Snurrepurre Skrevet 20. desember 2020 #1 Del Skrevet 20. desember 2020 Må bare frese litt fra meg.. har en svigerinne i siste trimester som jeg var så dum å fortelle at vi har problemer med å få barn nr 2. Hun er gravid med andremann, og spør nå om jeg kan finne frem gravidtøyet mitt så hun kan bruke det. Her om dagen så slang hun til meg to sånne billigstrips, ettersom hun hadde de til overs og vi antagelig ville ha de. Dette i tillegg til kommentarer. Ble spurt av min bror om jeg kunne ha litt spekepølse (han vet jo at vi prøver, og har vært gravid mange ganger) - da gaper hun fra andre siden av sofaen «Hun er jo ikke gravid! Hun spiste akkurat fenalår!» og ja. Hun har jo rett i det, men kan jeg ikke si det selv? At «det går fint, er ikke gravid». Hun vet at vi sliter med habituell abort. Det hun ikke skjønner er at det siste jeg trenger er at andre minner meg på at de tenker på det. Angrer egentlig veldig på å ha fortalt om problemene.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #2 Del Skrevet 20. desember 2020 Hadde jeg hvert deg så hadde jeg faktisk tatt det opp med henne. Og om hun fortsatt er vanskelig så lar du være å ha noen form for kontakt med henne. Evt kan du gi tilbake med samme mynt. Jeg hadde nok skremt henne. Pratet om hvor tungt det er å føde midt i en pandemi. Fortalt om alle som må sitte inne med baby uten noen form for sosial kontakt osv. Er så lei av å ta hensyn til andre mennesker som oppfører seg slemt. De fortjener å få igjen. Anonymkode: c73d8...88e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinto2013 Skrevet 20. desember 2020 #3 Del Skrevet 20. desember 2020 Så vondt å bli minnet på det hele tiden. Håper virkelig ikke dette er noe hun gjør med vilje? Isåfall er det utrolig slemt. Kan det være at hun prøver å vise at hun tenker på deg, og bare bommer helt? At hun liksom prøver å ufarliggjøre det, og vise at hun bryr seg og anerkjenner situasjonen deres, bare at det fremstår helt rart? Jeg tror uansett det kan være nyttig å ta henne til side, og si hvordan det føles for deg når du åpenbart allerede tenker mye på det vonde, og hun hele tiden kommer med påminnelser på at hun er gravid og ikke du. Syns også det er litt rart å spørre om å få låne gravidtøyet ditt når hun vet at dere prøver 🤔 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #4 Del Skrevet 20. desember 2020 Og kanskje du er i overkant sensitiv og din svigerinne overhodet ikke mener å såre deg? Ofte er det jo slik at man er "damned if you do and damned if you dont", det blir feil for deg uansett hva hun gjør eller sier. Anonymkode: 2083e...f5e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 20. desember 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 20. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Og kanskje du er i overkant sensitiv og din svigerinne overhodet ikke mener å såre deg? Ofte er det jo slik at man er "damned if you do and damned if you dont", det blir feil for deg uansett hva hun gjør eller sier. Anonymkode: 2083e...f5e Det kan tenkes at jeg er i overkant sensitiv. Men jeg hadde ikke blitt fornærmet om hun ikke hadde gjort de overnevnte tingene😆. Så det stemmer jo ikke helt at det blir feil for meg uansett hva hun gjør eller sier. Poenget er bare at det er bedre å la være. Er det vanlig å spørre noen som sliter med å bli gravide om å låne gravidklærene deres? eller slenge til dem graviditetstester? 🙈🤔 Endret 20. desember 2020 av Snurrepurre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 20. desember 2020 Forfatter #6 Del Skrevet 20. desember 2020 Pinto2013 skrev (3 timer siden): Så vondt å bli minnet på det hele tiden. Håper virkelig ikke dette er noe hun gjør med vilje? Isåfall er det utrolig slemt. Kan det være at hun prøver å vise at hun tenker på deg, og bare bommer helt? At hun liksom prøver å ufarliggjøre det, og vise at hun bryr seg og anerkjenner situasjonen deres, bare at det fremstår helt rart? Jeg tror uansett det kan være nyttig å ta henne til side, og si hvordan det føles for deg når du åpenbart allerede tenker mye på det vonde, og hun hele tiden kommer med påminnelser på at hun er gravid og ikke du. Syns også det er litt rart å spørre