Gå til innhold

Nettlesere


AUF

Anbefalte innlegg

Hva slags nettlesere finnes på markedet?

Og hvilken foretrekker du å bruke? Og hvorfor?

Jeg har bare hørt om Opera og Microsoft Explorer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes massevis. Flere og flere sverger til Firefox, jeg bruker Safari, nærdene bruker lynx. Søk etter "web browser" i google og du finner mange flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firefox.

Liker den fordi den er rask, jeg kan få bort reklame (som her på kg) og en del andre fine utvidelser.

Og en får ikek så mye spyware

Og den får man på norsk også :)

Firefox er den nettleseren som øker mest

Endret av Mathias
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Firefox.

Liker den fordi den er rask, jeg kan få bort reklame (som her på kg) og en del andre fine utvidelser.

Og en får ikek så mye spyware

Og den får man på norsk også :)

Firefox er den nettleseren som øker mest

Som jeg skulle sagt det selv :)

Ville aldri gått tilbake til Microsoft sin!

(syns også det er flott med annet enn Microsoft av ideologiske grunner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker FireFox i 90% av tiden. Men enkelte sider fungerer best med IE, det er sider jeg utvikler i Microsoft-teknologi som SharePoint og Reporting Services. Der er ikke FF like bra, og jeg bruker IE.

Lurer på hva jeg kommer til å gjøre når IE 7.0 kommer i fullversjon, for Windows 2003 server. Jeg liker å ha tabbed browsing (flere vinduer i et stort vindu), og det kommer i 7'ern. Så får jeg se hvor mye som er forbedret fra IE 6, om jeg fortsetter å bruke FireFox.

En av de morsomste tingene med FireFox er at du kan ha themes, dvs gjøre om litt på utseendet på browseren. Jeg har pusekatter på min. Det kan man ikke med IE. ;)

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Devil's Spawn
Men i noen nettleser får man ikke fram alle sider. Hjemmesider f.eks.

Hvordan fikser man det da?

Hvis de er lagd til å bare fungere i IE, er det ikke så mye du kan gjøre enn å bruke IE akkurat på de sidene.

Men som god AUF-er bør du selvfølgelig gå for Firefox og fri programvare ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i noen nettleser får man ikke fram alle sider. Hjemmesider f.eks.

Hvordan fikser man det da?

Man høreklikker på det man vil åpne, og velger "åpne i IE" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår et slag for Opera jeg. Liker den godt, med opplegget for flere sider

Det er det jo i Firefox også da...

Har prøvd Firefox litt over en måned nå, og begynner å venne meg til det. Men savner stadig Opera, så hvis jeg ikke blir overbevist i løpet av et par uker til så går jeg tilbake til Opera som jeg har brukt i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes Firefox og Opera er veldig like jeg, klarer liksom ikke å sette ord på hva det er som gjør at jeg (fortsatt) liker Opera best. Mulig det bare er fordi jeg har brukt Opera lengst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Hva er egentlig hovedforskjellene på firefox og opera?

Hovedforskjellen er at Firefox har mindre innebygde funksjoner enn Opera, mens Firefox baserer seg på at brukerne laster ned extensions/utvidelser.

Fordeler Opera:

- Mange innebygde funksjoner, slipper å laste ned utvidelser for mye du må laste ned for i Firefox.

- liten og rask

Fordeler Firefox:

- 100 % gratis og fri programvare.

- Mulighet til å laste ned extensions, nesten ubegrenset av hva du kan laste ned.

- Ren og grei browser, ikke masse unødvendig man kanskje ikke trenger.

Endret av Rattleshake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker IE. Har prøvd Opera, likte ikke. Har Firefox, men glemmer å bruke den, ser ikke poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker IE. Har prøvd Opera, likte ikke. Har Firefox, men glemmer å bruke den, ser ikke poenget.

Man åpner sider i faner ved å trykke på hjulet på musen (raskere), får MYE mindre spyware, kan få bort all reklame på sidene (tar plass på sidene og tar tid å laste ned), er generelt raskere, kan laste ned extensions til alt en ønsker av kjekke funksjoner, er gratis og ikke microsoft....

F eks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Jeg bruker IE. Har prøvd Opera, likte ikke. Har Firefox, men glemmer å bruke den, ser ikke poenget.

Støtte oppunder åpne standarder og ikke være bidragsyter til å hindre fri konkurranse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...