Gå til innhold

Noen med periodontitt

Fremhevede innlegg

Skrevet
Pinkee skrev (1 time siden):

Jeg er over 50, og nei, man kan ikke se det på meg. Kun tannlege som ser det.

Så tannkjøttet har ikke trekt seg unna når betennelsen er borte? Det gjør det hos meg, har ikke alvorlig grad. Men heldig for deg da, skulle ønske det gjaldt meg og.

Anonymkode: aa6a2...0fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere som  bruker slike små børster mellom tennene - føler ikke dere at disse børstene er med på å skyve tannkjøttet oppover? Det virker slik for meg i hvertfall 😬 Jeg er hardest rammet nede i front. Har lange og synlige tannhalser der. Tannlegen har sakt at de vil med tiden løsne... prøver være flink, men synes ikke det hjelper stort. Snuser da, og det gjør vel ikke saken bedre (selv om det er nikotinfri snus).

Anonymkode: ce886...931

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dere som  bruker slike små børster mellom tennene - føler ikke dere at disse børstene er med på å skyve tannkjøttet oppover? Det virker slik for meg i hvertfall 😬 Jeg er hardest rammet nede i front. Har lange og synlige tannhalser der. Tannlegen har sakt at de vil med tiden løsne... prøver være flink, men synes ikke det hjelper stort. Snuser da, og det gjør vel ikke saken bedre (selv om det er nikotinfri snus).

Jo, det virker sånn på meg :( Har skrevet før om at tannkjøttet trekker seg unna, men det har virket som det ikke er så mange andre som opplever det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, det gjør det jo. Men bedre det enn at ting blir verre. Vil nå tro at det hadde trekt seg uansett, men at det går litt fortere med børster. 

Anonymkode: 5f3d7...206

Skrevet

Får dere små svarte prikker/hull der tannkjøttet har vært? Sunes det er så grusomt, føler smilet mitt blir helt ødelagt. :(

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så tannkjøttet har ikke trekt seg unna når betennelsen er borte? Det gjør det hos meg, har ikke alvorlig grad. Men heldig for deg da, skulle ønske det gjaldt meg og.

Joda, men tror ingen ser det. Mye nakne tannhalser, men mest jeg som ser og kjenner det. Kanskje andre ser det, men tror ikke det.

Skrevet

Får dere små svarte prikker/hull der tannkjøttet har vært? Sunes det er så grusomt, føler smilet mitt blir helt ødelagt. :(

Det kan man fikse når ting har holdt seg stabilt en stund. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det kan man fikse når ting har holdt seg stabilt en stund. 

Takk for beroligende svar. :)  Håper bare det stabiliserer seg. Tannlegen jeg har gått til sa bare at jrg ikke måtte se etter og studere om jeg har fått mer «hull» og slappe av. Lettere sagt enn gjort når man føler utseendet blir ødelagt.

Skrevet

Takk for beroligende svar. :)  Håper bare det stabiliserer seg. Tannlegen jeg har gått til sa bare at jrg ikke måtte se etter og studere om jeg har fått mer «hull» og slappe av. Lettere sagt enn gjort når man føler utseendet blir ødelagt.

Forstår deg veldig godt ❤️ Ikke noe gøy. Men kanskje litt motiverende å vite at det kan fikses på? 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Forstår deg veldig godt ❤️ Ikke noe gøy. Men kanskje litt motiverende å vite at det kan fikses på? 😊

Ja, har skrevet ett par innlegg her inne for å høre om andre sliter med det samme, og om noen vet om man kan sette på skallfaseyyer el.l. Men ingen har kommet med positivt svar før. Har du gjort det, eller jobber du med det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, har skrevet ett par innlegg her inne for å høre om andre sliter med det samme, og om noen vet om man kan sette på skallfaseyyer el.l. Men ingen har kommet med positivt svar før. Har du gjort det, eller jobber du med det?

Jeg skal gjøre det når det har holdt seg stabilt en stund. Ihvertfall oppe. Så resultatet av noen andre som hadde gjort det, og det så veldig bra ut. Gleder meg 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...