Kaptein Klein Skrevet 21. desember 2020 #21 Skrevet 21. desember 2020 (endret) Insulinresistens er nok grunnen hvis du ikke går ned i vekt med så lavt kalori-inntak. Lavkarbo og intervall-trening er veien å gå. Endret 21. desember 2020 av Kaptein Klein
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #22 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er så deppa om dagen, og merker at det er pga vekten. Er 42-år og lagt på meg 12kg på 2år. Legen sier det er pga overgangsalder. Jeg skiver ned alt jeg spiser og ligger på ca 13-1700 i ukedagene. Mer i helgene. Men vekten rikker seg ikke, hverken opp eller ned. Har alltid hatt flat mage, men nå er den blubbete, og jeg hater det. Det går virkelig ut over livskvaliteten. Manne sier jeg er fin. «Puppeguri» kaller han meg, for jeg har store pupper. 75G. Er som jeg ikke kan stole på min egen oppfatning lenger. Jeg vet jeg er lubben. Men er jeg direkte feit, sånn at man tenker «shit, hun var tjukk» når man ser ei på 166cm og 79kg? Anonymkode: fb420...89f Du har akkurat samme mål og vekt som meg🤡 Jeg har også lagt på meg ca 12 kilo de siste to år, og jeg skylder også på overgangsalder!! Samme hva jeg gjør, jeg går ikke ned i vekt! Jeg har begynt å akseptere meg som jeg er, og kler jeg meg rett så ser jeg ganske ok ut🤩 Men selvfølelsen min er ikke på topp, skulle ønske at jeg klarte å gå ned noen kilo! Anonymkode: 67422...3e1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #23 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er 167 og veier 52kg. Jeg trener mye, er aktiv og spiser sunt. For meg er det viktig, og jeg har ork til å leke med mine barn. Jeg kunne aldri vært fornøyd med en såpass tung kropp, men jeg forstår at mennesker er forskjellige og har forskjellige prioriteringer. Dette må jo bestemme deg for seg, og evt da ta grep ut fra det.. Anonymkode: f688e...1ae Mens jeg er like høy som deg, men veier betraktelig mer. Er sterk, da. Trener styrke flere ganger i uka og har masse ork til å leke med mine barn. Er aktiv og sunn. Til TS: Vekt kan se ulik ut fra person til person. Anonymkode: d4211...102 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #24 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er 167 og veier 52kg. Jeg trener mye, er aktiv og spiser sunt. For meg er det viktig, og jeg har ork til å leke med mine barn. Jeg kunne aldri vært fornøyd med en såpass tung kropp, men jeg forstår at mennesker er forskjellige og har forskjellige prioriteringer. Dette må jo bestemme deg for seg, og evt da ta grep ut fra det.. Anonymkode: f688e...1ae Da fikk du sagt det. Anonymkode: f183a...be4 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #25 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du har akkurat samme mål og vekt som meg🤡 Jeg har også lagt på meg ca 12 kilo de siste to år, og jeg skylder også på overgangsalder!! Samme hva jeg gjør, jeg går ikke ned i vekt! Jeg har begynt å akseptere meg som jeg er, og kler jeg meg rett så ser jeg ganske ok ut🤩 Men selvfølelsen min er ikke på topp, skulle ønske at jeg klarte å gå ned noen kilo! Anonymkode: 67422...3e1 Godt å ha noe å skylde på🙈 Men jeg tror det er litt av grunnen og. Jeg spiser ikke mer eller løper mindre, men vips var 12 kg på i løpet av under ett år. Nå enda ett år står vekten bom fast. Jeg og kler meg jo «deretter», samtidig som jeg liker fine kjoler og å pynte meg. Men føler meg tung og rund:-( liker virkelig ikke. Anonymkode: fb420...89f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #26 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Mens jeg er like høy som deg, men veier betraktelig mer. Er sterk, da. Trener styrke flere ganger i uka og har masse ork til å leke med mine barn. Er aktiv og sunn. Til TS: Vekt kan se ulik ut fra person til person. Anonymkode: d4211...102 Ja, det ser jo ulikt ut fra person til person. Jeg og er sterkt og trener jevnt. Og en fjelltur på 8t går fint. Men liker ikke at det buler og tyter ut, ikke vant til det. Anonymkode: fb420...89f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #27 Skrevet 21. desember 2020 Og jeg må si jeg er positivt overrasket over tilbakemelding:-) Hadde mer ventet meg «ja du er feit» «har du regnet ut BMI- en??» « jeg veier 56 og jeg er feit» Så takk til dere som har svart☺️ Anonymkode: fb420...89f 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #28 Skrevet 21. desember 2020 Jeg er 165 og har akseptert en vekt nå når jeg er nærmere 50 år som er 5-7 kg over idealvekten. Veier 65 kg og er såvidt normalvektig. Det er realistisk pga hormoner og alder, og krever mindre innsats enn det å pine seg under 60 kg. Har litt problemområder, men er stort sett fornøyd. For meg så hadde jeg mistrivs så mye med å være større enn dette, og all kos i verden hadde ikke gjort det lettere for meg å akseptere å være overvektig. Orker ikke å tenke negativt om kroppen min, men heller være stolt over at jeg er sunn og frisk og sprek. Så det handler om balanse hvor målet er trivsel. Enkelte trivs på en lavere vekt, andre på en høyere. Anonymkode: 98469...fb5 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #29 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er 165 og har akseptert en vekt nå når jeg er nærmere 50 år som er 5-7 kg over idealvekten. Veier 65 kg og er såvidt normalvektig. Det er realistisk pga hormoner og alder, og krever mindre innsats enn det å pine seg under 60 kg. Har litt problemområder, men er stort sett fornøyd. For meg så hadde jeg mistrivs så mye med å være større enn dette, og all kos i verden hadde ikke gjort det lettere for meg å akseptere å være overvektig. Orker ikke å tenke negativt om kroppen min, men heller være stolt over at jeg er sunn og frisk og sprek. Så det handler om balanse hvor målet er trivsel. Enkelte trivs på en lavere vekt, andre på en høyere. Anonymkode: 98469...fb5 Jeg tenkte og slik frem til jeg gikk opp kg så raskt. Og jeg koser meg egentlig lite med mat, spiser så og si aldri snop. I ukedagen er deg kylling, salater, fisk og myyyyye knekkebrød. I helgene er det mer kosemat. klart jeg kan kutte ut helgene, men å kun leve på knekkebrød, kylling og «ren mat» Gjør meg litt gal. I dag spiste jeg to husmann knekkebrød til frokost, samme til lunsj, kyllingbryst, salat et halv rundstykke til middag og en Kiwi nå i kveld. Så føler ikke helt jeg går amok på usunn mat heller. Anonymkode: fb420...89f 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #30 Skrevet 21. desember 2020 Man er da ikke i overgangsalder når man er 42?!? Det ligger for de fleste kvinner år fram i tid. Jeg er 41, snart 42, og vekten er stabil. Jeg har et sunt kosthold og trener jevnlig. Men vet du hva jeg ser når jeg er på treningssenteret? Stort sett menn. Og det jeg ser av kvinner er min alder minus 20 år. Vekt er inntak og uttak uansett alder og eventuell overgangsalder. Anonymkode: 01c32...207
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #31 Skrevet 21. desember 2020 Jeg er 167 og veier 60-61. Har litt former men føler meg grei, spesielt med klær. Idealvekten min er riktignok 57, men det klarer jeg kun holde i sommermånedene når det er lystbetont å løpe ute og jeg har mest lyst på frisk salat til middag og jordbær til snacks 😄 (det har jeg ikke i desember!) Anonymkode: 550d7...aec
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #32 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man er da ikke i overgangsalder når man er 42?!? Det ligger for de fleste kvinner år fram i tid. Jeg er 41, snart 42, og vekten er stabil. Jeg har et sunt kosthold og trener jevnlig. Men vet du hva jeg ser når jeg er på treningssenteret? Stort sett menn. Og det jeg ser av kvinner er min alder minus 20 år. Vekt er inntak og uttak uansett alder og eventuell overgangsalder. Anonymkode: 01c32...207 Noen kommer tidligere, og jo, jeg er definitivt i overgangsalderen. Det har gyn bekreftet. Ja, jeg har og alltid tenkt «enkel lingning, inn-ut. Hvem skjønner ikke det liksom» Men av en eller annen grunn er det ikke slik lenger. Anonymkode: fb420...89f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #33 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er 167 og veier 60-61. Har litt former men føler meg grei, spesielt med klær. Idealvekten min er riktignok 57, men det klarer jeg kun holde i sommermånedene når det er lystbetont å løpe ute og jeg har mest lyst på frisk salat til middag og jordbær til snacks 😄 (det har jeg ikke i desember!) Anonymkode: 550d7...aec AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Man er da ikke i overgangsalder når man er 42?!? Det ligger for de fleste kvinner år fram i tid. Jeg er 41, snart 42, og vekten er stabil. Jeg har et sunt kosthold og trener jevnlig. Men vet du hva jeg ser når jeg er på treningssenteret? Stort sett menn. Og det jeg ser av kvinner er min alder minus 20 år. Vekt er inntak og uttak uansett alder og eventuell overgangsalder. Anonymkode: 01c32...207 Glemte i min forrige post... Jeg er som du poengterer ikke på treningssenter. Men jeg løper motbakke og intervaller 3-4 ganger i uken, jeg har hytte det jeg går mye langrenn og jeg går lange fjellturer når jeg kan. Jeg er en utendørs dame. Så jeg sitter ikke på stumpen og gomler marsipan🙃 Anonymkode: fb420...89f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #34 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er som jeg ikke kan stole på min egen oppfatning lenger. Jeg vet jeg er lubben. Men er jeg direkte feit, sånn at man tenker «shit, hun var tjukk» når man ser ei på 166cm og 79kg? Du kjenner ikke mange som er veldig overvektige du? Anonymkode: 7cc11...b29
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #35 Skrevet 21. desember 2020 Eg er 166cm og veier 87 kilo og synest det er heilt greitt. Synest ikkje eg ser feit ut heller faktisk. Timeglass form, store bryster, sprettrumpe, digre lår fulle av musklar, fett på magen, litt på ryggen. Eg er feit altså, det er ikkje det. Eg veit at eg er feit, men eg bryr meg ikkje faktisk. Er fornøyd med den kroppen eg har og fokuserer på å ikkje gå opp i vekt. Eg kunne med fordel ha tatt av 10 kilo + for helsa sin del da. Har ingen helseproblemer. Anonymkode: d45ba...da9
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #36 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du kjenner ikke mange som er veldig overvektige du? Anonymkode: 7cc11...b29 Jeg kjenner nok ikke så mange, men jeg har jo øyne og ser folk i alle fasonger i dagliglivet. Men klarer ikke helt plassere meg selv. Anonymkode: fb420...89f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #37 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Eg er 166cm og veier 87 kilo og synest det er heilt greitt. Synest ikkje eg ser feit ut heller faktisk. Timeglass form, store bryster, sprettrumpe, digre lår fulle av musklar, fett på magen, litt på ryggen. Eg er feit altså, det er ikkje det. Eg veit at eg er feit, men eg bryr meg ikkje faktisk. Er fornøyd med den kroppen eg har og fokuserer på å ikkje gå opp i vekt. Eg kunne med fordel ha tatt av 10 kilo + for helsa sin del da. Har ingen helseproblemer. Anonymkode: d45ba...da9 ❤️ Anonymkode: fb420...89f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #38 Skrevet 21. desember 2020 Jeg er 160 og ca 60 kilo. Litt i overkant for min del. Hver sin smak. Mange med litt ekstra kan både se og føle seg bra. Anonymkode: 55ffe...9d2
Hmmmmmm Skrevet 22. desember 2020 #39 Skrevet 22. desember 2020 Jeg har også kommet i tidlig overgangsalder. Du bør sjekke deg hos lege. Ta blodprøve, stoffskifte kan ha endret seg. Det kan du få hjelp til å regulere.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #40 Skrevet 22. desember 2020 Hmmmmmm skrev (2 timer siden): Jeg har også kommet i tidlig overgangsalder. Du bør sjekke deg hos lege. Ta blodprøve, stoffskifte kan ha endret seg. Det kan du få hjelp til å regulere. Takk, ja jeg skal det:) Skulle egentlig til legen for noen uker siden, men så fikk legen corona. Men skal bestille ny time. Anonymkode: fb420...89f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå