Gå til innhold

166cm og 79kg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er så deppa om dagen, og merker at det er pga vekten. Er 42-år og lagt på meg 12kg på 2år. Legen sier det er pga overgangsalder.

Jeg skiver ned alt jeg spiser og ligger på ca 13-1700 i ukedagene. Mer i helgene. Men vekten rikker seg ikke, hverken opp eller ned.

Har alltid hatt flat mage, men nå er den blubbete, og jeg hater det. Det går virkelig ut over livskvaliteten.

Manne sier jeg er fin. «Puppeguri» kaller han meg, for jeg  har store pupper. 75G.

Er som jeg ikke kan stole på min egen oppfatning lenger. Jeg vet jeg er lubben. Men er jeg direkte feit, sånn at man tenker «shit, hun var tjukk» når man ser ei på 166cm og 79kg?

Anonymkode: fb420...89f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er så deppa om dagen, og merker at det er pga vekten. Er 42-år og lagt på meg 12kg på 2år. Legen sier det er pga overgangsalder.

Jeg skiver ned alt jeg spiser og ligger på ca 13-1700 i ukedagene. Mer i helgene. Men vekten rikker seg ikke, hverken opp eller ned.

Har alltid hatt flat mage, men nå er den blubbete, og jeg hater det. Det går virkelig ut over livskvaliteten.

Manne sier jeg er fin. «Puppeguri» kaller han meg, for jeg  har store pupper. 75G.

Er som jeg ikke kan stole på min egen oppfatning lenger. Jeg vet jeg er lubben. Men er jeg direkte feit, sånn at man tenker «shit, hun var tjukk» når man ser ei på 166cm og 79kg?

Har omtrent samme høyde og vekt som deg og jeg synes egentlig ikke jeg er så stor jeg da 🤷‍♀️

Anonymkode: 303b3...ac8

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har omtrent samme høyde og vekt som deg og jeg synes egentlig ikke jeg er så stor jeg da 🤷‍♀️

Takk❤️ Det var hyggelig å høre. Kanskje jeg har et forskrudd bilde av meg selv som føler meg enorm.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 166 og 84 kg. Det er jo ikke tvil i at jeg er stor, men bæljefeit er jeg ikke. 

Anonymkode: f2a3d...8ee

Skrevet

Det er nok "mer i helgene" som er avgjørende her. Om du virkelig ønsker å gå ned i vekt, så klarer du det.

Eller så kan du jobbe med å bli fornøyd med hvor du er nå. Du er jo ikke helt på fedmenivå ennå. Så vekten din er neppe helsefarlig. 

Anonymkode: 98469...fb5

• Liker 4
Skrevet

Altså, man er nok litt overvektig uansett, og det er sikkert sunt å forsøke å spise sunnere og øke aktivitetsnivået noe hvis det også hjelper på selvbilde, men man kan fortsatt se flott ut med slik vekt!

Jeg har samme BMI som deg (jeg er litt lavere bare), og jeg vet at jeg fortsatt kan se flott ut (selv om jeg foretrekker å daffe rundt i hverdagene - mitt valg :p), og selv om noen kanskje tenker på meg som litt bred, så blir kroppen min mye mer symmetrisk og feminin enn når jeg har normal BMI (da har jeg gigalår og ribbein som synes, føles bedre å være litt "feminin og rund" :D). 

Du er jo under grensa for fedme, så hvis mannen liker deg også ville jeg prøvd å stole på det, tenkt at du fortsatt er flott, men fortsatt prøvd å gå ned litt for helsas skyld (uten å deppe når det ikke går) :) det gjør jeg hvertfall

Anonymkode: da392...2f3

Skrevet

Det er nok "mer i helgene" som er avgjørende her. Om du virkelig ønsker å gå ned i vekt, så klarer du det.

Eller så kan du jobbe med å bli fornøyd med hvor du er nå. Du er jo ikke helt på fedmenivå ennå. Så vekten din er neppe helsefarlig. 

Anonymkode: 98469...fb5

Ja, er nok det. Men jeg spiser tilnærmet aldri godteri, nøtter eller potetgull. Men da spiser jeg «normal middag» som pizza, taco, biff osv. Og drikker litt vin. 

Skrevet

Jeg er 166 og veier 63 kg - føler meg som en hval. Så vekt og selvbilde trenger ikke høre sammen.

Anonymkode: f4c75...d01

Skrevet

Altså, man er nok litt overvektig uansett, og det er sikkert sunt å forsøke å spise sunnere og øke aktivitetsnivået noe hvis det også hjelper på selvbilde, men man kan fortsatt se flott ut med slik vekt!

Jeg har samme BMI som deg (jeg er litt lavere bare), og jeg vet at jeg fortsatt kan se flott ut (selv om jeg foretrekker å daffe rundt i hverdagene - mitt valg :p), og selv om noen kanskje tenker på meg som litt bred, så blir kroppen min mye mer symmetrisk og feminin enn når jeg har normal BMI (da har jeg gigalår og ribbein som synes, føles bedre å være litt "feminin og rund" :D). 

Du er jo under grensa for fedme, så hvis mannen liker deg også ville jeg prøvd å stole på det, tenkt at du fortsatt er flott, men fortsatt prøvd å gå ned litt for helsas skyld (uten å deppe når det ikke går) :) det gjør jeg hvertfall

Anonymkode: da392...2f3

Takk❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er 166 og veier 63 kg - føler meg som en hval. Så vekt og selvbilde trenger ikke høre sammen.

Hadde jeg veid 63 hadde jeg følt meg som en lekker sylfide;-)

TS

• Liker 1
Skrevet

Ja, er nok det. Men jeg spiser tilnærmet aldri godteri, nøtter eller potetgull. Men da spiser jeg «normal middag» som pizza, taco, biff osv. Og drikker litt vin. 

Man velger jo selv hvordan man vil leve livet sitt. Dersom det å gå ned i vekt er veldig viktig, så må man tilpasse seg og gjøre det som skal til. Men hvis tiltakene som skal til ikke er noe man er villig til å gjøre, så må man bare prøve å finne sin egen balanse. Jeg spiser stort sett sunt og næringsrikt, og prøver å bevege meg på måter jeg liker (svømming, yoga, lange rolige turer, sykling). Men jeg koser meg også med skikkelig god mat - fordi jeg ELSKER mat! Og jeg liker å holde meg i aktivitet, det gjør godt for psyken min, men jeg liker også å slappe skikkelig av. Jeg prøver å ta valg der jeg er snill mot meg selv og gjør kroppen min godt. Jeg føler jeg har en god balanse der nå, så om jeg er bittelitt overvektig, så går det faktisk helt fint. 

Jeg har fått det bedre med min kropp etter at jeg begynte å tenke slik. 

• Liker 1
Skrevet

Deilige mumsete småtunge jenter 😍 Elsker dere ❤️

Anonymkode: a69f9...473

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er 1,76 og veier 65 og føler meg ikke spesielt slank heller.  Skulle ønske jeg ga mer f...  Er også i i overgangsalder og skjønner at jeg ikke lengre kan spise det jeg vil.  Spiser ofte ikke kveldsmat og har jeg fri spiser jeg gjerne ikke noe før middag.  Det pussige var at slik periodefasting faktisk var et av rådene ift. det å legge på seg i 40-50 åra i en link jeg fant ang kost..   

Anonymkode: d415f...518

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Deilige mumsete småtunge jenter 😍 Elsker dere ❤️

Anonymkode: a69f9...473

😂❤️😂

Skrevet

Du er helt sikkert ikke feit! Jeg er akkurat like høy som deg, og har gått ned fra 80 til 72 nylig. 80 kg er det tyngste jeg har vært, og jeg begynte å kjenne det veldig på kroppen. Nå føler jeg meg mye bedre både fysisk og psykisk.

Her begynte det å føles bedre etter bare 3 kg ned, så hva med å starte i det små? Legge om vanene sakte men sikkert😊 jeg har telt kalorier i 3 mnd, og ser hvor lett det er å glemme småting, eller at man har spist noe som man finner en eller annen idiotisk grunn for å ikke registrere. Jeg er ganske sikker på at om du registrerer ALT så får du deg en vekker🙈 slik er det her ihvertfall.

Anonymkode: 7a821...2aa

• Liker 1
Skrevet

Eg er 168 cm, og var 82 kg i august. Det syns eg var for mykje. Så eg gjekk ned nokre kilo ved hjelp av fastekur, brukar ein app som hjelp. Eg et både sjokolade og anna godt på dagtid, men har klart å gå ned til 75 ved å ikkje spise mellom kl 19.00 og 11.00. Enklare enn eg trudde!

Det er nok overgangsalderen som har slått inn her også. Og sjølv om eg er nokre kilo lettare, er magen litt rund enno. Det er ikkje plagsomt nok til å stresse meg.

Det er ekstremt forskjellig frå ein person til ein annan korleis x antall kilo ser ut. Det kjem an på kvar vekta legg seg, og kroppsbygning. 

Det viktigste er jo at du har det bra med den kroppen du har!! 

Anonymkode: 5cbd3...449

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg er 1,76 og veier 65 og føler meg ikke spesielt slank heller.  Skulle ønske jeg ga mer f...  Er også i i overgangsalder og skjønner at jeg ikke lengre kan spise det jeg vil.  Spiser ofte ikke kveldsmat og har jeg fri spiser jeg gjerne ikke noe før middag.  Det pussige var at slik periodefasting faktisk var et av rådene ift. det å legge på seg i 40-50 åra i en link jeg fant ang kost..   

Har fungert for meg:) 16-18 timers faste pr døgn. Det har gått sakte men sikkert nedover!

Skrevet

180 cm og veier 80 kg, synest selv jeg er lubben eller øvre "normal" vektig 

Anonymkode: 0f9d5...a57

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har fungert for meg:) 16-18 timers faste pr døgn. Det har gått sakte men sikkert nedover!

Ja...det er effektivt og magen blir merkbart flatere.  Men litt ubehagelig når en først spiser mye.  Var ute å spiste lutefisk på lørdag etter et par dager med lite mat....holdt på å DØ. 😆

Skrevet

Jeg er 167 og veier 52kg. Jeg trener mye, er aktiv og spiser sunt. For meg er det viktig, og jeg har ork til å leke med mine barn. Jeg kunne aldri vært fornøyd med en såpass tung kropp, men jeg forstår at mennesker er forskjellige og har forskjellige prioriteringer. Dette må jo bestemme deg for seg, og evt da ta grep ut fra det..

Anonymkode: f688e...1ae

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...