Gå til innhold

Kalle gutten Ernst Øyvind?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Støyvin er dialekt for litt dum her jeg bor, så det vil hørest ut som er'n støyvin, altså er han dum.

Anonymkode: 2cdad...fa1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ernst er vakkert. Kjenner noen som heter det. 

Ofte med navn, blir man bare å kalle barnet for det første, ved mindre man er litt sint og roper hele navnet😜

På den andre siden er dobbeltnavn vakkert. Det går ofte i arv. Har en av foreldrene dobbeltnavn, så får ofte barnet det. Har foreldrene enkeltnavn får barnet oftest også enkelt navn. 

Ernst Øyvind klinger bra om man «smaker» litt på det 4-5 ganger. De ligger ganske likt i samme «stil». Hadde vel vært verre med Ernst Chrissnder, eller Øyvind Leander. Eller om det var jente, Olga Dior, liksom🤭 

Når det er sagt kommer navn ofte på mote igjen. Feks. Olga Olivia er begge eldre navn, men Olivia høres så «ungt» ut, kanskje fordi det er så mange små barn som heter det nå og navn kommer ofte tilbake på moten i sykluser, på rundt hvert 120 år, men ikke alltid. 

Endret av Jente-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernst er ok. 
Øyvind forstår jeg ikke folk har sansen for.
Ernst Øyvind, det blir liksom litt for mye. Liker det ikke

Anonymkode: ecdb9...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig de to navnene blir litt mye da navnet Ernst stopper litt etter den noe «harde» t-endingen. Altså at det holder med Ernst! Hadde det vært navn som sluttet på i, a, e osv, så er det kanskje lettere å si hele navnet, gir enklere flyt.

Anonymkode: 27446...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jo lurt på om du var Eckbo-fan😆

Jeg synes kombinasjonen er tungvint, hvis begge navnene skal brukes til daglig.  Nrst bremser opp første navn, men med mye øvelse kan det bli bra. Det er jo en fordel om barnet kan uttalt navnet sitt før skolestart 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...