AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #1 Del Skrevet 20. desember 2020 På tide med ny seng, og jeg klarer ikke bestemme meg. Det står mellom 3 stk; Wonderland Windsor (SL8/Vip) med enten premium eller superior latex overmadrass, Wonderland Diamante (SL10/Opus), eller Jensen Carat (kontinental) med softline II overmadrass (altså ikke latex). Jeg har ingen erfaring med Wonderland, men egen erfaring med Jensen sier at de holder seg veldig bra over mange år. Er det noen som har erfaringer med disse jeg nevner her? svane, Ikea, Odel, eller andre modeller innenfor Jensen/Wonderland er ikke aktuelt Anonymkode: afba5...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 20. desember 2020 #2 Del Skrevet 20. desember 2020 Vi har Wonderland, men jeg vet ikke modell. Vet bare at den er herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #3 Del Skrevet 21. desember 2020 Zienna skrev (11 timer siden): Vi har Wonderland, men jeg vet ikke modell. Vet bare at den er herlig! Det står på sengen/madrassen, sjekk gjerne hva den heter Er det kontinental? Anonymkode: afba5...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #4 Del Skrevet 21. desember 2020 Har hatt begge deler. Wonderland var ok, Jensen var kanskje litt mer enn ok, men merket ikke stor forskjell. Anonymkode: 10b35...06e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #5 Del Skrevet 21. desember 2020 Jensen er det beste du får. Jeg ville kjøpt Jensen om jeg først skulle kjøpe en så dyr seng i dag. Pleide å overnatte hos en venninne i blant før, etter turer på byen, og jeg sov så utrolig godt på hennes Jensen madrass! Anonymkode: 9c9bb...705 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #6 Del Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jensen er det beste du får. Jeg ville kjøpt Jensen om jeg først skulle kjøpe en så dyr seng i dag. Pleide å overnatte hos en venninne i blant før, etter turer på byen, og jeg sov så utrolig godt på hennes Jensen madrass! Anonymkode: 9c9bb...705 Nå er det mange forskjellige modeller innenfor både Jensen og Wonderland, og veldig stor forskjell på liggekomfort. Man kan liksom ikke sammenligne den rimeligste Jensen modellen med den dyreste Wonderland, eller motsatt. Anonymkode: afba5...267 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #7 Del Skrevet 22. desember 2020 Noen som har erfaring med modellene som nevnes? Anonymkode: afba5...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #8 Del Skrevet 22. desember 2020 Jeg valgte bort Jensen for en Bohus-modell med latex overmadrass. Så jeg sier gå for latex. Anonymkode: 76f0e...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #9 Del Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg valgte bort Jensen for en Bohus-modell med latex overmadrass. Så jeg sier gå for latex. Anonymkode: 76f0e...4f0 Dette gir jo ikke svar på det jeg spør om i det hele tatt Anonymkode: afba5...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #10 Del Skrevet 23. desember 2020 Svane er veldig bra. Anonymkode: a3911...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #11 Del Skrevet 23. desember 2020 Unnskyld, men....Hvordan vet man at sengen som blir levert er ren og har ingen veggedyr eller skjeggkre inni? Anonymkode: e309c...3e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #12 Del Skrevet 23. desember 2020 Vi har selv Wonderland Kontinental, en av de dyrere modellene. Svigers har Jensen på gjesterommet, foreldrene mine har Svane. Rimeligere modeller, men de har lagt mye i overmadrass. Sover utmerket godt der og. Jeg tror pris og personlige preferanser har mer å si enn merket. Anonymkode: 44e3e...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #13 Del Skrevet 23. desember 2020 Det jeg etterspør er erfaringer med Jensen Carat, eller de to spesifikke Wonderland modellene. Anonymkode: afba5...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #14 Del Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Unnskyld, men....Hvordan vet man at sengen som blir levert er ren og har ingen veggedyr eller skjeggkre inni? Anonymkode: e309c...3e6 Det vet man jo aldri med noe man kjøper nå for tiden, så det er en sjanse man bare må ta når man kjøper noe nytt og bringer det inn i huset. Anonymkode: 9c9bb...705 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #15 Del Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det vet man jo aldri med noe man kjøper nå for tiden, så det er en sjanse man bare må ta når man kjøper noe nytt og bringer det inn i huset. Anonymkode: 9c9bb...705 Oi da sier jeg nei takk Anonymkode: e309c...3e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #16 Del Skrevet 23. desember 2020 Regelen er at jo finere det høres ut, jo dårligere er det. Tenk bare på det faktum at de land i verden som har ordet «demokratisk» i navnet på landet, ikke er demokratiske. Demokratiske land har ikke det ordet inkludert i navnet. Slik er det med det meste. Ut fra dette er nok Wonderland dårligst, Svane i midten og Jensen best. Jensen er jo bare et ordinært etternavn, sier seg selv at selve produktet må være bra når det er så lite schwung over selve navnet. Anonymkode: 9d65c...7da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #17 Del Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dette gir jo ikke svar på det jeg spør om i det hele tatt Anonymkode: afba5...267 Den ene hadde jo ikke latex overmadrass så da har vi jo valgt bort den for deg. Tviler uansett på at noen her har hatt alle modellene det står mellom, og smak er jo subjektivt. God jul. Anonymkode: 76f0e...4f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #18 Del Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Den ene hadde jo ikke latex overmadrass så da har vi jo valgt bort den for deg. Tviler uansett på at noen her har hatt alle modellene det står mellom, og smak er jo subjektivt. God jul. Anonymkode: 76f0e...4f0 Du har jo ingen erfaring med noen av sengene, og man velger jo ikke en seng utelukkende pga latex i overmadrassen eller ikke, for alle leverandører har jo det som alternativ. Det var det som var poenget mitt. Regner ikke med at noen har eid alle tre sengene jeg spør om, det er jo ikke det jeg mener heller. Men at de som har erfaring med èn av de har noe å dele, positivt eller negativt. Det dreier seg ikke bare om "smak og behag", men hvordan sengen har holdt seg over tid, osv. Anonymkode: afba5...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 24. desember 2020 #19 Del Skrevet 24. desember 2020 Vi har Wonderland Windsor fra 2017 og vurderer å bytte den ut allerede nå. Ble kjøpt med ekstra faste madrasser som begge nå har myknet betraktelig. En annen ting som er uhyre irriterende er at det midtre madrasslaget ikke er samlet i et felles trekk. Dette fører til at de har en tendens til å flytte på seg så jeg må trekke de på plass omtrent annenhver dag. Hvis du f.eks sammenligner med Jensen så har de begge de midre madrassene samlet i ett trekk. Jensen er forøvrig ett av merkene vi vurderer å bytte til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #20 Del Skrevet 24. desember 2020 minienthe skrev (5 timer siden): Vi har Wonderland Windsor fra 2017 og vurderer å bytte den ut allerede nå. Ble kjøpt med ekstra faste madrasser som begge nå har myknet betraktelig. En annen ting som er uhyre irriterende er at det midtre madrasslaget ikke er samlet i et felles trekk. Dette fører til at de har en tendens til å flytte på seg så jeg må trekke de på plass omtrent annenhver dag. Hvis du f.eks sammenligner med Jensen så har de begge de midre madrassene samlet i ett trekk. Jensen er forøvrig ett av merkene vi vurderer å bytte til. Takk for svar! Høres ikke bra ut at madrassen har blitt vesentlig mykere. LITT mykere skal de nå bli, men ikke veldig. Jeg ville hørt med butikken mtp garantien. De mindre madrassene som de to separate som er i hovedmadrassen (altså under overmadrassen)? Ser jo ut som de er samlet i et trekk her? https://www.mobelringen.no/wonderlandr-windsor-kontinentalseng#257=2 Har hatt Jensen tidligere og vært fornøyd, men falt litt for løsningen med regulerbart hofteparti som Wonderland har Anonymkode: afba5...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå