Spirito Skrevet 9. august 2005 #1 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Jeg ønsker meg en nyperosehekk, og lurer på om noen har erfaringer med det? Synes de lukter så nydelig, og pene er de jo også. Hvor tidlig kommer det blader på de, og hvor lenge sitter de på? Mao, hvor store deler av våren/sommeren/høsten er den grønn og tett? Tiltrekker den seg noen spesielle typer insekter på en plagsom måte (sånn som enkelte blomster gjør)? Er den lett å vedlikeholde? Og hvor høy kan den bli? Og til slutt, er det dyrt i forhold til andre hekkplanter? Blir kjempeglad for svar, på forhånd tusen takk! Endret 9. august 2005 av Spirito Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #2 Del Skrevet 9. august 2005 Mener du sånne litt tykke rosebusker, rosa rugosa eller noe sånt? De er ganske lette å vedlikeholde, skal jeg dømme ut fra foreldrene mine sine. Men de må/bør beskjæres/skjæres helt ned innimellom, hvor ofte vet jeg ikke. I området foreldrene mine bor gikk forresten nesten alle rugosane fløyten i år av ukjente grunner, ellers virker de veldig hardføre og takknemlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirito Skrevet 9. august 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg snakker om disse. Jeg finner endel på nett, men vil gjerne høre deres erfaringer også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2005 #4 Del Skrevet 9. august 2005 sånne hekker lukter sååå godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirito Skrevet 10. august 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 10. august 2005 sånne hekker lukter sååå godt! ← Ja, ikke sant? Lurer på om bier og lus og diverse andre dyr er like enig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2005 #6 Del Skrevet 10. august 2005 (jeg var gjesten over). Jeg TROR det er rosa rugosa, i hvert fall var det sånne roser jeg også tenkte på... De er ganske greie å ha med å gjøre, altså, vokser tett og rett oppover, så du slipper å være veldig forutseende og kreativ når du beskjærer. Jeg vet at "våre" har hatt lus, men ikke store mengder, og ikke så de blir stygge av det. De KAN finne på å bli ganske dominerende om de ikke beskjæres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå