AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Del Skrevet 15. desember 2020 Hvorfor er det ingen som skriver på nynorsk her på Kvinneguiden? Nynorsk-brukere utgjør jo en betydelig andel av befolkningen sies det. Rart at ingen av de er her. Anonymkode: f023a...b06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 15. desember 2020 #2 Del Skrevet 15. desember 2020 Iflg Wikipedia er det 10 - 15% av befolkningen som bruker nynorsk som skriftspråk. Så ikke akkurat betydelig andel 🤓 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #3 Del Skrevet 15. desember 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er det ingen som skriver på nynorsk her på Kvinneguiden? Nynorsk-brukere utgjør jo en betydelig andel av befolkningen sies det. Rart at ingen av de er her. Anonymkode: f023a...b06 Hvem sier det? Det er en liten del av befolkningen som Pillarguri nevner. Det er fort gjort å få dritt slengt etter seg eller bli stemplet som enkel om du ikke skriver bokmål så jeg tror mange bare legger om for å slippe å ta den kampen. Anonymkode: e5f1a...dba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #4 Del Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor er det ingen som skriver på nynorsk her på Kvinneguiden? Nynorsk-brukere utgjør jo en betydelig andel av befolkningen sies det. Rart at ingen av de er her. Anonymkode: f023a...b06 Fordi folk scroller forbi innleggene med nynorsk, det er så slitsomt å lese. Anonymkode: 9ec37...fbc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #5 Del Skrevet 16. desember 2020 Ingen tvil om at nynorsk holdes kunstig i live av myndighetene. Anonymkode: 2b9f1...176 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #6 Del Skrevet 16. desember 2020 fordi det er så behagelig for øynene Anonymkode: 86449...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 16. desember 2020 #7 Del Skrevet 16. desember 2020 (endret) Har tenkt på det samme. Er ingen nynorskhater og liker å lese nynorsk. Men det er ingen tvil om at nynorsk ryker om noen år. Nynorsk er nesten kun i Dag og tid snart. Endret 16. desember 2020 av Kågebruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 16. desember 2020 #8 Del Skrevet 16. desember 2020 Betydelig andel? 13% vil jeg ikke si er en betydelig andel. Men synes det er koselig å lese innlegg skrevet på nynorsk. Det forekommer av og til. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #9 Del Skrevet 16. desember 2020 Jeg har alltid hatt nynorsk som hovedmål, og denne (u)vanen min med å skrive bokmål på ulike nettforum stammer fra da jeg var tidlig i tenårene og syntes det var flaut å skrive nynorsk på nettet når alle andre skrev bokmål. Nå føles det bare unaturlig å skrive nynorsk på nett, men det er det er nynorsk jeg bruker i all annen kommunikasjon. Anonymkode: 3c172...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #10 Del Skrevet 16. desember 2020 5 minutter siden, Rant said: Betydelig andel? 13% vil jeg ikke si er en betydelig andel. Men synes det er koselig å lese innlegg skrevet på nynorsk. Det forekommer av og til. Det er jo ganske betydelig. Det tilsier at dersom forumet representerer norsk befolkning sånn noenlunde bra, burde det være langt flere nynorskbrukere på forumet, enn homofile, uføre eller muslimer. Likevel er alle de gruppene der mye tydeligere representert. Jeg har en liten mistanke om at det skyldes to ting. Det ene er selvsagt at mange som kommer fra nynorskkommuner holder seg til bokmål på nett, fordi de antar folk ikke vil lese det. Det andre er at erfaringsmessig er det ekstremt mange fra slike kommuner som verken vil skrive nynorsk eller bokmål, men dialekt (pluss en del SMS-språk, dialektskrivere er også ofte veldig glade i unødvendige forkortelser). Anonymkode: 22da0...3a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå