AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Skrevet 15. desember 2020 Sorry, Not sorry, men jeg elsker å lese historier om krise-svigers! Her er min: etter lengre tid med spenning med svigerfars nye, femten år yngre kone, eksploderte jeg da hun gjentatte ganger brukte «ansiennitets-kortet» for å belære meg om barneoppdragelse. Vel og merke, hun har en datter fra før. Da jeg var på samme alder som datteren hennes eide jeg egen leilighet (selv om markedet akkurat hadde eksplodert og det var umulig for unge å komme inn), som jeg finansierte helt uten hjelp, jeg hadde karriere og var forlovet. Jeg kommer fra lunkne kår og klarte meg selv. Hun bruker sin nye manns formue for å finansiere sitt barn fra tidligere forhold, og datteren bor hjemme, går ikke på skole, jobber deltid i butikk og er ikke i stand til å skrive en cv. Hun betaler for festing, snus, bil etc. Dama mener stadig noe om avgjørelsene vi tar for vår familie og vårt barn, og det er alltid «jeg har jo gjort dette før». En eller annen dag kommer jeg til å svare «og det endte elendig for ditt barn, så unnskyld meg mens jeg prøver å oppdra en selvstendig voksen» Da hun trykket meg opp i et hjørne på en oppdragelsessak etter at jeg gjentatte ganger sa «dette er ikke åpent for diskusjon» og «jeg vil ikke snakke om dette med deg» sprakk det og vi gikk i tottene på hverandre. Hun presterte da å fortelle meg at hun egentlig ikke kjenner meg eller mannen min, men hun holdt likevel tale i bryllupet vårt, der brudgommens far skulle holdt tale. Anonymkode: 979b9...0d7 27
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #2 Skrevet 15. desember 2020 Tja, min tidligere svigermor kom hjem til meg og forttalte min nye kjæreste og at barna hans kom til å hate han om han ikke flyttet tilbake til sin fraseparerte kone. Anonymkode: 9126e...4f8 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 15. desember 2020 Sist jeg var hos svigermor fortalte hun meg at ingen i familien der likte meg. Heldigvis virker det som om sønnen hennes fremdeles liker meg 😳 Anonymkode: 20aba...2c5 77
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 15. desember 2020 I bryllupet vårt, på kirketrappen, lente svigermor seg inn og sa «han er fortsatt min» Anonymkode: 979b9...0d7 89
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): I bryllupet vårt, på kirketrappen, lente svigermor seg inn og sa «han er fortsatt min» Anonymkode: 979b9...0d7 Hjelp så hårsår du er om du ikke tok det som en spøk. Anonymkode: 444e1...52e 67
Anciol Skrevet 15. desember 2020 #6 Skrevet 15. desember 2020 Ex svigermoren min i den tiden jeg var sammen med en nederlender, var satan sjøl, hun skulle belære meg og tvang meg til å hjelpe til i huset med tungt arbeid når jeg var på besøk. Om jeg sa nei begynte hun å sippe og sladre og baktale meg på ufin måte. HUn skulle korrigere meg i alt som f.eks måten jeg spiste på og hvordan jeg kledde meg (fikk ikke lov til å sole meg i singlet eller topp! Er faen meg glad jeg slipper det beistet! 8
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #7 Skrevet 15. desember 2020 Vår ex svigerdatter og mor til to av våre barnebarn. Hendelsene ble mange etter hvert. Jeg reagerte første gang da barnebarnet ble innlagt på sykehus, og så fraktet videre med ambulansefly til et større sykehus. Svigerdatter sa hun hadde flyskrekk, og derfor dro sønnen vår alene sammen med barnet. Samme kveld la mor ut en rekke bilder på FB av mor og venninne som skålte i rødvin. Dette mønsteret fortsatte. Både mannen min og jeg jobbet i 100% stilling, men likevel sto hun hver ettermiddag klar med barnebarna i det vi kom hjem fra jobb. Selv "studerte" hun via nett, men det ble aldri noen resultater som kunne gi henne en jobb. Å være student var mest en image som gjorde seg på FB og Insta. For barnas og sønnens skyld stilte vi besteforeldre likevel opp. Vi var redde for at hun skulle forlate med barna. Hun forlot, men uten barna. Anonymkode: abffe...b58 37
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #8 Skrevet 15. desember 2020 Min svigermor baksnakket meg i alle anledninger hun kunne. Var frekk mot min familie. Da det ble slutt med sønnen hennes så sendte hun meg melding hvor hun skrev at hun ønsket alle gavene hun hadde gitt bonus barnebarnet tilbake. Det nektet jeg selvsagt å gjøre. Hun baksnakket nevøen min som den gang var 5 år gammel. Da klikket jeg. Anonymkode: 37b90...e82 23
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 Populært innlegg #9 Skrevet 15. desember 2020 Jeg var ung førstegangsmor og ny og usikker i rollen. Jeg lot svigers kose og leke med baby som da var et par måneder. Jeg så på baby at han ble overstimulert, men syns det var vanskelig å si ifra så da jeg fikk han tilbake ble han sutrete og lei. Jeg satt meg i et annet rom for å roe han, og amme. Men baby var så overstimulert at han brukte litt tid på å roe seg. Han tok tak i brystet og var på vei til å roe seg da svigermor kom og dro han av puppen og sa "nei, stakkar deg, tvinger mamma i deg mat.." Anonymkode: 5b794...74c 62
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #10 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg var ung førstegangsmor og ny og usikker i rollen. Jeg lot svigers kose og leke med baby som da var et par måneder. Jeg så på baby at han ble overstimulert, men syns det var vanskelig å si ifra så da jeg fikk han tilbake ble han sutrete og lei. Jeg satt meg i et annet rom for å roe han, og amme. Men baby var så overstimulert at han brukte litt tid på å roe seg. Han tok tak i brystet og var på vei til å roe seg da svigermor kom og dro han av puppen og sa "nei, stakkar deg, tvinger mamma i deg mat.." Anonymkode: 5b794...74c Fy faen så frekt! Jeg hadde klikka Anonymkode: 20f7e...bb8 47
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #11 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg var ung førstegangsmor og ny og usikker i rollen. Jeg lot svigers kose og leke med baby som da var et par måneder. Jeg så på baby at han ble overstimulert, men syns det var vanskelig å si ifra så da jeg fikk han tilbake ble han sutrete og lei. Jeg satt meg i et annet rom for å roe han, og amme. Men baby var så overstimulert at han brukte litt tid på å roe seg. Han tok tak i brystet og var på vei til å roe seg da svigermor kom og dro han av puppen og sa "nei, stakkar deg, tvinger mamma i deg mat.." Anonymkode: 5b794...74c Høres ut som min heks av en ekssvigermor. Anonymkode: 0cb78...9e9 9
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #12 Skrevet 16. desember 2020 Svigermor prøvde å få familien imot meg og det funket. Hun var sikker på at jeg og samboer skulle gå ifra hverandre etter vi fikk vårt første barn. Hun satt nesten å ventet på at vi skulle flytte ifra hverandre og jeg tror hun hadde sett for seg å få sønnen for seg selv igjen med eget opplegg for barnet vårt! Svigermor er typisk «alene og singel og sønnen er alt hun har typ» Har dessverre ikke klippet navlestrengen selv om det har på tide da sønnen ble 30 år i sommer.. Nå venter vi barn nummer 2, har kuttet ut deler av familien hans da de ikke har lagt en konflikt bak seg som de ikke hadde noe med å gjøre! De har skapt drama, strid og galskap. Vi har tatt avstand og lever et veldig harmonisk og godt liv. Vi har aldri vært lykkeligere etter vi gikk til terapeut, og vi skal kanskje gifte oss! Svigermor kom med halen mellom beina å ber på sine knær om å få være med i livet vårt.. Ja, jeg føler vår kjærlighet ble en seier til slutt❤️ Anonymkode: 1dd7f...1ca 16
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #13 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg var ung førstegangsmor og ny og usikker i rollen. Jeg lot svigers kose og leke med baby som da var et par måneder. Jeg så på baby at han ble overstimulert, men syns det var vanskelig å si ifra så da jeg fikk han tilbake ble han sutrete og lei. Jeg satt meg i et annet rom for å roe han, og amme. Men baby var så overstimulert at han brukte litt tid på å roe seg. Han tok tak i brystet og var på vei til å roe seg da svigermor kom og dro han av puppen og sa "nei, stakkar deg, tvinger mamma i deg mat.." Anonymkode: 5b794...74c Har vi hatt samme svigermor? Anonymkode: 49159...cbe 10
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #14 Skrevet 16. desember 2020 Svigermor sa at det var umulig for meg å føde naturlig og måtte nok ha keisersnitt, fordi jeg ikke hadde magemuskler nok. Har ikke noen crazy historier akkurat, men mange små kommentarer som det over lang tid. Om at jeg har så fine hender fordi jeg ikke kjenner hardt arbeid...er fotograf, og det gjør ikke akkurat noe med hendene på den måten, med det er jo en jobb det også, selv om jeg ikke graver i stein hele dagen! Datteren vår har arvet øyevippene hennes etter henne, fordi de er så pene og lange. OSV! Anonymkode: 55834...ccf 32
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #15 Skrevet 16. desember 2020 Svigermor godkjente den hvite kjolen som svigerinnen min hadde på seg i bryllupet vårt. Var skikkelig isfront mellom oss og svigermor/svigerinne som var skikkelig ekle, i tospann. Ironien er jo at folk la merke til den hvite kjolen og hva hun prøvde på, og hun dreit seg skikkelig ut 😬 i lag med svigermor som hadde godkjent dette stuntet. svigermor har også latt oss stå uten julefeiring et år vi skulle feire med henne. Vi var ikke invitert dit hun plutselig skulle. 🙈 heldigvis hev mine foreldre seg rundt. hun har forfordelt svoger og svigerinne noe helt hinsides. Vi snakker om flere hundretusen.. samtidig som hun ikke greier å støtte oss og unne oss bra ting. men - jeg hever meg langt over. Møter urettferdighet og dritt med godhet. Har et ok forhold til dem i dag ikke takket være dem 😂 Anonymkode: 4b473...bb6 12
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #16 Skrevet 16. desember 2020 Her har ikke vi kontakt med svigers lenger. Hun truet med å melde oss til barnevernet da samboer tilbydde henne delbetaling på alle flerfoldige tusener hun har lånt med oss.. Ja, dama er psykisk ustabil 🙄 Anonymkode: e0f44...6d0 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 Populært innlegg #17 Skrevet 16. desember 2020 Svigermor antyder at min mann ikke er far til vår sønn. Anonymkode: 6573e...0c2 68
NewStart87 Skrevet 16. desember 2020 #18 Skrevet 16. desember 2020 Jeg opplevde at min eks svigermor mente at siden min samboer hadde pådratt seg mye gjeld pga han ikke hadde betalt regninger før vi ble sammen, så burde jeg betale mer enn han på våre boutgifter. I tillegg tjente jeg litt mindre enn han. Siden han hadde vært uansvarlig og ikke betalt regninger tidligere så skulle altså JEG bli straffet for det. 29
Populært innlegg Nuith Skrevet 16. desember 2020 Populært innlegg #19 Skrevet 16. desember 2020 Jeg har mange historier, men tar en tilfeldig en. Svigers bor langt unna (heldigvis) og vi var på besøk med vår førstefødte, som var rundt 1.5 år og de hadde bare sett henne et par ganger tidligere (de nekter å besøke oss). Det tok ikke mange timene før svigermor begynte å komme med kommentarer på om barnet var tilbakestående, hun snakket jo så dårlig og eide ikke manerer. 1,5 år gammel altså. Innen vi dro prøvde svigermor også å presse min mann til å love å ikke få flere barn, siden den første var så uoppdragen (eventuelt hjerneskadet) og vi opplagt var uegnet som foreldre. Vi fikk flere barn. Hun har aldri møtt dem. 122
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #20 Skrevet 16. desember 2020 Svigermor mener at sønnen hennes kommer til helvete fordi jeg har vært gift før. Det er jo alltid hyggelig... Anonymkode: ca781...b65 37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå