AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #21 Skrevet 15. desember 2020 En i min nærmeste familie var gjennom noe av det samme. Der ble det oppdaget en stor cyste på eggstokk på en vanlig rutinekontroll hos gynekolog. Selvfølgelig ble det mistenkt kreft da hun var i den "rette" alderen for det. Ingen symptomer, kanskje noe diffuse smerter.. Hun ble operert, cysten var såpass stor at det måtte bli åpen operasjon. Fjernet kun eggstokker. Heldigvis viste det seg at cysten var godartet 🙂 Vet du spurte om erfaringer ang. eggstokkreft, men kanskje greit å høre om tilfeller hvor det også går bra. Anonymkode: ef24d...741 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #22 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, det var skikkelig flaks at det ble oppdaget. Observant gynekolog som egentlig skulle sette inn spiral Jeg hadde stabil menstruasjon ja, den blir ofte ikke påvirket. Men den jo kan være helt normal under ufarlige tilstander også, så jeg håper du ikke får helt panikk. Veldig lett å si, jeg vet! Anonymkode: 0051c...eb0 Nei, jeg har ikke fått panikk. Men tankene sklir veldig frem og tilbake, det må jeg innrømme. Vanskelig å konsentrere seg. Tusen takk for god informasjon! Anonymkode: bab92...c7d
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #23 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En i min nærmeste familie var gjennom noe av det samme. Der ble det oppdaget en stor cyste på eggstokk på en vanlig rutinekontroll hos gynekolog. Selvfølgelig ble det mistenkt kreft da hun var i den "rette" alderen for det. Ingen symptomer, kanskje noe diffuse smerter.. Hun ble operert, cysten var såpass stor at det måtte bli åpen operasjon. Fjernet kun eggstokker. Heldigvis viste det seg at cysten var godartet 🙂 Vet du spurte om erfaringer ang. eggstokkreft, men kanskje greit å høre om tilfeller hvor det også går bra. Anonymkode: ef24d...741 Takk! Det er alltid godt å lese gode historier også. Selv om hun måtte igjennom operasjon så er det jo helt nydelig at den var godartet. Jeg fikk informasjon om at det absolutt var mulig at den er godartet, men at dette var nesten umulig å vite/se før man fjerner den. Anonymkode: bab92...c7d
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #24 Skrevet 15. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, jeg har ikke fått panikk. Men tankene sklir veldig frem og tilbake, det må jeg innrømme. Vanskelig å konsentrere seg. Tusen takk for god informasjon! Anonymkode: bab92...c7d Bare hyggelig Krysser fingrene for at du finner ut av det raskt og at det er gode nyheter! Anonymkode: 0051c...eb0
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #25 Skrevet 15. desember 2020 Synes det er rart at det er det første legen din sier uten og ha tatt ultralyd. Da jeg var i slutten av 20 årene skjedde det samme med meg. Når man klemte på magen kunne man kjenne noe der ved ene eggstokken. Da jeg kom til ultralyd så fant de en stor sjokolade cyste (cyste som er fylt med blod). Det er en godartet cyste. Hadde stor operasjon (vanlig lapraskopi kunne ikke gjennomføres på meg pga komplikasjoner underveis) og fjernet denne samt halve eggstokken. Krysse fingrene at det ikke er alvorlig. Anonymkode: 39d89...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #26 Skrevet 15. desember 2020 Jeg har hatt det mye likt som du. Det var ømt område og mange diffuse symptomer. Med meg var det endometriose deriblant en stor cyste som måtte opereres vekk. Håper at det du har er ufarlig. ❤️ Anonymkode: ca8d2...159 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #27 Skrevet 16. desember 2020 Kan jeg spørre om skikkelig murringer i eggstokkene er et av faresignalene? På meg varte det et døgn omtrent. Kvinne30 Anonymkode: ae157...c65
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #28 Skrevet 19. desember 2020 Hvordan går det med deg? Anonymkode: 260b2...bb5 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå