AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Nettopp fått vite at jeg har den, ble oppdaget tidlig. Tannlegen snakker noe om Helfo men jeg skjønner ikke gangen i dette her. Anonymkode: d2a6a...d2c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Er dette en veldig vanlig sykdom eller er det den samme som poster alle disse trådene? Anonymkode: 95f5c...770 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 Jeg har aldri skrevet om den før, da den ble nettopp oppdaget. Anonymkode: d2a6a...d2c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 Jeg har periodontitt og får dekket deler av tannbehandling som omfattes av sykdommen. Husker ikke hvor mye det er snakk om, men det er enkelt å sjekke opp. Jeg måtte ta en operasjon for noen år tilbake pga. skader forårsaket av sykdommen, og fikk støtte for flere tusen kroner. Likevel så er det ikke billig med tannbehandling. Har du periodontitt så bør du dra til tannpleier jevnlig og rense tennene. Dette kan bli kostbart, men så absolutt nødvendig for tannkjøttet og tannhelsen. Anonymkode: 7232d...f1e 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 Jeg har periodontitt! Er i narkose annen hvert å for rensing. Trenger ikke gå 3-4 ganger i året for jeg er flink til å holde det i sjakk.Får dekket litt av helfo ellers betaler jeg selv. Hadde blitt svindyrt om jeg ikke hadde fått dekt noe fra helfo som tannlegen ordner med. Jeg bare forholder meg til tannlege når det gjelder betalingen. Anonymkode: a2618...3ee
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 Jeg har også periodontitt. Ser på regningen at noe er trykket fra når jeg er hos tannlege for sjekk. Er hos tannlege to ganger i året og børster daglig mellom tennene med sånne tannstikkere med bust. Jeg har ikke hatt behov for operasjon til må heldigvis. Anonymkode: 94c55...3cd
Ze.Xhx Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 Dette er noe veldig mange i Norge har, og ikke noe å stresse med. Jeg selv er til tannpleier en gang i året for å få rensket opp litt. Har hatt dette i sikkert 15 år nå og er ikke plaget av det.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 Jeg skulle i narkose en gang.. snakket med sekretær (Hun var ny på kontoret) som fortalte meg det stod 37.000,- men visste ikke hvor mye jeg måtte betale av det. Viste seg at jeg kun betalte litt over 6000,- Da skulle jeg kun rense tenner pluss skjær bort noe på tannkjøttet. Ikke sikkert at sekretæren hadde tillatelse av å opplyse meg om 37.000,. en gang. Vet helfo betalte resterende utenom de 6000,- Anonymkode: a2618...3ee
enkefru Skrevet 13. desember 2020 #9 Skrevet 13. desember 2020 Jeg har periodontitt. Fikk det tidlig og det er velregulert. Går til kontroll hos en spesialist på dette, 1 gang i året. Egenandelen er 1000,- til 1200,- kr. H*n har avtale, så h*n fakturerer resten direkte til Helfo
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 Så helfo hjelper til på disse 2 kontroll timene i året ? Pleier de å være mellom 1-2000 kr pr. gang eller ? Ser noen skriver narkose her, er det noe man trenger ? Anonymkode: d2a6a...d2c
enkefru Skrevet 13. desember 2020 #11 Skrevet 13. desember 2020 Pr gang, men jeg går ca en gang i året. Min holder seg stabil, er lite endringer hos meg, så trenger ikke mer, men kan selvsagt ringe om det er noe. Trenger ikke narkose for bilder og rens
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #12 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så helfo hjelper til på disse 2 kontroll timene i året ? Pleier de å være mellom 1-2000 kr pr. gang eller ? Ser noen skriver narkose her, er det noe man trenger ? Anonymkode: d2a6a...d2c Jeg er invilget narkose pga alvorlig odotofobi. Det er ikke noe alle trenger å i narkose. Anonymkode: a2618...3ee
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #13 Skrevet 13. desember 2020 Har også peridontitt, ligger i familien. Jeg er 30 år. Er hos tannlegen to ganger i året for dyprens. Dette dekker helfo, så jeg betaler 1200,- i egenandel per gang. Har tannlegeskrekk, men holder med midazolam hos meg og ikke narkose, heldigvis. Anonymkode: 52888...247
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #14 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har også peridontitt, ligger i familien. Jeg er 30 år. Er hos tannlegen to ganger i året for dyprens. Dette dekker helfo, så jeg betaler 1200,- i egenandel per gang. Har tannlegeskrekk, men holder med midazolam hos meg og ikke narkose, heldigvis. Anonymkode: 52888...247 Jeg har også tannlegeskrekk. Betaler aldri noenting. Anonymkode: cc88b...fc1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #15 Skrevet 13. desember 2020 Jeg har alvorlig grad av periodontitt og må gå til spesialist hver tredje måned for dyprens. Dette må jeg gjøre resten av livet..... Har måttet trekke to jeksler pga sykdommen, men det er ingen økonomisk støtte å få når det ikke er fortenner. Jeg får også kun dekket en liten andel av hva dyprens koster, og det er dyrt å gå til spesialist. (Og jeg får ikke dekket noen ting før jeg har betalt så mye at jeg har nådd egenandelstaket!) Anonymkode: 02a52...93a
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #16 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har også tannlegeskrekk. Betaler aldri noenting. Anonymkode: cc88b...fc1 Da må du ha noen andre som betaler for deg, for det er ikke gratis... Anonymkode: 02a52...93a
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #17 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da må du ha noen andre som betaler for deg, for det er ikke gratis... Anonymkode: 02a52...93a Jepp, 100% gratis. Jeg er under TOO-teamet. Anonymkode: cc88b...fc1
Pinkee Skrevet 13. desember 2020 #18 Skrevet 13. desember 2020 Periodontitt er en tannsykdom som går inn i det som hittil har vært egenandelskort 2. Dvs at etter oppnådd beløpsgrense, slipper du egenandel. Men, den utgjør egentlig ikke så mye! Jeg har alvorlig, har hatt flere operasjoner, dyprensing omtrent årlig, og går til vanlig rens hver 3.måned. Det som er viktig, er at du er nøye på tannpuss og at du bruker mellomromsbørster hver dag. Jeg er og anbefalt å bruke den sterkeste fluorskyllen som finnes. Hvis du røyker, slutt med det, eventuelt aldri begynn! Jeg har måtte fjerne to tenner, fikk da et lite tilskudd for å sette inn implantater.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #19 Skrevet 13. desember 2020 Pinkee skrev (2 timer siden): Periodontitt er en tannsykdom som går inn i det som hittil har vært egenandelskort 2. Dvs at etter oppnådd beløpsgrense, slipper du egenandel. Men, den utgjør egentlig ikke så mye! Jeg har alvorlig, har hatt flere operasjoner, dyprensing omtrent årlig, og går til vanlig rens hver 3.måned. Det som er viktig, er at du er nøye på tannpuss og at du bruker mellomromsbørster hver dag. Jeg er og anbefalt å bruke den sterkeste fluorskyllen som finnes. Hvis du røyker, slutt med det, eventuelt aldri begynn! Jeg har måtte fjerne to tenner, fikk da et lite tilskudd for å sette inn implantater. Hvor gammel er du ? Og kan man se det på tennene/tannkjøttet ditt? Er bare nysgjerrig siden jeg har det selv. Anonymkode: aa6a2...0fb
Pinkee Skrevet 14. desember 2020 #20 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvor gammel er du ? Og kan man se det på tennene/tannkjøttet ditt? Er bare nysgjerrig siden jeg har det selv. Anonymkode: aa6a2...0fb Jeg er over 50, og nei, man kan ikke se det på meg. Kun tannlege som ser det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå