Gå til innhold

Å pusse opp et bad...


Minmy

Anbefalte innlegg

Selvfölgelig vanskelig for dere å svare på, men jag vill gjerne ha synspunkter!

Vi har värt på visning på et kjempekoselig hus idag, men jeg er så usikker!

Alle rom må males/tapetseres, ikke fordi de er slitne, men det er gamle mennesker som har bodd der, og det bärer huset preg av.

Jeg kunne også tenke meg å ta ned et par vegger for å åpne opp litt, men det er ingen nödvendighet og kan vente litt.

Badet er imidlertid problemet. Det finnes et lite bad med toalett, vask og badekar straks innenför ingangen :overrasket:

Det er ikke spesiellt stort, men kan bli veldig koselig om man pusser det opp.

I dag er det svarte fliser til halvveis opp på väggen, ellers våtromstapet (går jeg ut i fra).

Vegg i vegg med dette badet er det en garderobe som jeg kunne tenke meg å ta ned veggen til og gjöre om til bad sammen med resten.

Eventuellt kan jeg tenke meg å flytte veggen ca to meter mot utgangen (alltså der badekaret står nå) og så flytte badet lengre in.

Vi har altså to alternativ: enten kan vi la badet väre der det er idag og bare pusse det opp. Eller så kan vi flytte det som jeg har beskrevet ovenfor.

Jeg vet ikke om det går å forstå vad jeg mener her, spörsmålet er vel egentlig: hvor pass omfattende er hver av disse alternativene? Noen som har erfaring med tilsvarende prosjekt og kan kalkulere litt på hva det kan komme til å koste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt avhengig av om dere kan gjøre ting selv eller må ha håndverkere. Vi pusset opp bad i fjor og hadde håndverkere til å gjøre alt, og det kom på 130 000 kroner. Da hadde vi sjekket seks ulike firma. De fleste jeg kjenner som har pusset opp badet (i alle fall så omfattende at alt må ned og nye varmekabler og fliser og baderomsmøbler etc pluss gjerne litt fiksing av rør etc) har ikke kommet under 100 000.

Vi har lovet hverandre at vi aldri mer skal kjøpe et hus der badet skal pusses opp... selv om det bare tok tre uker å få det gjort når de først kom i gang. For mye penger og for mye styr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid78

Vi pusset opp badet selv. Vi brukte vel omkring en mnd på det, og det kostet oss ca 30 000 med dusjkabinett og alt. Så prisene varierer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg skal pusse opp eksisterende bad; rive ut baderomsplater, ny membrand osv på gulv/vegger (beholder eksisterende varmekabler og grunngulv), flislegge vegger/gulv og legge nytt tak med down-lights. Siden armatur og innredning er ny og fungerer, beholder jeg dette.

Anbudet jeg har slått til på er 70.000 + moms, og at jeg kjøper fliser selv. Arbeidet skal ta to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 100 000 for nytt bad. Da fikk vi varmekabler og støpt nytt gulv, fliser på to vegger + gulv, dusjvegger, toalett og spoter i taket. Vi rev selv ned en vegg. Arbeidet tok vel to-tre uker. Vi måtte sparkle og male taket selv, noe vi ikke var forberedt på.... Pass på hva som er med i tilbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huseier

vi klarte alt med 55.000.

man må ikke kjøpe fliser i dyre flisbutiker. Fikk samme flis på et lager til halve prisen.

Fikk en fagmann å legge de på kveldstid. gulv/vegger. varmekabler/dusjkabinett.

Kjøpte utstillingsmøbler til halv pris. badet er på 8 kvadrat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, nå er jeg litt klokere!

Et annet spörsmål, vi har sett på et hus med ny oppusset bad der det el lagt våtromsmatte både på gulv og vegger, kan man male denne som vanlig (veggene alltså)?

Og hvordan fungerer det om vi vill ha fliser, kan vi legge disse oppå våtromsmatten?

Vanskelig dette med å kjöpe hus.... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste spørsmålet ditt kan eg ikkje svare på. Men vi pussa opp badet der i budde før, og det vart dyrt, men supert resultat. Det å flytte vegga kan bli ein del dyrare, så det spørs om det er verdt det.

Eit godt tips er å hente inn annbud frå fleire aktøra, og få alt skriftleg. Bedrifter er flink til å legge på litt, så ha alt skriftleg med avtaler og vær der når jobben blir gjort.

Det rørleggerfirmaet vi brukte, gav oss rekning på dobbelt så mange tima som vi egentlig skulle :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...