Gå til innhold

Katt som hoster og kaster opp...

Sniglå

Anbefalte innlegg

Store-pus her hjemme har begynt å hoste så fælt og kaster opp så masse....

Jeg vet at katter ofte kaster opp, men når det blir daglig så er det vel ikke normalt?? Og så er det som regel rett etter han har spist, så kommer alt opp igjen, ser nesten ikke ut som om han har tygd maten en gang.

(Ja, han er litt tjukk, og han har tatt av seg et halvt kilo nå! Og vi mobber han hele veien, kanskje han har fått katte-bulimi?? :tunge1:)

Nei, spøk til side, i tillegg til oppkastet så hoster han sikkert et par ganger til dagen også!

Men han har fått ormekur og alt det der for mindre enn en mnd siden, så tror ikke det kan være det..

Ellers er han fin i formen, kvikk og rask, og leker som normalt. Merkelig :klø:

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være en hårball han ikke får opp?

Spiser han ofte gress? Om han gjør det, tyder det på at han prøver selv å kaste opp, og da er det ofte hårballer som er grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill! :smile:

Jeg ringte til dyrlegen jeg, kan ikke drive å plukke opp spye i all evighet heller...

De sa at det mest sannsynlig var et gresstrå eller noe som hadde satt seg fast i halsen (Og han har spist masse gress i sommer!!), så jeg skal inn med han i ettermiddag.

Da måtte de sløve han ned og ta en grundig titt i halsen, og evt plukke det ut med pinsett. Håper at det bare er så enkelt, for jeg vil ikke ha en syk katt!! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da var vi tilbake!

Det var ikke noe gresstrå (Eller gressstrå som Riise skriver :tunge1:), men han hadde irriterte slimhinner. Det var betennelse helt øverst i luftveiene, så når hun klemte på halsen så hostet han. Og hun lyttet på lungene og slikt, men det var ikke noe betennelse der sa hun, heldigvis.

Så da blir det antibiotika i ti dager på stumpen vår, håper bare at det hjelper, stakkars liten...

:smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det ikke var noe alvorlig og at stumpen deres snart blir frisk igjen. :-D

Man blir jo så bekymret når de søte små pusene blir syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...