Gå til innhold

Spørsmål til løpere/joggere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Løpetights med fleece, ankelvarmere, tskjorte og to tynne fleecegensre utenpå hverandre, vanntett jakke om det regner, hansker og lue samt hodelykt. 

Anonymkode: 00d08...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at jeg tydeligvis er veldig frossen av meg 🙈 Jogget i dag, 14 minus, og var noe varm i følgende:

Longs av superundertøy, tjukkere ull longs og skibukse. Superundertøy trøye og tynn dunjakke. Hals i flis og lue foret med flis. Ullvotter og ullsokker.

Hater å fryse, og velger heller å bli svett.

Anonymkode: 2d106...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.12.2020 den 13.40):

Skjønner at jeg tydeligvis er veldig frossen av meg 🙈 Jogget i dag, 14 minus, og var noe varm i følgende:

Longs av superundertøy, tjukkere ull longs og skibukse. Superundertøy trøye og tynn dunjakke. Hals i flis og lue foret med flis. Ullvotter og ullsokker.

Hater å fryse, og velger heller å bli svett.

Anonymkode: 2d106...fcc

Vinterklima er relativt! Mange av oss bor i områder hvor det ikke blir så kaldt på vinteren. Tror neppe jeg hadde orket en løpetur i 14 minus.

Jeg bor i Stavanger og løp i dag i vanlig treningstights og en tynn trøye i 11 plussgrader.

Anonymkode: 5d83c...97f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er også min første sesong der jeg løper om vinteren.

Jeg har søkt etter informasjon, og har sett at ull ikke anbefales til intens aktivitet, fordi fuktigheten ikke transporteres vekk som med syntetiske tekstiler.

Og jeg har også sett at anbefalingene for vinterløping er "lag på lag".

Jeg blir veldig svett når jeg løper, men foretrekker å være for varm enn for kald.
Liker ikke at huden nedkjøles på utsatte steder.

Jeg har gått til innkjøp av en Brynje Super Thermo Shirt. Det er en god gammeldags "helsetrøye" (nettingtrøye), men som består av polypropylene som skal være et materiale som beholder mindre fuktighet enn polyester. Har stor tro på nettingunderlag, som gjør at fuktig, kaldt stoff holdes vekk fra huden. (Ble inspirert av anbefaling herfra tidligere av  ullnettingundertøy.)

Jeg har en del gamle, vide treningsbukser (beregnet for innebruk) som jeg trekker over vanlig tights hvis det er 5+. Da bruker jeg en vanlig langarmet treningstopp over Brynje-trøyen.
Videre har jeg kjøpt et super/ullundertøysett som jeg bruker (over Brynje-trøyen) hvis det er kaldere (i stedet for syntetiske tights og langarmet topp).
Over treningstoppen eller ulltrøyen bruker jeg en HM-løpe/hettejakke og evt. en tynn vindløpejakke over det.
Buff i halsen og lue. (Har en tynn og en tykk, begge syntetiske, men ikke tekniske.) Tynne løpehansker.

Prøver å ikke kjøpe for mye før jeg ser hva som funker for meg. Her i Oslo har jeg fortsatt bare fått erfaring med å løpe i  ned til 0 grader. Usikker på hvordan det blir å løpe på glatt føre, men ser at XXL kan pigge gamle sko for ca kr 200.

Anonymkode: 7ee55...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...