Gå til innhold

"Nye" OB Fleur

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale

Var akkurat en tur i butikken og skulle kjøpe tamponger (bruker ikke p- sprøyten mer så jeg har menstruasjon igjen). Jeg har alltid brukt OB Fleur men i dag hadde de kommet i nye pakker med nytt design. De lignet veldig på de nye Always tampongene og tom. innpakningen rundt selve tampongen var akkurat som Always sine.

Har noen prøvd disse nye OB og var/er de like gode som de gamle. Vi må vel alle venne oss til dem da de gamle snart forsvinner.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope, jeg er IKKE fornøyd. Tampongen loer - og det kan da vel ikke være særlig sunt???

Forresten Milla, vet du om p-sprøyte kan brukes av røykende personer over 35???

Morticia :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg la også merke til at den loet litt, den myke hinnen som var rundt hele tampongen er nå borte.

Jeg vet dessverre ikke noe om p- sprøyten men snakk med legen din.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor de har forandret på disse... De var jo supre! Er skikkelig misfornøyd med disse nye!

Det er noen butikker som fremdeles har den gamle typen... jeg har hamstret der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg skjønner heller ikke hvorfor de forandret på OB, de var jo suverene. Jeg husker at jeg hadde en amerikansk venninne som måtte låne OB av meg, i USA er jo Tampax markedsleder men hun sa at hun ikke skjønte hvorfor OB ikke ble solgt i USA for hun mente de var utrolig mye bedre enn Tampax.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, "gamle"- OB er utrolig mye bedre enn Tampax. Tror de fleste er enige i det. Så lurer veldig på hvorfor de har forandret den... Kjenner ingen som er fornøyd med den nye typen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble også en smule irritert da jeg prøvde de nye Ob'ene... De gamle var helt klart best. Så nå skal jeg også hamstre inn der de har igjen av de gamle...

Men jeg har ikke prøvd Always sine. Er de helt identiske med de nye OB'ene altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd den nye ob'n.. men etter hva jeg har hørt nå skal jeg ikke prøve heller. Jeg bruker kun always sine nå og er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heia - ha kke prøvd de nye ob, men erfarte da jeg prøvde always sine at jeg må beregne en størrelse større... Bare et tips til andre som lurer på å forsøke... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Har de byttet ut OB`en?? :(

Jaja... Er nå enda en stund til jeg får bruk for de igjen, men dette var ikke gode nyheter :-?

Har et lite lager jeg da, for jeg fikk ikke mensen som forventet i juni :hoho: Og da var mensbeskyttelse allerede innkjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

I serien "Milla tester ting" har vi i dag kommet til de nye OB Fleur :-)

Jeg har akkurat prøvd dem og de hadde like god beskyttelse som de gamle, lette å sette inn og ta ut og de loer minimalt. Men jeg savner den "hinnen" som var utenpå de gamle.

Ekstra pluss for fine esker som er lette å lukke.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

I serien "Milla tester ting" har vi i dag kommet til de nye OB Fleur :-)

Jeg har akkurat prøvd dem og de hadde like god beskyttelse som de gamle, lette å sette inn og ta ut og de loer minimalt. Men jeg savner den "hinnen" som var utenpå de gamle.

Ekstra pluss for fine esker som er lette å lukke.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det noe som har gått med hus forbi - de gamle var greie - men jeg har akkurat handlet jeg - er de nye nå? Nei, forresten *slår seg på pannen* jeg hadde jo ob fra før - det var ekstra bind jeg kjøpte *forvirret* har aldri prøvd always sine for de har så teite reklamer, men kanskje jeg burde heve meg over det nå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg OB og Always er helt like, og jeg liker ikke den dumme loingen på noen av det. OB skal jo liksom ikke loe, men nå gjør den det, og jeg håper at de får masse henvendelser på dette og gjeninnfører den "hinnen" som Milla snakker om.........

Hmmm- kanskje jeg burde foreta en henvendelse selv da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det höres ut som ob-en i norge er blitt lik som den man får andre steder, har bodd ute nå i tre år og har alltid tatt med meg ob når jeg har vært hjemme i norge, for den man får her loer , også er det tyve tamponger i en eske istedenfor som de pakningene med to esker som man har (hadde?) i hjemme.

Trodde ting skulle bli bedre når de kom i ny utgave?! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Maiken/ikke innlogget

En ting jeg aldri har skjønt, er hvorfor vi norske kvinner ikke får kjøpt tamponger med innføringshylse. De er så mye enklere og rensligere å bruke.

Hvorfor, mon tro?

Enig med resten, den nye ob'en loer. Ser litt nifst ut. Pluss at det er for liten del av plastikken rundt den å ta tak i. Det blir fomlete. Holdt på å miste et fly forrige uke, og endte opp med å nesten bite istykker hele faenskapen. Pluss at jeg knekte en negl i samme rennet. Og bannet så høyt at damen ved siden av kikket helt forskremt på meg når vi møttes ved vaskene etterpå.

Burde vel egentlig saksøkt hele hurven :-?

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
En ting jeg aldri har skjønt, er hvorfor vi norske kvinner ikke får kjøpt tamponger med innføringshylse. De er så mye enklere og rensligere å bruke.

Tampax finnes da fortsatt, gjør det ikke? Det er jo tampong med innføringshylse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Tampax har innføringshylse ja, men selve tampongen gir elendig beskyttelse og lekker svært lett.

Jeg tok faktisk kontakt med SCA som importerer OB Fleur til Norge og de sa at fra nå av har OB i Norge samme standard som resten av Europa, men de har mottat en strøm av mail og telefoner fra svært misfornøyde kunder.

Og de gamle OB forsvinner raskt, i min lokale butikk hadde de massevis av de gamle OB for bare 2 dager siden og nå i dag var alle pakkene borte.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...