viwi Skrevet 24. september 2002 #1 Del Skrevet 24. september 2002 saken er: jeg har ei yngre søster som er alenemor til en skjønn liten gutt på nesten 8 mnd. :D Hun var gravid i 4 mnd da det ble slutt mellom henne og samboern. Etter det har hun hatt det tøft, slitsom og hektisk. Barnefaren stiller nesten ikke opp så hun sitter der med alt ansvaret. Å jeg må bare si at jeg er så STOLT av henne. Hun står på som bare det og er en fantastisk mor for sin lille gutt. Nå har hun fått vite at barnefaren skal bli far igjen og er veldig lei seg fordi hun er redd for at hennes gutt skal få se enda mindre til sin far. :cry: Hun bekymrer seg mye og er fryktlig lei seg over dette. Hun er sliten av alt som har skjedd og jeg skulle så gjerne hjulpet henne. Jeg bor dessverre 200 min fra henne og føler meg litt hjelpesløs.. Men så vil jeg så gjerne gjøre noe godt for henne, gjøre litt stas på henne. Er det noen som har en god ide om hva jeg kan finne på???? Jeg ringer henne ofte og sender oppmuntringskort osv. Har betalt flybillett for henne ned hit på besøk så hun fikk litt ferie- det gjorde henne godt og så fikk jo vi være litt sammen med vår kjære nevø.. - men jeg vil noe MER - skjønner dere? Er overlykkelig om noen kommer med gode forslag!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Dings Skrevet 24. september 2002 #2 Del Skrevet 24. september 2002 Har du mulighet for å alliere deg med noen som bor nærmere henne? Da kunne du f.eks fikse barnevakt til henne og kjøpe et gavekort på en eller annen slags selvpleie; massasje, aromaterapi, hudpleie... Det er luksus for en sliten småbarnsmor, det! Ellers er det utrolig hvor mye glede man får av et lite kort eller brev. For meg høres det ut som om søsteren din har en super storesøster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ada=) Skrevet 24. september 2002 #3 Del Skrevet 24. september 2002 Send blomster paa dora med et kort fra deg!!! Det varmer, og blomstene staar jo en stund -saa hun kan bli minnet paa et hun har en super soster!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2002 #4 Del Skrevet 24. september 2002 hei, helt enig med en annen her: skaff henne en barnevakt!! DET er virkelig noe hun trenger. Tid for seg selv - tid til å ta vare på seg selv Eller hvis hun ikke har pc og tilgang på nettet - skaff henne det! Tips henne om aleneforeldreforeningen - de har masse flotte tiltak - spesielt hvis hun bor i oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellapille Skrevet 24. september 2002 #5 Del Skrevet 24. september 2002 Hør på Frøkrn Dings. En sliten mamma trenger å føle seg litt bortskjemt og jeg vet hvor hardt det er å være alenemamma. Dette er et supert forslag, skulle til å foreslå det selv, men så kom frøken dings meg i forkjøpet. Tenk om alle hadde hatt en like fantastisk søster som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viwi Skrevet 24. september 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 24. september 2002 Tusen takk for svarene folkens :D JEg er så utrolig glad i søstra mi og vil jo gjerne gjøre hverdagen hennes lettere. Så nå skal jeg ringe og bestille gavekort til henne hos aromaterapeut- full overhaling!!! Skal også prøve å ordne barnevakt for henne en hel helg så hun kan bare slappe av- det trenger hun. Jeg må bare få tilføye at jeg er så imponert over hvordan alenemødre takler hverdagen. De må jo gjøre alt alene. Stå på alle dere som er alene! dere er gode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå