Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Pleier ikke å ha julestemning.. Forsvant for mange år siden. Men i år, da har den faktisk kommet tilbake.. Jeg er av typen som er glad for at vi må være hjemme, uten besøk osv. Er vel derfor jeg kjenner gleden nå, jeg slipper å bli sliten av alle forventningene fra alle andre. Fantastisk! 

Anonymkode: f068d...d0f

Samme her! Er så deilig med lite besøk og gjester i år 😍

Anonymkode: 849f3...a24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier ha julestemning litt av og på i desember, men det har ikke vært noe mye julestemning i år
Jeg pleier få julestemning av julebord og julelunsjer, av å se på julebelysning i sentrum mens snøen laver ned, av gavehandling med gode venner, og andre julete aktiviteter, men i år har det jo ikke vært noe av dette. Tilogmed snøen mangler, og det regner konstant... 

Men jeg skal hjem til jul, og da vet jeg julestemningen kommer 😄

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier aldri å få julestemning. Hvordan kjennes det?

Skrevet

Jeg får julestemning av julemat, og den har jeg forlengst begynt på!

• Liker 1
Skrevet

Har masse julestemning. Koser meg med fridager og baking. Har pyntet masse tidlig i desember. Mye av grunnen, er at jeg har droppet julegave presset. Kjøper kun til få. Så da slipper jeg verken å slite meg ut eller blakke meg ut. Nyter jula på en helt annen måte da. 

• Liker 1
Skrevet
Pringle skrev (12 minutter siden):

Jeg får julestemning av julemat, og den har jeg forlengst begynt på!

Samme her, pluss at jeg gleder meg til å være sammen med familie og barnebarn. 

• Liker 1
Skrevet
Hmmmmmm skrev (51 minutter siden):

Har masse julestemning. Koser meg med fridager og baking. Har pyntet masse tidlig i desember. Mye av grunnen, er at jeg har droppet julegave presset. Kjøper kun til få. Så da slipper jeg verken å slite meg ut eller blakke meg ut. Nyter jula på en helt annen måte da. 

Hvordan fikk du til å droppe julegavepresset? Spør for en venn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan fikk du til å droppe julegavepresset? Spør for en venn.

Jeg insisterte på at jeg ikke orket å kjøpe til voksne folk, jeg mener at det bare er tull. Jeg startet med å lufte ideen med familien og familien til samboer. Min familie som bare består av søsken og nevøer/kusiner. Syns det var en god i ide. Kjøper bare til nevøer/kusiner under 20 år. Familien til samboeren, følte ikke helt for det, men det insistere vi på, og at vi ikke ønsker oss noe som helst . Gir til mora hans, barnet vårt gir da til tante på den siden. Thats it. 

Fokuset mitt i jula er egen velvære, med det så mener jeg at jeg vil ha tid til å kose meg med forberedelsene. Mot før så gikk jeg lenge å gruet meg til julegavehandling. Nettopp fordi jeg må gå å lete etter ting å kjøpe. Det gir meg ingenting. Begynte å hate jula pga det faktisk. 

Skrevet
Hmmmmmm skrev (1 time siden):

Jeg insisterte på at jeg ikke orket å kjøpe til voksne folk, jeg mener at det bare er tull. Jeg startet med å lufte ideen med familien og familien til samboer. Min familie som bare består av søsken og nevøer/kusiner. Syns det var en god i ide. Kjøper bare til nevøer/kusiner under 20 år. Familien til samboeren, følte ikke helt for det, men det insistere vi på, og at vi ikke ønsker oss noe som helst . Gir til mora hans, barnet vårt gir da til tante på den siden. Thats it. 

Fokuset mitt i jula er egen velvære, med det så mener jeg at jeg vil ha tid til å kose meg med forberedelsene. Mot før så gikk jeg lenge å gruet meg til julegavehandling. Nettopp fordi jeg må gå å lete etter ting å kjøpe. Det gir meg ingenting. Begynte å hate jula pga det faktisk. 

Skjønner veldig godt at du begynte å hate jula pga gavemaset. Jeg kan ikke fordra julegavehandling i overfylte butikker. Har prøvd litt netthandel, men det opplever jeg som også litt masete. Bl.a bestilte jeg flere bøker og klesplagg der hver og en kom i èn og èn forsendelse og mange pakker måtte hentes her og der.

Gavestyret er det verste med jula.

• Liker 2
Skrevet

Ja og nei. Har det, liker det, og vil ha det, men samtidig er det en jævla stor svart, trist klump i magen fordi jeg i år er helt fuckings alene. Var det i fjor pga en skade som gjorde at jeg ikke kunne kjøre hjem og det var greit. Men planen i år var å dra hjem. Slik blir det jo ikke, stor familie 8t unna og jeg bor i ildrød by, med venner og kolleger i både isolasjon og karantene, så jeg får meg ikke til å dra hjem og risikere å dra med noe dritt. De blir jo og oftere innafor grensa på antall folk om jeg ikke kommer. 

Ble man ikke ensom før i 2020 skal man ikke klage, men denne jula er så jævla drit. Hadde vært bedre uten julestemning. 

Anonymkode: 18332...773

Skrevet

Ja, ha julestemning.  Som voksen har julen ofte blitt stressende med dårlig samvittighet over de man ikke rekker å besøke, eller kun møte 1 dag i julen. I år kan vi endelig ha en rolig jul med god samvittighet!

Anonymkode: f638b...a29

Skrevet

Njei, det kommer i blaff. De gangene jeg kjenner duften av gran kjenner jeg slike blaff av julestemning. 

Anonymkode: 59c98...798

Skrevet

Ikke i det hele tatt.

Et nært familiemedlem er svært syk.

Jul i år blir dritt av grunner jeg ikke vil nevne her.

Korona er dritt. Jeg har ikke det, men hater korona.

I tillegg er det mange andre grunner som gjør at flere ting er dritt.

Anonymkode: e2ffb...8a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...