om å få låne gravidtøyet ditt når hun vet at dere prøver 🤔 Jeg prøver å tenke at det ikke er vondt ment. Og det er jo ikke det. Om man gjør sånn med vilje så er man jo tvers igjennom råtten. Men - jeg sliter med at det er fryktelig lite gjennomtenkt. Samtidig som jeg ikke orker å ta det opp med henne ettersom det blir en overdreven sympati som jeg får helt mark av 🙈 hun «turte» ikke fortelle oss at de var gravide, siden hun var redd for reaksjonen min... sagt med en sånn trist ansikt. Jeg frykter også at alle i kretsen hennes vet om utfordringene våre ettersom hun er lekk som ei sil. Da orker jeg ikke at de skal ha enda mer å snakke om. Tror ikke jeg får gjort så mye med det - barnet er heldigvis snart født. Og da får hun andre ting å tenke på 🙈 måtte bare få det ut et sted 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 20. desember 2020 Forfatter #7 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hadde jeg hvert deg så hadde jeg faktisk tatt det opp med henne. Og om hun fortsatt er vanskelig så lar du være å ha noen form for kontakt med henne. Evt kan du gi tilbake med samme mynt. Jeg hadde nok skremt henne. Pratet om hvor tungt det er å føde midt i en pandemi. Fortalt om alle som må sitte inne med baby uten noen form for sosial kontakt osv. Er så lei av å ta hensyn til andre mennesker som oppfører seg slemt. De fortjener å få igjen. Anonymkode: c73d8...88e Jeg er på en måte enig.. men jeg prøver å tenke at dette bare er lite gjennomtenkte handlinger. Om det ikke er det så blir det så fryktelig slemt. Dette med gravidtøyet har hun spurt om to ganger, og det glimter liksom litt i øynene når hun spør. Jeg føler det usagte er «for du får jo ikke bruk for det». Men det blir jo selvfølgelig bare en antagelse, mulig jeg er for sensitiv som andre skrev her, og tolker det dithen. det er jo ikke første gang hun sier ting som virker ekstremt ufiltrert og uhøflig.. men jeg vet liksom ikke bare om hun er sånn, med krølla antenner - eller om hun liker å være litt ubehagelig med andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #8 Del Skrevet 20. desember 2020 Føler det samme som deg.. Har en svigerinne som ble gravid med første barnet sitt på 1 forsøk, jeg har prøvd ganske lenge nå men ikke lykkes og det føles som hun skal "trykke" det i ansiktet mitt.. + at hun er mye yngre enn meg.. Jeg synes det er vanskelig å prate om baby i og med at det sitter så langt inne og da blir det veldig sensitivt alt rundt det teamet.. Jeg har valgt å ta avstand pga å skjerme meg selv.. Råder deg til å gjøre det samme! Anonymkode: c7d0a...9be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #9 Del Skrevet 20. desember 2020 Herregud for en dramaqueen du er.... Kvinnfolk er kvinnfolk.... Ja, jeg er faktisk kvinne selv. Jeg klarer FINT å snakke til andre folk og si hva jeg mener uten å lage innlegg på KG... Føler du deg butthurt så snakker du til vedkommende, er ikke verre Anonymkode: af84b...a71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #10 Del Skrevet 20. desember 2020 Kan bare ikke fatte at du syns det er er slemt gjort å gi deg graviditetstester? Du trenger vel det? Akkurat der syns jeg du viser at dette slett ikke er bare din svigerinne sin feil, men at du også tolker alt i aller verste mening. Anonymkode: f3c02...100 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 20. desember 2020 #11 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Herregud for en dramaqueen du er.... Kvinnfolk er kvinnfolk.... Ja, jeg er faktisk kvinne selv. Jeg klarer FINT å snakke til andre folk og si hva jeg mener uten å lage innlegg på KG... Føler du deg butthurt så snakker du til vedkommende, er ikke verre Anonymkode: af84b...a71 Dramaqueen? Tenker vi heller sier at svigerinnen ikke eier sosiale antenner. Man snakker da ikke sånn til folk, og gnir det da ikke inn slik svigerinnen gjør her. Synes du skal si det klart til henne jeg ts, at dette ikke er greit. Det er faktisk lov å tenke seg om før man snakker. Tåler hun ikke det er det hennes problem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 20. desember 2020 #12 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan bare ikke fatte at du syns det er er slemt gjort å gi deg graviditetstester? Du trenger vel det? Akkurat der syns jeg du viser at dette slett ikke er bare din svigerinne sin feil, men at du også tolker alt i aller verste mening. Anonymkode: f3c02...100 Man må jo se det i en kontekst her og måten det gjøres på. Hele væremåten til svigerinnen er å formelig gni det inn. Det er ikke nødvendigvis det at hun gir bort testene som er problemet, men at denne svigerinnen åpenbart ikke evner å forstå at det ts går gjennom kan være sårt. Det går an å gjøre ting på en hyggelig måte 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #13 Del Skrevet 20. desember 2020 Snurrepurre skrev (4 timer siden): Jeg er på en måte enig.. men jeg prøver å tenke at dette bare er lite gjennomtenkte handlinger. Om det ikke er det så blir det så fryktelig slemt. Dette med gravidtøyet har hun spurt om to ganger, og det glimter liksom litt i øynene når hun spør. Jeg føler det usagte er «for du får jo ikke bruk for det». Men det blir jo selvfølgelig bare en antagelse, mulig jeg er for sensitiv som andre skrev her, og tolker det dithen. det er jo ikke første gang hun sier ting som virker ekstremt ufiltrert og uhøflig.. men jeg vet liksom ikke bare om hun er sånn, med krølla antenner - eller om hun liker å være litt ubehagelig med andre. Ikke unnskylde henne med «kanskje hun bare er sånn». Det gir henne fortsatt ingen rett til å oppføre seg slikt. Da har hun fryktelig ødelagte sosiale antenner om hun tror den oppførselen er normal. Barn er et veldig sensitivt tema og de fleste vet at man må trå varsomt. Å hvertfall når man vet om at et par sliter! Anonymkode: c73d8...88e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 20. desember 2020 Forfatter #14 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan bare ikke fatte at du syns det er er slemt gjort å gi deg graviditetstester? Du trenger vel det? Akkurat der syns jeg du viser at dette slett ikke er bare din svigerinne sin feil, men at du også tolker alt i aller verste mening. Anonymkode: f3c02...100 Nja, jeg syntes bare det er en merkelig ting å gjøre når man setter det i sammenheng med alt det andre. Det er jo ikke særlig verdi i 2 stripstester kjøpt på eBay, sånn greier jeg fint å kjøpe selv som aktiv prøver over 1,5 år. Blir litt symboleffekt å gi de først når man står der høygravid, vel vitende om at den du gir det til sliter med å holde på graviditeter. Det føles ikke veldig omtenksom ut, heller tvert imot. Føles litt nedverdigende å gå derfra med to stripstester i hånda. Isolert sett hadde jeg sikkert ikke tenkt så mye på det.. men dette kommer jo i rekken av mange rare hendelser og utsagn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. desember 2020 #15 Del Skrevet 20. desember 2020 Snurrepurre skrev (12 timer siden): Må bare frese litt fra meg.. har en svigerinne i siste trimester som jeg var så dum å fortelle at vi har problemer med å få barn nr 2. Hun er gravid med andremann, og spør nå om jeg kan finne frem gravidtøyet mitt så hun kan bruke det. Her om dagen så slang hun til meg to sånne billigstrips, ettersom hun hadde de til overs og vi antagelig ville ha de. Dette i tillegg til kommentarer. Ble spurt av min bror om jeg kunne ha litt spekepølse (han vet jo at vi prøver, og har vært gravid mange ganger) - da gaper hun fra andre siden av sofaen «Hun er jo ikke gravid! Hun spiste akkurat fenalår!» og ja. Hun har jo rett i det, men kan jeg ikke si det selv? At «det går fint, er ikke gravid». Hun vet at vi sliter med habituell abort. Det hun ikke skjønner er at det siste jeg trenger er at andre minner meg på at de tenker på det. Angrer egentlig veldig på å ha fortalt om problemene.. Litt lav emosjonell intelligens ute å går her kansje? Men om du VET at hun ikke mener å være stygg med deg, så prøv å se på det med litt humor. Hun er jo bare sånn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 20. desember 2020 Forfatter #16 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Herregud for en dramaqueen du er.... Kvinnfolk er kvinnfolk.... Ja, jeg er faktisk kvinne selv. Jeg klarer FINT å snakke til andre folk og si hva jeg mener uten å lage innlegg på KG... Føler du deg butthurt så snakker du til vedkommende, er ikke verre Anonymkode: af84b...a71 Er ganske sikker på at det blir mer drama av å ta det opp, enn å ventilere litt på det o’store Internett 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 20. desember 2020 Forfatter #17 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Føler det samme som deg.. Har en svigerinne som ble gravid med første barnet sitt på 1 forsøk, jeg har prøvd ganske lenge nå men ikke lykkes og det føles som hun skal "trykke" det i ansiktet mitt.. + at hun er mye yngre enn meg.. Jeg synes det er vanskelig å prate om baby i og med at det sitter så langt inne og da blir det veldig sensitivt alt rundt det teamet.. Jeg har valgt å ta avstand pga å skjerme meg selv.. Råder deg til å gjøre det samme! Anonymkode: c7d0a...9be ❤️ jeg klarer heller ikke snakke særlig om det. Det er vel også noe som irriterer meg, at hun er fryktelig nysgjerrig på hvor vi er i prosessen. Spør meg gjerne rett ut om «er du gravid nå?». Det er jo noe jeg ikke forteller til henne først😬. lurt råd om å ta litt avstand.. kanskje iallfall til barnet kommer. Da håper jeg hun har kommet litt ut av bobla si 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #18 Del Skrevet 20. desember 2020 Jeg hadde tatt avstand fra hele dama... Om hun sier det med vond vilje eller ikke så gjør det uansett vondt. På meg virker det som at hun er godt klar over at du blir lei deg og at hun syns det er gøy å hevde seg Anonymkode: 25ebb...49f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 20. desember 2020 Forfatter #19 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke unnskylde henne med «kanskje hun bare er sånn». Det gir henne fortsatt ingen rett til å oppføre seg slikt. Da har hun fryktelig ødelagte sosiale antenner om hun tror den oppførselen er normal. Barn er et veldig sensitivt tema og de fleste vet at man må trå varsomt. Å hvertfall når man vet om at et par sliter! Anonymkode: c73d8...88e Det er sant, tror jeg gjør det fordi jeg ikke kan forandre henne 🙈 hun er og blir sånn på en måte. Men det er jo like sårende uansett. Så for meg ubehaget ved å måtte lete frem gravidklæra for så å levere de fra meg 💔 sa bare at jeg ikke var sikker på hvor de var, men at jeg skulle ta en titt. vil liksom ikke vise at dette er sårt for meg heller. Går på stoltheten løs 🙈 lillevill skrev (6 minutter siden): Litt lav emosjonell intelligens ute å går her kansje? Men om du VET at hun ikke mener å være stygg med deg, så prøv å se på det med litt humor. Hun er jo bare sånn. Jeg tror iallfall ikke det. Selvom jeg tror hun underbevisst kjenner litt skadefryd? Om det gir mening. Tror ikke hun planlegger å være ekkel, men at det bare faller seg sånn fordi hun har «gode intensjoner». Enig ang. Lav eq. Det er lettere å tenke at hun ikke hacker sosiale koder 😅 SPOCA skrev (33 minutter siden): Man må jo se det i en kontekst her og måten det gjøres på. Hele væremåten til svigerinnen er å formelig gni det inn. Det er ikke nødvendigvis det at hun gir bort testene som er problemet, men at denne svigerinnen åpenbart ikke evner å forstå at det ts går gjennom kan være sårt. Det går an å gjøre ting på en hyggelig måte Det er akkurat det. Konteksten 😅 det hadde også vært 10x lettere om jeg fikk spørsmål over messenger. Da kunne jeg bare skrevet «takk, men jeg har plenty ❤️» pokerfjeset vises ikke like godt irl. Liker dårlig å vise at dette er sårt for meg. Det har jeg allerede gjort tidligere, og kjenner at det holdt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 20. desember 2020 Forfatter #20 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg hadde tatt avstand fra hele dama... Om hun sier det med vond vilje eller ikke så gjør det uansett vondt. På meg virker det som at hun er godt klar over at du blir lei deg og at hun syns det er gøy å hevde seg Anonymkode: 25ebb...49f Huff. Det er der skoen trykker litt for meg. Jeg føler at hun ter seg hoverende men jeg vil ikke helt at det skal være faktum, for det er bare så dårlig gjort 😅. Sliter litt med den følelsen. Hvorfor vil noen være ekle med meg? Jeg er jo bare snill og grei 😂😂 neida, men joda 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå