jubajuba Skrevet 9. august 2005 #21 Del Skrevet 9. august 2005 Ikke mye som vaskes på 60 grader hos meg heller... Med tenåringer som såvidt er nær kroppen sin når de tørker seg og som skifter håndkle hver gang de dusjer rekker håndduken i hvertfall ikke å bli skitten. De fleste klær slites fortere om de vaskes på 60 grader... Så hos meg koker det ned til senge tøy og sokker på seksti grader.. Guttenes silke boksere tror jeg ville fått en underlig fasong om jeg vasket dem på mer enn 40 grader... Og...vær glad for at noen i det hele tatt vakser klær du... Tror nok de fleste overlever om klærne blir vasket på 40 grader... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2005 #22 Del Skrevet 9. august 2005 Hos meg vaskes kun kjøkkenhåndklær, sengetøy og ting som har blitt liggende vått (oftest håndklær) på 60 grader. Resten går på 40 eller kanskje 50 hvis det er ren bomull som er skikkelig skitten. I tillegg er jeg stor fan av kortprogrammer for klær brukt en gang og som jeg bare vil friske opp litt. Det er jo slik som mange andre her sier at klær blir sjelden veldig møkket før de vaskes! Jeg har heller ingen problemer med at klærne er skitne etter vask. Men er dere som vasker på 60 og 90 grader like opptatt av at alt kjøkkenutstyr dere bruker vaskes like godt? For her er det mange bakteriebomber, spesielt hos de som vasker for hånd.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 9. august 2005 #23 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg vasker som oftest håndklær, kluter og sengetøy på seksti grader, resten på førti. Sjelden det blir så skittent at det viser uansett, og jeg tviler på at klær nødvendigvis må være sterile. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 9. august 2005 #24 Del Skrevet 9. august 2005 Men er dere som vasker på 60 og 90 grader like opptatt av at alt kjøkkenutstyr dere bruker vaskes like godt? For her er det mange bakteriebomber, spesielt hos de som vasker for hånd.... Jeg er ingen hysterisk vaskefantast selv om jeg vasker klær på 60....ei heller fordi jeg putter det jeg bruker på kjøkkenet inn i oppvaskmaskinen (utenom det av jern).....inn der går også oppvaskbørsten etter bruk....vaskefillene går i skittentøyet etter bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugl Skrevet 9. august 2005 #25 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg vasker håndklær, sengetøy, undertøy og sokker på 60 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå