AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #21 Skrevet 16. desember 2020 Har en svigermor og hun baksnakker meg så fort hun har anledning og skal tråkke både meg og samboeren ned i søla 😕 Og når datteren vår var 4 mnd så skulle vi møte henne hos søsteren hennes og akkurat i det jeg var ferdig med og amme inne på et annet rom og skulle reise meg opp , så bare tok hun jentungen ut av armene mine og bare gikk ut i stua ! Skjedd flere ganger når hun var mindre , bare dytter meg vekk og tar henne ut av barnesete når vi kom på besøk ! Hun respekterer ikke en dritt av regler eller noe og gjør som hun vil😕 Anonymkode: 1b9c4...334 10
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #22 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Har en svigermor og hun baksnakker meg så fort hun har anledning og skal tråkke både meg og samboeren ned i søla 😕 Og når datteren vår var 4 mnd så skulle vi møte henne hos søsteren hennes og akkurat i det jeg var ferdig med og amme inne på et annet rom og skulle reise meg opp , så bare tok hun jentungen ut av armene mine og bare gikk ut i stua ! Skjedd flere ganger når hun var mindre , bare dytter meg vekk og tar henne ut av barnesete når vi kom på besøk ! Hun respekterer ikke en dritt av regler eller noe og gjør som hun vil😕 Anonymkode: 1b9c4...334 Hva skjer etter at hun oppfører seg sånn? Får hun noe reaksjon på det fra deg? Anonymkode: d3a7b...532 14
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #23 Skrevet 16. desember 2020 Min eks-svigermor snakket alltid så varmt om eksen hans, og kalte meg "hun nye" eller eksen hans sitt navn i de 3 årene vi var sammen, med begrunnelsen at det var så vanskelig å lære seg nye navn. Anonymkode: 74fa5...c70 34
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 Populært innlegg #24 Skrevet 16. desember 2020 Ja, hvor skal en begynne. Dette gjelder sånn sett både svigermor og svigerfar. Vi har 4 barn og bor på samme sted som svigers. Søstrene hans bor i nabobygda. Svigers kommer aldri på kamper, tilsteldninger på skolen, koroppvisninger osv. når det gjelder våre barn. Eller, joda, de har vært der noen ganger, men det er når søskenbarna er motspillere på kamp, er med i samme oppvisning eller lignende. Vi hadde ikke reagert om svigers ikke gikk på slike ting, men når det gjelder barna de er mormor og morfar til får de med seg det aller meste. Vi har bodd her i 14 år med barn, og ennå feirer de hele 17 mai i nabobygda med barnebarna der. De reiser til og med flere timer og bor på hotel for å se på kamper på fotballcuper når det gjelde disse barna, men når det gjelder våre kan de ikke rusle de 5 min det tar ned til fotballbanen. Ungene våre er ganske store nå og har kommentert det til dem selv, men da sa de at det var siden de andre barnebarna maste sånn som gjorde at de kom på alle tilsteldninger der (vi har invitert dem med oss i flere år og sendt oversikter over kamper for kommende halvår om de har lyst til å se en kamp, men det var tydeligvis ikke nok). De sier også at ungene våre er så flinke at de nok ikke trenger mer støtte🙈 De er invitert til oss hver 17 mai på middag, men har møtt opp en gang når de ikke var i form til å kjøre bil. Foreldrene mine gav da ungene 100,- hver til 17 mai leker. Da ville plutselig svigerfar og vippse våre, hvorpå svigermor kommenterte med en gang at han måtte huske å vippse «de andre» også slik at det ble likt. Igjen, svigers er med de andre hele 17 mai hvert år og søstrene har flere ganger «skrytt» av at 17 mai er så billig for dem fordi besteforeldrene alltid betaler alt🙈 Familien har hatt hytte alltid. Siden vi fikk barn sist har vi historisk kunne brukt den lite fordi det var de med barn som skulle prioriteres. Når vi så fikk barn var unnskyldningen at de andre barna var så vant til å være der, at vi kunne bruke hytten når de andre ikke ville. Vi mistet da interessen og KJØPTE da egen hytte. Nå leste vi plutselig en tinglysning som sa at svigers hadde overdratt hytta på mange mill til søstrene. Vi snakker jevnlig med svigers (flere ganger i uken) og de hadde ikke nevnt noe om det. Når mannen min spurte så var beskjeden at det var jo naturlig, fordi vi brukte den jo ikke noe særlig. Legger da til at svigermor og svigerfar har særeie og det var alle hans eiendeler. Mannen min får da ingen arv derfra i det hele tatt, og selv om vi har nok penger så svir det litt likevel. De andre har for øvrig også ryddig og god økonomi. Det rareste her er vel egentlig ikke svigers, men at de to søstrene kan sitte å se at dette skjer, men at de blir så forfordelt at det tydeligvis er verd det. Alle tanter og onkler på denne siden viser dog stor støtte til min mann og vi har tett kontakt med alle disse. Er selvfølgelig ikke snakk om noen penger og alle disse har sine arvinger, men kjekt å ha familiemedlemmer som faktisk tar initiativ til kontakt og bryr seg om ungene våre. Anonymkode: edd9c...8fe 87
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #25 Skrevet 16. desember 2020 Tok pekefingeren og dyttet lett på magen, så sparket babyen tilbake. Dette var så søtt og koselig, helt til svigers fikk det med seg. De mente det var nærmest vold, fortsatte jeg sånn så kom ungen ut med knekte armer og bein. Altså, vet du hvor hardhendte jordmødrene er eller? Anonymkode: d983d...d1c 32
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #26 Skrevet 16. desember 2020 Har egentlig et veldig godt forhold, så er vel ikke så gale disse opplevelsene. Min svigermor var forkjølet. Hun hadde allerede uken før invitert til kaffebesøk. Vi skulle samles alle. Det vil si 2 barn med partnere, 3 barnebarn, 2 besteforeldre, en søster. Så altså 10. Akkurat da var det kun lov med 5. Hun skapte seg skikkelig da jeg ringte og sa at vi ikke kom til å komme. For det første fordi hun var forkjølet (ikke testet seg) og for det andre at vi ble for mange og umulig å holde avstand. Jeg jobber selv på skole og vil ikke dra med meg noe! Tror hun er litt småsur på meg enda, for jeg er vist så "hysterisk". Min svigerfar kjeftet en gang på meg fordi det var noe jeg ikke kunne, som i følge han alle burde kunne. Det gjaldt noe som hadde med oppussing å gjøre og som jeg rett og slett ikke har peiling på. Han gikk rundt med et surt tryne resten av dagen og bare ristet på hodet. Anonymkode: 20ebc...f6d 15
Brunello Skrevet 16. desember 2020 #27 Skrevet 16. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): I bryllupet vårt, på kirketrappen, lente svigermor seg inn og sa «han er fortsatt min» Anonymkode: 979b9...0d7 Akkurat det tror jeg mange svigermødre kan si - på tull. Jeg er ganske sikker på at mange sviger-historier utelukkende skyldes mangel på humor og/eller forståelse av budskap. I tillegg til at kvinner, på generelt grunnlag, har langt lavere toleranseterskel overfor nede kvinner enn det menn har. Endret 16. desember 2020 av Brunello 7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #28 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hjelp så hårsår du er om du ikke tok det som en spøk. Anonymkode: 444e1...52e Hadde det enda vært en spøk, men dette har vært en pågående greie siden vi flyttet sammen. Anonymkode: 979b9...0d7 25
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #29 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har egentlig et veldig godt forhold, så er vel ikke så gale disse opplevelsene. Min svigermor var forkjølet. Hun hadde allerede uken før invitert til kaffebesøk. Vi skulle samles alle. Det vil si 2 barn med partnere, 3 barnebarn, 2 besteforeldre, en søster. Så altså 10. Akkurat da var det kun lov med 5. Hun skapte seg skikkelig da jeg ringte og sa at vi ikke kom til å komme. For det første fordi hun var forkjølet (ikke testet seg) og for det andre at vi ble for mange og umulig å holde avstand. Jeg jobber selv på skole og vil ikke dra med meg noe! Tror hun er litt småsur på meg enda, for jeg er vist så "hysterisk". Min svigerfar kjeftet en gang på meg fordi det var noe jeg ikke kunne, som i følge han alle burde kunne. Det gjaldt noe som hadde med oppussing å gjøre og som jeg rett og slett ikke har peiling på. Han gikk rundt med et surt tryne resten av dagen og bare ristet på hodet. Anonymkode: 20ebc...f6d Mine svigers har også kaldt meg hysterisk! Jeg har sagt til dem at de kan få kose og klemme på barnebarnet så mye de vil, men da må de ofte den sosiale kretsen de måå treffe for tiden. De er ekstremt sosiale, og har stor familie på svigermor (stemor til mannen) sin side. De mener at de tar smittevern på alvor, selv om de treffer venner og venner av venner innendørs over middag hver eneste uke. Anonymkode: 979b9...0d7 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #30 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva skjer etter at hun oppfører seg sånn? Får hun noe reaksjon på det fra deg? Anonymkode: d3a7b...532 Nei det skjer stort sett ingenting , men prøver vi og ta opp ting så er det alle andres feil 😕 Anonymkode: 1b9c4...334
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #31 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vår ex svigerdatter og mor til to av våre barnebarn. Hendelsene ble mange etter hvert. Jeg reagerte første gang da barnebarnet ble innlagt på sykehus, og så fraktet videre med ambulansefly til et større sykehus. Svigerdatter sa hun hadde flyskrekk, og derfor dro sønnen vår alene sammen med barnet. Samme kveld la mor ut en rekke bilder på FB av mor og venninne som skålte i rødvin. Dette mønsteret fortsatte. Både mannen min og jeg jobbet i 100% stilling, men likevel sto hun hver ettermiddag klar med barnebarna i det vi kom hjem fra jobb. Selv "studerte" hun via nett, men det ble aldri noen resultater som kunne gi henne en jobb. Å være student var mest en image som gjorde seg på FB og Insta. For barnas og sønnens skyld stilte vi besteforeldre likevel opp. Vi var redde for at hun skulle forlate med barna. Hun forlot, men uten barna. Anonymkode: abffe...b58 Hun ønsket kanskje ikke å være mor i utgangspunktet? Kanskje en lei fødselsdepresjon som ingen så? Anonymkode: 979b9...0d7 11
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #32 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Svigermor antyder at min mann ikke er far til vår sønn. Anonymkode: 6573e...0c2 Den er grov! Anonymkode: 979b9...0d7 15
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #33 Skrevet 16. desember 2020 Ikke noe stor sak nå i ettertid, men det var det der og da... Jeg hadde over tid snakket om at jeg ønsket meg bunad men hadde ikke råd til å kjøpe selv. I en tilfeldig samtale fortalte svigermor at hun hadde gitt den ene av sine to bunader til sin niese slik at den ble værende i slekta... Ble litt lei meg kjente jeg. Anonymkode: 97b3f...2cc 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 Populært innlegg #34 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ikke noe stor sak nå i ettertid, men det var det der og da... Jeg hadde over tid snakket om at jeg ønsket meg bunad men hadde ikke råd til å kjøpe selv. I en tilfeldig samtale fortalte svigermor at hun hadde gitt den ene av sine to bunader til sin niese slik at den ble værende i slekta... Ble litt lei meg kjente jeg. Anonymkode: 97b3f...2cc Ikke noe frekt det om ho ønsker å la den være i slekta. Du er strengt tatt ikke slekt og får heller arve fra noen på din egen side. Anonymkode: 7929b...1c9 77
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #35 Skrevet 16. desember 2020 Ikke verdens største krise, men babyen var ikke to måneder engang da det var jul. Svigermor lar plutselig en finger med krem gli inn i munnen på baby. Hun så at jeg reagerte og syntes det bare skulle mangle at baby også skulle få noe godt. Vi hadde gledet oss til å la baby få sin første smaksprøve, og selvfølgelig hadde vi lyst til å gi det selv. Anonymkode: cfbf5...75c 36
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #36 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Fy faen så frekt! Jeg hadde klikka Anonymkode: 20f7e...bb8 Helt enig!!! Hva feiler det folk Anonymkode: bb79b...fa1 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #37 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke verdens største krise, men babyen var ikke to måneder engang da det var jul. Svigermor lar plutselig en finger med krem gli inn i munnen på baby. Hun så at jeg reagerte og syntes det bare skulle mangle at baby også skulle få noe godt. Vi hadde gledet oss til å la baby få sin første smaksprøve, og selvfølgelig hadde vi lyst til å gi det selv. Anonymkode: cfbf5...75c Det er så sykt hvordan folk tar seg til rette! Også melkeprodukt 🙄 Anonymkode: 4b473...bb6 47
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 Populært innlegg #38 Skrevet 16. desember 2020 Da jeg ble servert vegetarmat iblandet kjøtt og fortalt at alt var vegetarisk. Jeg er oppvokst veggis og syns dette var respektløst da mannem min sa at jo, dette er det kjøtt i. I tillegg løy hun om det før hun serverte det og sa da hun ble konfrontert at jeg hadde godt av litt kjøtt. Jeg vet, kjøtt er ikke farl ig, men det var måten det ble gjort på. Jeg har aldri vært go nok.... Anonymkode: f5498...781 65
Populært innlegg Trolltunge Skrevet 16. desember 2020 Populært innlegg #39 Skrevet 16. desember 2020 Nå har jeg en fantastisk svigermor, men første svigermor var noe for seg selv. Ikke skarpeste kniven i skuffen akkurat, men muligens huleste skjeen. 😜 At hun ikke ble fratatt barna da min eks og søsken vokste opp kommer nok kun av at det var for stor høyde for å ikke være ansvarlig og oppegående tidligere. Det er mange sjokkerende historier fra da min eks og søsken vokste opp som definitivt hadde fått brutale konsekvenser nå. Det til tross anser hun seg som verdens beste mor og bestemor. Svigermor også, så lenge det varte. Jeg har mange historier om den dama, men det verste synes jeg likevel var at da jeg gikk fra hennes sønn med SVÆRT gode grunner (burde gått før!) ringte hun meg opp og kalte meg hore og det som verre er. Jeg hadde ikke så mye som kysset en annen, og ikke tenkt tanken, og hennes sønn hadde virkelig stått for det bruddet selv, men en halvtime med utskjelling av hvilken fitte, hore og på alle måter et dårlig menneske jeg var fant hun likevel berettiget. Så rotet jo hennes sønn seg opp i så mye problemer at det ble krise da jeg ikke lenger tok ansvar for noe, og da kom hun krypende for at jeg skulle hjelpe til med det. Da var jeg visst ikke hore likevel. 🤭 Nåværende svigermor er bare herlig, men vi har hatt en konflikt, som jeg i etterkant bare må le av. Ett år bodde vi bare tre minutter unna henne, og hun var svært så engasjert og hjelpsom. Godt ment, snille mennesket som hun er, men det ble litt for mye innimellom. Blant annet tok hun med seg skittentøyet vårt for å vaske det for oss. Greit nok det, men det var konsekvent en ting som aldri kom tilbake fra vask. Jeg gidder ikke vaske glass, speil og vinduer uten glassklut, etter at jeg oppdaget hvor enkelt det er å få fine glassflater med det, mye kjappere og enklere enn uten. Disse lå også til vask jevnlig, men kom ikke tilbake fra svigermor. Jeg har mange, så i starten var det ikke et problem. Jeg bare undret meg over det, og noterte meg at hun brukte dem til vanlige tørkekluter hos seg selv. Merkelig, for det er de ikke gode som, i motsetning til hvor fantastiske de er til å tørke av glassflater med. Tørre! Så begynte jeg å gå tom, og jeg fikk ikke tak i flere der vi da bodde, så jeg begynte å stjele kluter tilbake fra svigermor. Slik holdt vi på resten av året. Hun stjal dem, og jeg stjal dem tilbake. 🤣 Når jeg skulle vaske og ikke hadde en eneste glassklut satte jeg meg i sofaen og leste en bok istedenfor, om min mann ikke gikk over til svigermor og hentet en klut tilbake. 🤣🤣🤣🤣 Min mann syntes vi var sprø begge to. Det er jeg enig i. 😆🤭😁 50
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #40 Skrevet 16. desember 2020 Jeg hadde blonde striper i håret før. Noen slektninger på mannens side hadde sagt til svigermor at de syntes å huske jeg var lysere i håret enn når de sist så meg. Jeg var ikke der da de sa det. Svigermor: "Som jeg sa til de: Det går an å gjøre mye med sminke". Også ga hun meg et olmt blikk. 😂 Den dro hun to ganger. Anonymkode: 2f575...8e4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå