Gå til innhold

Hvordan bordkort hadde du/skal du ha???


02augustbrud2002

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tenkte jeg snart skulle begynne med å lage bordkort.

Men jeg trenger så sårt noen tips. Er ikke av den mest oppfinnsomme sjelen.

Takk for all hjelp.

Klem 02augustbrud 2003 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann :lol:

ingenting med saken å gjøre egentlig. men skal du gifte deg i 2002? det står det i "navnet" ditt.... kanskje du burde bytte :wink: tenkte jeg bare skulle si ifra :D

klem fra Linnea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Vi skal ha bjørkeskiver som er kappet litt på skrå...

Skal svi inn navnet til gjesten på fremsiden, og på baksiden våre navn og datoen!

Tror det blir fint!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har malt på rødvinsglass som bordkort. Det skal navnet til gjestene stå, også har jeg malt en fugl med to gullringer i munnen. Nederst på stetten har jeg skrevet navnet vårt og bryllupsdatoen. De ble kjempefine om jeg skal si det selv. Glassene skal de jo drikke av til maten, så sparer jeg plass der også.

Det er mye morsomt og fint du kan lage selv, men av og til så trenger man litt idé hjelp.

Lykke til da, du finner nok på noe fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde funnet stener som vi skrev navnene med gullpenn og med svart penn som skygge. Til mennene hadde vi limt på hvit silkebånd som lå i kryss (forestilte skjerfet til kjole og hvitt) og svart flosshatt over. På jentene sine hadde vi sydd slør av tyll som vi limte på og over hadde vi en liten rose. Dette var kjempe fint, og kostet ikke så mange penger. Det som var mest jobb var å få dette til å sitte. Vi brukte limpistol, men noen måtte vi feste med lynlim.

Absolutt en fordel å vaske stenene i oppvaskmaskinen før du bruker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde grønne gjennomsiktiger blader/løv som vi skrev namnet på med relieff liner i gull (tykkt "lim" med farge), også limte vi på en liten marihøne. Veldig fort gjort og billig var det og. Bestillte alt fra Panduro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde hvite servietter, brettet som en smokingjakke. Oppa der la jeg en gullsløyfe i "halsen". På sløyfen malte jeg på navn og tilknytning (Stian - Forlover)

Kjøpte ruller med gullbånd ca 4 cm bredt. Skrev med hvit maling i en liten flaske med skrivetut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde små stråhatter til damene med 2 småroser limt på og burgunderrødt bånd som navnet ble skrevet på med gullpenn. Til mannfolka var det små flosshatter som vi limte en liten stokk på, og burgunderrødt bånd som navnet ble skrevet på med gullpenn :) Jeg syns det ble kjempefint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi hadde rødt, gull, hvitt og grøndt som hovedfarger i vårt bryllup. Røderoser var hovedblomsten og gullbånd var et sentralt innslag i både buketten, oppsatsene, innbydelsene, kirkeprogrammene og bordkorta. Vi brukte knoppen på ei rød rose, festet den til bladet med et gullbånd, og skrev navnet på bladet med gull. Det ble veldig fint, gjorde seg godt mot den hvite duken. Vi fikk mange positive tilbakemeldinger på de.

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har brukt marmorfarget papir som vi har klippet i passe størrelse (varierer alt ettersom hvordan du vil ha dem). På disse laget jeg et lite hull jeg stakk "stilken" på en liten silkerose gjennom - limte på baksiden. Så kjøpte jeg en "bukett" med små perler på en snor, som jeg limte som en bue over rosen. På framsiden limte jeg en hvit sløyfe. Så skrev jeg navnet med sølvtusj og det ble kjempestilig. Disse skal festes til vinglassene med små sølvfargede klesklyper. Har kjøpt alt hos Panduro. Lykke til med lagingen av bordkort. Det er alltid gøy å være kreativ. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Begynner å føle meg litt utenfor...

Er ikke kreativ og kjøpte derfor bordkort i vanlig bokhandel!!

Skulle ønske jeg var litt mer kreativ, men på en annen side...

Man føler jo at man må ta vare på fine bordkort etc. og det er det verste jeg vet.. Blir jo bare masse "skrot" etterhvert....

Noen enige??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi brukte samme bilde som i invitasjoner, kirkeprogram etc. (røde roser) og skrev navnet på det og printet ut. På baksiden fikk alle sammen et unikt ordtak om kjærligheten. Disse ble festet på slike bordkortholdere som er i skuddet nå, du vet - en kloss med stålvaier og klype. Fant nemlig noen med gjennomsiktig kloss med røde roser i på en ferie i Sverige. Vanskelig å forklare, og men kanskje dette bildet gir deg et hint:

http://tihlde.org/~andrem/bilder/10/Bryllu...2002_0809AI.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heia 02august2003!

Rosenknoppen og bladet vi brukte var fra en ukete rose(ikke silke, men et slags stoff.. vet ikke hva det er i dem men det var veldig mange som syntes de så ekte ut). Dette førte til at vi laget dem ca 3 mnd før bryllupet.. Ville i utgangspunktet ha ekte roser men fant ut at det ville blitt altfor mye jobb dagen før hvis de skulle ha sett friske ut.. vi kjøpte rosene på ciro og ga 12 kr pr. stk. Det fine var at jeg valgte fargen på rosene vi hadde i buketten ut fra dette... kan legge ut et bilde av et bordkort sammen med noen av bryllupsbildene våre etterhvert.. sender en personlig melding til deg når jeg har gjort det.

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tenkte jeg skulle printe bordkortene, Jeg har laget de i Word med en fin liten tegning av et brudepar.. .dette har jeg hentet fra nettet,

Den røda fargen skal jeg la gå igjen som er "rød" tråd. Dessuten skal jeg ha den samme "tegningen" på innvitasjoner og sangheftet. Tror det blir bra, men jeg får se når jeg skriver ut.

LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har brukt runde tre-skiver som vi malte hvite.

Der limte vi noen krepp-blomster og skrev navnet med en caligraphi-tusj.

Ganske enkle, men ble fine nok de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...