Gå til innhold

Fortell din værste sviger-historie

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en svigermor og  hun baksnakker meg så fort hun har anledning og skal tråkke både meg og samboeren ned i søla 😕 Og når datteren vår var 4 mnd så skulle vi møte henne hos søsteren hennes og akkurat i det jeg var ferdig med og amme inne på et annet rom og skulle reise meg opp , så bare tok hun jentungen ut av armene mine og bare gikk ut i stua ! Skjedd flere ganger når hun var mindre , bare dytter meg vekk og tar henne ut av barnesete når vi kom på besøk ! Hun respekterer ikke en dritt av regler eller noe og gjør som hun vil😕

Anonymkode: 1b9c4...334

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Har en svigermor og  hun baksnakker meg så fort hun har anledning og skal tråkke både meg og samboeren ned i søla 😕 Og når datteren vår var 4 mnd så skulle vi møte henne hos søsteren hennes og akkurat i det jeg var ferdig med og amme inne på et annet rom og skulle reise meg opp , så bare tok hun jentungen ut av armene mine og bare gikk ut i stua ! Skjedd flere ganger når hun var mindre , bare dytter meg vekk og tar henne ut av barnesete når vi kom på besøk ! Hun respekterer ikke en dritt av regler eller noe og gjør som hun vil😕

Hva skjer etter at hun oppfører seg sånn? Får hun noe reaksjon på det fra deg?

Anonymkode: d3a7b...532

• Liker 14
Skrevet

Min eks-svigermor snakket alltid så varmt om eksen hans, og kalte meg "hun nye" eller eksen hans sitt navn i de 3 årene vi var sammen, med begrunnelsen at det var så vanskelig å lære seg nye navn. 

Anonymkode: 74fa5...c70

• Liker 34
Skrevet

Tok pekefingeren og dyttet lett på magen, så sparket babyen tilbake. Dette var så søtt og koselig, helt til svigers fikk det med seg. De mente det var nærmest vold, fortsatte jeg sånn så kom ungen ut med knekte armer og bein. Altså, vet du hvor hardhendte jordmødrene er eller? 

Anonymkode: d983d...d1c

• Liker 32
Skrevet

Har egentlig et veldig godt forhold, så er vel ikke så gale disse opplevelsene. 

Min svigermor var forkjølet. Hun hadde allerede uken før invitert til kaffebesøk. Vi skulle samles alle.  Det vil si 2 barn med partnere, 3 barnebarn, 2 besteforeldre, en søster. Så altså 10. Akkurat da var det kun lov med 5. Hun skapte seg skikkelig da jeg ringte og sa at vi ikke kom til å komme. For det første fordi hun var forkjølet (ikke testet seg) og for det andre at vi ble for mange og umulig å holde avstand. Jeg jobber selv på skole og vil ikke dra med meg noe! Tror hun er litt småsur på meg enda, for jeg er vist så "hysterisk". 

Min svigerfar kjeftet en gang på meg fordi det var noe jeg ikke kunne, som i følge han alle burde kunne. Det gjaldt noe som hadde med oppussing å gjøre og som jeg rett og slett ikke har peiling på. Han gikk rundt med et surt tryne resten av dagen og bare ristet på hodet. 

Anonymkode: 20ebc...f6d

• Liker 15
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

I bryllupet vårt, på kirketrappen, lente svigermor seg inn og sa «han er fortsatt min»

Anonymkode: 979b9...0d7

Akkurat det tror jeg mange svigermødre kan si - på tull. Jeg er ganske sikker på at mange sviger-historier utelukkende skyldes mangel på humor og/eller forståelse av budskap. I tillegg til at kvinner, på generelt grunnlag, har langt lavere toleranseterskel overfor nede kvinner enn det menn har.

Endret av Brunello
  • Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hjelp så hårsår du er om du ikke tok det som en spøk.

Anonymkode: 444e1...52e

Hadde det enda vært en spøk, men dette har vært en pågående greie siden vi flyttet sammen. 

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har egentlig et veldig godt forhold, så er vel ikke så gale disse opplevelsene. 

Min svigermor var forkjølet. Hun hadde allerede uken før invitert til kaffebesøk. Vi skulle samles alle.  Det vil si 2 barn med partnere, 3 barnebarn, 2 besteforeldre, en søster. Så altså 10. Akkurat da var det kun lov med 5. Hun skapte seg skikkelig da jeg ringte og sa at vi ikke kom til å komme. For det første fordi hun var forkjølet (ikke testet seg) og for det andre at vi ble for mange og umulig å holde avstand. Jeg jobber selv på skole og vil ikke dra med meg noe! Tror hun er litt småsur på meg enda, for jeg er vist så "hysterisk". 

Min svigerfar kjeftet en gang på meg fordi det var noe jeg ikke kunne, som i følge han alle burde kunne. Det gjaldt noe som hadde med oppussing å gjøre og som jeg rett og slett ikke har peiling på. Han gikk rundt med et surt tryne resten av dagen og bare ristet på hodet. 

Anonymkode: 20ebc...f6d

Mine svigers har også kaldt meg hysterisk! Jeg har sagt til dem at de kan få kose og klemme på barnebarnet så mye de vil, men da må de ofte den sosiale kretsen de måå treffe for tiden. De er ekstremt sosiale, og har stor familie på svigermor (stemor til mannen) sin side. De mener at de tar smittevern på alvor, selv om de treffer venner og venner av venner innendørs over middag hver eneste uke. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva skjer etter at hun oppfører seg sånn? Får hun noe reaksjon på det fra deg?

Anonymkode: d3a7b...532

Nei det skjer stort sett ingenting , men prøver vi og ta opp ting så er det alle andres feil 😕 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vår ex svigerdatter og mor til to av våre barnebarn.  Hendelsene ble mange etter hvert.  

Jeg reagerte første gang da barnebarnet ble innlagt på sykehus, og så fraktet videre med ambulansefly til et større sykehus.  Svigerdatter sa hun hadde flyskrekk, og derfor dro sønnen vår alene sammen med barnet.  Samme kveld la mor ut en rekke bilder på FB av mor og venninne som skålte i rødvin.  

Dette mønsteret fortsatte.  Både mannen min og jeg jobbet i 100% stilling, men likevel sto hun hver ettermiddag klar med barnebarna i det vi kom hjem fra jobb.  Selv "studerte" hun via nett, men det ble aldri noen resultater som kunne gi henne en jobb.  Å være student var mest en image som gjorde seg på FB og Insta.  For barnas og sønnens skyld stilte vi besteforeldre likevel opp.  Vi var redde for at hun skulle forlate med barna.  Hun forlot, men uten barna.  

Anonymkode: abffe...b58

Hun ønsket kanskje ikke å være mor i utgangspunktet? Kanskje en lei fødselsdepresjon som ingen så?

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Svigermor antyder at min mann ikke er far til vår sønn. 

Anonymkode: 6573e...0c2

Den er grov!

• Liker 15
Skrevet

Ikke noe stor sak nå i ettertid, men det var det der og da...

Jeg hadde over tid snakket om at jeg ønsket meg bunad men hadde ikke råd til å kjøpe selv. I en tilfeldig samtale fortalte svigermor at hun hadde gitt den ene av sine to bunader til sin niese slik at den ble værende i slekta...

Ble litt lei meg kjente jeg. 

Anonymkode: 97b3f...2cc

• Liker 12
Skrevet

Ikke verdens største krise, men babyen var ikke to måneder engang da det var jul. Svigermor lar plutselig en finger med krem gli inn i munnen på baby. Hun så at jeg reagerte og syntes det bare skulle mangle at baby også skulle få noe godt. 

Vi hadde gledet oss til å la baby få sin første smaksprøve, og selvfølgelig hadde vi lyst til å gi det selv. 

Anonymkode: cfbf5...75c

• Liker 36
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Fy faen så frekt! Jeg hadde klikka

Anonymkode: 20f7e...bb8

Helt enig!!! Hva feiler det folk

Anonymkode: bb79b...fa1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke verdens største krise, men babyen var ikke to måneder engang da det var jul. Svigermor lar plutselig en finger med krem gli inn i munnen på baby. Hun så at jeg reagerte og syntes det bare skulle mangle at baby også skulle få noe godt. 

Vi hadde gledet oss til å la baby få sin første smaksprøve, og selvfølgelig hadde vi lyst til å gi det selv. 

Anonymkode: cfbf5...75c

Det er så sykt hvordan folk tar seg til rette! Også melkeprodukt 🙄 

Anonymkode: 4b473...bb6

• Liker 47
Skrevet

Jeg hadde blonde striper i håret før.

Noen slektninger på mannens side hadde sagt til svigermor at de syntes å huske jeg var lysere i håret enn når de sist så meg. Jeg var ikke der da de sa det.
Svigermor: "Som jeg sa til de: Det går an å gjøre mye med sminke".
Også ga hun meg et olmt blikk.

😂

Den dro hun to ganger.

Anonymkode: 2f575...8e4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...