AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Del Skrevet 17. desember 2020 Hei! Jeg trenger en omstilling og litt hjelp her. Da jeg startet å trene var hard styrketrening, proteinshakes og Better Bodies definisjonen på fullkommenhet. Har trent alt fra 4-6 ganger per uke og prioritert trening høyt. Etter hvert har jo livet begynt å skje og jeg ser meg nødt til å prioritere anerledes. Snart kommer det barn i hus og det vil ikke bli tid til å holde på slik som nå. Jeg kommer ikke til å slutte med trening, men jeg er litt lei av å være hun som blir stresset av å ikke få trent som planlagt. Så nå tenker jeg å venne kroppen av med "regimet" og heller trene funksjonelt. Jeg vil finne tilbake til treningsglede og hverdagsaktivitet. Jeg lurer derfor på om tre økter i uka vil være nok? Jeg vil kombinere fullkropp og kondisjon. Det som "stresser" meg mest er at det vil bli to hviledager på rad. Jeg trenger å finne tilbake aktivitetsgleden ved å akseptere at en treningsøkt faktisk kan erstattes med en tur uten at musklene skrumper inn. Ja, jeg er kanskje litt fitness-forstyrra. Trenger tips, erfaringer og råd. Anonymkode: 73468...b38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #2 Del Skrevet 17. desember 2020 Omg sånn er jeg også, og jeg klarer ikke ta 100% hviledag. Altså, jeg trener 6 dager i uka, og en sjuende gjør jeg yoga, aktiv tøying eller lignende. Jeg skjønner sååå godt at du blir stress av to hviledager på rad. Kan du legge inn sånne superrolige økter som yoga? (Jeg syns ærlig talt at yoga er no dritt, men trenger det). Sånn at du gjør littegrann, eller jogger en rooolig tur? Jeg ser for meg at det er lettere å gjøre noe som man klarer å tenke på som trening, men som ikke belaster muskler eller utholdenhet på samme måte som en hard økt, og så trappe ned igjen derfra. Men jeg aner ikke hvordan jeg skulle fått det til selv, om noen sa jeg måtte hvile halve uka...Så jeg er her litt for å se om du får noe råd. Det er vanskelig å ikke starte dagen med trening, og å føle at dagen er ok uten. Sleit med å droppe makrotelling også, men nå gjør jeg det bare i perioder (framfor 3 år uten pause). Det hjelper litt, altså, tvinge meg til å spise uten å veie det og vite makroinnholdet i alt mulig. Anonymkode: 6387b...ff6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #3 Del Skrevet 17. desember 2020 Jeg hadde det på samme måte som deg, trente 6-7 ganger pr uke. Så kom babyen. Da løste det seg selv. Har sjeldent tid til mer enn 30-40 min økter, og hvor mange det blir i uka varierer veldig. Prøver å få til to styrkeøkter og to kondisjonsøkter. Trilleturene hjelper på «stresset» over ikke å få trent ordentlig, da. Vent til baby kommer, så kan det være du automatisk endrer litt innstilling 🙂 Anonymkode: d7140...c34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #4 Del Skrevet 17. desember 2020 Tror nok det kommer litt av seg selv når baby er i hus. Blir mye turer i starten og man føler man mister "alle muskler". Men det er jo ikke tilfelle. Og du får jo inn den treningen du prioriterer å få inn, men blir nok kortere og mer effektive økter enn tidligere hvor man før barn har tid til å suse litt rundt på treningssenteret i mange timer. Sier som hun over, se an når baby kommer, man vet jo ikke hvordan baby man får heller. Anonymkode: df626...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #5 Del Skrevet 17. desember 2020 Og en ting til: tror du kommer til å føle at det å gå tur med vogn hvertfall tilfredstiller noe av treningsønske. Jeg trillet tur nesten uten unntak hver dag i hele permisjonen. Noen turer mer "loffeturer"/soveturer (kun for å få baby til å sove) men oftes tok jeg på meg klær for å kunne bli svett i, hørte på podcast og rask gange. Med litt bakker så får man opp pulsen. Når mye tid i starten går til sofa-sitting så føles en trilletur i rask gange veldig deilig ut. Anonymkode: df626...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå