Gå til innhold

Journalen på dps

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

De aller fleste ønsker å lese om hva som står skrevet om en.. så det reagerer de ikke på. De eier ikke din rettighet til å lese journalen din. Du har full tilgang på å lese det du vil på helse Norge, og ingen ser at du har lest det. 

men om du er ferdig der og livet har gått videre hadde jeg ikke sett meg tilbake, for det kan stå mye der du kanskje ikke forstår, eller ikke skjønner.. da kan det skape mer kaos for deg 

Anonymkode: 4ebea...d56

Jeg har lest min journal hos dps en gang. Har ikke tilgang på nett, måtte få den fysisk. Og det var ingenting der jeg ikke forsto. Det var ren referat fra timene. 
Har også hentet ut journal fra somatikken. Der var det mye ord jeg ikke forsto. Rene fagutrykk for operasjoner og kliniske undersøkelser og også svar på div prøver. Tannlegejournalen var Gresk for meg, den ga jeg opp etter fant bare det jeg var på utgikk etter (en dato for en ulykke). Den journalen var ubrukelig for meg, men dps journalen var ikke noe problem. 

Forstår ikke helt hva du (og andre her på kg) mener med at det skaper kaos og at man ikke burde lese journalen fra dps. Dps journalen min i alle fall, inneholdt svært få av psykologens synspunkter. Var mer "pasient virker nedstemt i dag" og "hun har mye uro og angst og sliter med å snakke" og "kommer 10 minutter for sent og hun er urolig og er tydelig stresset, prater veldig fort og sliter med å holde blikket". Noe som er sant og ikke noe negative utsagn. Var mye som jeg anser som viktig, som ikke var nevnt. Som alle panikkanfallene jeg har hatt i timen. De gangene jeg har låst meg helt fast og ikke fått til å si et ord. Men det var ikke nevnt. 

Det er et par små faktafeil i journalen, men har ikke orket å endre på det for det er ubetydelig. Som at jeg har to brødre og en søster, når jeg har to søstre og en bror. Tante er dø, når det er onkel. Hunden min har fått feil navn og den nevnte jeg på tull til psykologen at det måtte hun se til å fikse, og hun gikk inn og la til et notat om endring 😂
Ellers så fikk feilene bare stå, for de er ubetydelige og småplukk. 

Anonymkode: 0f633...ac4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...