Gå til innhold

Ny runde: Middag i dag?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Dings

Jeg elsker å få nye tips til matlaging, så jeg begynner like godt en ny runde: Hva skal DU ha til middag i dag? Pleier du å planlegge dagen i forveien eller tar du det på sparket? Selv pleier jeg å planlegge av den enkle grunn at tiden er knapp om dagen og at jeg pleier å handle stort heller enn litt hver dag.

I dag skal jeg ha biffgryte med tomater og paprika, med ris og hvitløksbrød til. (Og imorgen skal jeg prøve *Lillian*s Biff Chop Suey. (Mye biff denne uka gitt! :roll: Får unnskylde meg med at jeg hadde seifilét i går. :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag tror jeg det blir hjemmelaget potetstappe og sekte pølser. Så blir det kanskje noe kos i kveld til Ally og Friends.............. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å planlegge litt, men det går som regel ikke så bra. Ender med at jeg løper ned til butikken..ofte.

Hadde tomatsuppe med makaroni i går, og baguett. Ikke noe favoritt akkurat, men var trøtt og sliten og suuulten, så det måtte gå fort. Typen derimot syntes det var helt topp.

I dag tror jeg kanskje det blir kyllingfilet med ris og bernaise, eller løvbiff i pitabrød og pomes frites, eller, eller......åååååååh...*sulten*

Nei, nå er det absolutt tid for lunsj!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det rester fra gryteretten vi hadde i helgen.

trenger bare å varme opp og koke ris. Skulle egentlig hatt den i går da, men så fikk vi lyst på noe annet i stedet. Da ble det Hakkebøf med saus og potetmos.

Vi planlegger sjelden middagen desverre. Har prøvd, men det sklir alltid ut. Det skal vel nevnes at middag ikke er noe vi har hver dag. Ofte blir det brød eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

I dag blir det fiskesuppe. Gjemte kraften etter at jeg kokte torsk på søndag, kjøpte en pakke med suppeboller og baguetter i går, har litt gullerøtter og purreløk i kjøleskapet.

Enkelt og greit!

Trodde lenge at det var veldig vanskelig å lage fiskesuppe uten basispose, men etter et lite kurs hos svigermor går det greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag spiste vi stekt torsk med poteter og råkost..... nammis:)

Synes det er greit å planlegge litt, må nesten bli sånn med ikke altfor fett husholdningsbudsjett og liten husholdning.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hver tirsdag har vi seifilet med stekt løk, poteter og gulrøtter. Den dagen jobber mannen min kveld - derfor har han god tid til å handle fisk og lage mat til meg og ungene. Jeg synes det er greit å ha en fast dag i uken med fisk - for de andre dagene blir det mye wok m/ kylling og diverse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var en digg-middag dag! En gjeng venninner møttes og lagde 6 retters thai mat sammen;

Tom Kha Gai

Red Chicken Curry

Sweet and Sour Fish (med sei)

Fried noodles and beef

Frisk frukt

Bananer i kokosmelk

ÅÅÅh! Så bra som det var! :D + vi fikk testa masse herlige oppskrifter! er bare så alt for mett til å gå til sengs nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...