Gå til innhold

Sterk lukt av gammel ost fra treningstøy

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et utrolig kjipt problem og det er at alt av treningstøyet mitt stinker av gammel ost etter vask. Selv om jeg vasker 2 ganger. Veldig kjipt da man bare får brukt tøyet 1 gang før man må hive det, og det er jo ikke så veldig økonomisk....

Anonymkode: d4b38...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket treningstøy er det snakk om? Hvilket merke? Husk å vaske klærne relativt kjapt etter trening, ikke la de ligge svette og våte i skittentøyskurven i mange dager. Jeg lar alltid klærne tørke før jeg har de i skittentøyskruven og da kan jeg vente en ukes tid før jeg tar klesvasken, og klærne vil ikke lukte ekkelt etter vask. Men det kan bli mugg og sopp på klærne om det ligger fuktig lenge. Tightsen min er ofte våt i skrittet på grunn av svette så da legger jeg den bare frem slik at den får tørke før jeg hiver den til vask. 

Anonymkode: 92e21...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg treningstøyet til blaut i eddik. Ver gjerne litt raus med eddiken og la det liggje ei stund. Vask som normalt og heng til tørk. Tørketrommel er heilt ok, altså, men heng det gjerne til lufting uansett. Sveitte er berre saltvatn, så normalt sett burde det ikkje vere nødvendig å verkeleg vaske alt etter kvar trening, det bør halde å berre skylje det i vaskemaskin. Men vask det med ein gong etter trening så det ikkje får liggje og godgjere seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddik eller vaske tøyet på 60 grader. Kjør en maskin rens. Lukta kan kommer derfra også 

Anonymkode: c5285...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri la treningstøyet ligge fuktig i en bag eller skittentøyskurv. Det må enten henges til tørk eller vaskes umiddelbart etter trening. Og husk å heng opp kort tid etter at maskinen er ferdig, ikke vent i flere timer/over natta. 
Kjøp vaskemaskinrens og kjør en 90-grader med det. Sjekk inni gummifoldene på døra til maskinen, det kan ligge mye ekkelt der som kan lukte. Og la døra på vaskemaskinen stå åpen en stund etter hver bruk, slik at den tørker inni og det ikke ligger noe vann igjen og surner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...