt sikkert hva som er riktig for dere. 

Jeg vet om to forhold som har fått det bedre etter en krise som dette. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her. 

Jeg støtter deg også TS, i det at du har blitt bedratt og det ikke er greit. Selv om jeg har uttrykt ganske stor uenighet på andre punkter. Jeg håper du kommer deg igjennom dette på en så god måte som mulig ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gidder ikke å sitte her å forsvare et menneske som med vitende vilje har visst om meg, og likevel pult på min kjæreste, så da spiller det ingen rolle om kjerringa er tynn eller feit. 

Ts

Hvorfor i alle dager legger du ansvaret på henne?

Her er det vitterlig din såkalte kjæreste som har det hele og fulle ansvaret!!

Anonymkode: ba873...14b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva er grunnen til at du hadde blitt sjokkert over det? For min del hadde overraskelsen vært at han var utro, og hva slags kropp hun hadde ville egentlig ikke vært relevant for meg. 

Hadde blitt sjokkert over begge deler. Det er da mulig? Fordi man måler mennesker og utseende hele tiden. Man finner noen mer tiltrekkende og andre ikke. Det som SJELDEN er ansett som attraktivt er altså sykelig overvektige folk. Og hvis samboer gikk etter rake motsetning av meg, rent kroppslig, hadde jeg lurt på hva som lå bak det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ts her. 

Du ringte for å få henne til å slutte?? Hva med enkelt og grei blokkering?? Og hvorfor i alle dager har ikke han gjort det allerede om det liksom var 'så ille'?

Vet du, av dama han var utro med (denne gangen!), så virker hun faktisk hakket smartere enn ts.

Du får ha lykke til videre. Du vet hvem du er sammen med for å si det sånn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde blitt sjokkert over begge deler. Det er da mulig? Fordi man måler mennesker og utseende hele tiden. Man finner noen mer tiltrekkende og andre ikke. Det som SJELDEN er ansett som attraktivt er altså sykelig overvektige folk. Og hvis samboer gikk etter rake motsetning av meg, rent kroppslig, hadde jeg lurt på hva som lå bak det. 

Det er vel mulig, men jeg forstår det ikke fordi jeg ikke tenker sånn selv. Derfor spør jeg. Jeg hadde også vært nysgjerrig, men ikke sjokkert over at han valgte noen overvektige hvis han først skulle velge noen. Det er fordi jeg vet at både personlighet og utseende kan spille inn, samt utstråling og kjemi. Alt dette er subjektivt, og det går an å like mer enn én ting.

Jeg hadde nok ville tenkt på hva som lå bak hans valg, men det kunne jo vært mange ulike grunner blandet sammen til at han faktisk valgte å gjøre det. Jeg er også motsatt av overvektig, men hadde bare tenkt noe sånt som at "han har sikkert flere typer jenter han liker", og så ikke tenkt noe mer over det. Så hadde jeg fokusert på selve utroskapen. 

Det er for så vidt ikke det med å bli overrasket jeg reagerer mest på, for man kan ikke alltid styre det. Men blant annet det å tenke at overvektige er mindre flotte enn andre, har TS gitt uttrykk for, og det reagerer jeg på. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du ringte for å få henne til å slutte?? Hva med enkelt og grei blokkering?? Og hvorfor i alle dager har ikke han gjort det allerede om det liksom var 'så ille'?

Vet du, av dama han var utro med (denne gangen!), så virker hun faktisk hakket smartere enn ts.

Du får ha lykke til videre. Du vet hvem du er sammen med for å si det sånn.

Mulig det hjelper å skremme henne bort, da vet du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...