Gå til innhold

Abort ved feil kjønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uatskillelig skrev (Akkurat nå):

Et spørsmål til dere som er for abort. Hvorfor er dere imot abort grunnet feil kjønn? Hvis abort er greit i seg selv så bør vel grunnen til inngrepet være ett fett? Det er da ikke noe annerledes å ta abort pga kjønn enn å ta abort av en hvilken som helst annen grunn? Selv er jeg imot abort uansett årsak, hvis noen lurer.

 

Ser du ikke forskjellen på å ta abort fordi man ikke føler et barn passer inn i livet sitt, og det å ta abort fordi det er feil kjønn?

De fleste som tar abort går ikke hjem og prøver på nytt. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykt! Jeg sitter i skrivende stund med min sønn på 1 mnd på fanget. Jeg skal innrømme at jeg håpet mest på jente da jeg ble gravid, men har vært kjempeglad for gutt siden jeg fikk vite kjønnet. Her jeg sitter med en nydelig liten gutt, tenker jeg at det ikke gjør noe om en eventuell nestemann også blir gutt, selv om jeg kunne tenkt meg en av hver. De fleste ønsker nok ett kjønn mer enn det andre, av ulike grunner, men de fleste rister også kjapt av seg skuffelsen, de tar ikke abort. 

Anonymkode: bf8ac...900

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her sliter jeg med å bli gravid med ett barn en gang :(

Anonymkode: f4698...87c

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

 

 

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nei, kan jo ikke det, han nekter jo å gå for kjønnsseleksjon. 
 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

Du sier jo han hadde gått for kjønnsseleksjon om det var lov i Norge🤦🏻‍♀️ Trolletråd

Endret av Bahir
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og her sliter jeg med å bli gravid med ett barn en gang :(

Anonymkode: f4698...87c

😞:klem:

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er trist at noen i det hele tatt tenker på abort bare fordi det ikke er det kjønnet man ønsket seg. Det er en grunn til at en sånn test er ulovlig i Norge. Vi har 3 barn, to gutter og en jente. For oss så spilte ikke kjønnet på barnet vårt noen rolle, men heller at det var et velskapt barn med 10 fingre og 10 tær osv. Jeg kan forstå at man ønsker seg en jente/gutt hvis man kun har fått gutter/jenter, men hvor mye skal mennesker egentlig tukle med naturen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og her sliter jeg med å bli gravid med ett barn en gang :(

Anonymkode: f4698...87c

Håper det ordner seg for deg, verden er urettferdig❤️

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Nå kommer jeg til å bli hudflettet, og jeg vet ikke hvorfor jeg utsetter meg for shitstormen som kommer nå, men jeg kommer til å ta abort hvis babyen har feil kjønn.


Mannen min har endelig gått med på å gå for nr. 3. vi har to gutter fra før av, og jeg ønsker meg intenst en jente. Jeg har prøvd å overtale mannen til kjønnsseleksjon i utlandet, men han nekter. Jeg har da tenkt til å dra til Gøteborg for en nipt test og hvis det blir en gutt, så tar jeg en abort. Jeg bor i gamle Østfold, så jeg kommer meg fort frem og tilbake på dagen uten å informere mannen. Jeg skulle ønske de tilbød kjønnssseleksjon i Norge, da hadde mannen vært med på det. Syntes det er dumt at man ikke får balansere ut familien når man allerede har to av samme kjønn. Jeg elsker sønnene mine over alt i verden, men ønsker å få oppleve det å være «jentemamma»❤️

 

Anonymkode: 4edf6...375

Vil du bli "jentemmama" må du skifte mann...her blir det nok bare gutter...

Anonymkode: 6028a...3c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bahir skrev (5 minutter siden):

 

Du sier jo han hadde gått for kjønnsseleksjon om det var lov i Norge🤦🏻‍♀️ Trolletråd

Ja, men han nekter sånn regelverket er nå. 
 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

En jenteBABY og gutteBABY er nok ikke så forskjellige, men jentebarn og guttebarn, og for ikke å snakke om kvinner og menn er ganske forskjellige. Jeg vet at folk i slike tråder ikke er enige i det,og innsisterer på at det er 0 forskjell på menn og kvinner, og hvis det er det er det KUN foreldrenes feil som har presset dem inn i trange kjønnsmønstre, og at eneste grunnen til at noen ønsker seg en jente er for å kle de opp i feminine klær. Jeg er grunnleggende uenig i det. Spør deg selv hvilket kjønn er du og har du masse nære venner av det motsatte kjønn? For de fleste er det ikke slik. Det handler om å ha noe felles. Jeg har noe felles med andre kvinner som jeg ikke har med menn. Ikke til forkleinelse for menn/gutter, jeg har jo en hel familie full av dem som jeg virkelig elsker, men jeg har ikke det kvinnefellesskapet med dem. Det er dette jeg savner. 
 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

Eg har nære venner av motsatt kjønn som er homofile. Ellers kvinner ja. Greie stort sett ikkje væra venner med hetrofile menn fordi dei "faller" for meg, eller det blir kleint og krevjande på sikt. Sikkert noen som greier det.

Så det er det at du har lyst til å oppleva å ha jente som får sin første mens? Som sorterer tankar i eit forvirrande samfunn? Som har andre jente venner? Shoppe BH i puberteten? Fiksa negler? Bake? Fotball? Fiske? Dra på fjellet? Eg trur eigentlig at mødre greie fint å ha ein like fin relasjon til ein sønn på ein nær måte uansett. Eg kjenner fleire kvinner som har nære fine releasjonar til sine sønnar, kva gir kvinnefellesskapet som menn ikkje kan gi?

Ellers synest ikkje eg det er noko gale med å ha tankar om eit kjønn eller å ønskja seg eit kjønn. Og folk kan ikkje noko for kva dei føler. Men synest det er ille at gutten ikkje har "livets rett" bare fordi det er "feil" kjønn. Det blir uetisk for meg.

 

Anonymkode: 28eaa...29b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Takk ❤️ ønsker jo ikke infertilitet for andre sånn sett, siden vi skal prøve selv, men det er jo ikke kjekt å lese at et lite foster må dø bare fordi det er gutt :( Håper bare de får ei jente, eller at hun ikke klarer å ta abort fordi hun innser at det er like mye verdt å få en 3 gutt som en jente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Så forferdelig mye press å legge på ei lita jente. Hun skal da oppfylle alle dine håp og drømmer om en datter. 

Anonymkode: b5efe...cb5

Det gjelder vel absolutt alle ønskede/planlagte unger....

Anonymkode: 04e67...4ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uatskillelig skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår ikke hvorfor det skal være ok å ta abort av alle mulige andre grunner, men ikke på grunn av kjønn? Det gir jo ingen mening. 
 

Det gir vesentlig mer mening enn å ta abort pga feil kjønn. Vil man ikke ha barn, så vil man ikke ha barn. Oppegående mennesker vil ikke bare ha jentebaby. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja, da får jeg jo en datter, og det har jeg et intenst ønske om. 
 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

Hvor mange ganger skal du “spontanabortere” før du kanskje får en jente da? 

Anonymkode: 324f0...094

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjipt at folk skal få så sinnsykt pes ved å legge ut ting her...

det gjør at mange ikke tørr å legge ut ting her og vi går glipp av mange interessante problemstillinger og diskusjoner

Ts sin problemstilling er tabu ja... men det er nok mange som har tenkt tanken og som har interesse av å lese dette. 
 

Til Ts

En ting er at du skriver at du vil dette.... men tror du at du kommer til å klare å gjennomføre en evt abort? Når baby er 12 uker og du ser ultralyd bilde av en sprellende liten gutt som sparker med bena og sutter på totten?  
 

De er jo skremmende ferdige når de er 12 uker.

 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

En jenteBABY og gutteBABY er nok ikke så forskjellige, men jentebarn og guttebarn, og for ikke å snakke om kvinner og menn er ganske forskjellige. Jeg vet at folk i slike tråder ikke er enige i det,og innsisterer på at det er 0 forskjell på menn og kvinner, og hvis det er det er det KUN foreldrenes feil som har presset dem inn i trange kjønnsmønstre, og at eneste grunnen til at noen ønsker seg en jente er for å kle de opp i feminine klær. Jeg er grunnleggende uenig i det. Spør deg selv hvilket kjønn er du og har du masse nære venner av det motsatte kjønn? For de fleste er det ikke slik. Det handler om å ha noe felles. Jeg har noe felles med andre kvinner som jeg ikke har med menn. Ikke til forkleinelse for menn/gutter, jeg har jo en hel familie full av dem som jeg virkelig elsker, men jeg har ikke det kvinnefellesskapet med dem. Det er dette jeg savner. 
 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

Tror du alle «kvinnefamilier» er slik et kvinnefellesskap? Skaff deg masse venninner i stedet for å absolutt skulle føde en fremtidig venninne. Kanskje datteren din vokser opp og synes du er en gal kjerring. 
Hadde min man dratt et sånt stunt bak ryggen min hadde han løpt stor risiko for å bli eksmann. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eg har nære venner av motsatt kjønn som er homofile. Ellers kvinner ja. Greie stort sett ikkje væra venner med hetrofile menn fordi dei "faller" for meg, eller det blir kleint og krevjande på sikt. Sikkert noen som greier det.

det er det at du har lyst til å oppleva å ha jente som får sin første mens? Som sorterer tankar i eit forvirrande samfunn? Som har andre jente venner? Shoppe BH i puberteten? Fiksa negler? Bake? Fotball? Fiske? Dra på fjellet? Eg trur eigentlig at mødre greie fint å ha ein like fin relasjon til ein sønn på ein nær måte uansett. Eg kjenner fleire kvinner som har nære fine releasjonar til sine sønnar, kva gir kvinnefellesskapet som menn ikkje kan gi?

Ellers synest ikkje eg det er noko gale med å ha tankar om eit kjønn eller å ønskja seg eit kjønn. Og folk kan ikkje noko for kva dei føler. Men synest det er ille at gutten ikkje har "livets rett" bare fordi det er "feil" kjønn. Det blir uetisk for meg.

 

Anonymkode: 28eaa...29b

Ja, til alt det❤️
 

Jeg tror også at mødre greier å ha en «like fin» relasjon til sønnene sine, men det er en annen relasjon. En god relasjon til en sønn kan aldri erstatte et mor  datter forhold og vise versa. Jeg tror (og har erfart ved å selv være noens datter) at det rett og slett det er en kvalitativ forskjell. 
 

ps. takk for et ordentlig svar, selv om du er uenig med meg. 
 

ts

 

Anonymkode: 4edf6...375

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor mange ganger skal du “spontanabortere” før du kanskje får en jente da? 

Anonymkode: 324f0...094

Det vet jeg ikke på forhånd. 
 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller ikke noe om å ta abort pga feil kjønn. Det viktigste er å få et friskt barn.

Jeg fikk min første for litt over 2 mnd siden etter å ha prøvd mange år med å stort sett ikke bli gravid, og de 4 gangene jeg ble gravid så mistet jeg. Jeg hadde derfor gitt opp å bli mamma, men så skjedde det. Jeg fikk en nydelig sønn.

Ja i starten av graviditeten ønsket jeg meg kanskje en jente, men jeg ble ikke skuffet da jeg fikk vite at det var en gutt jeg skulle få. Jeg begynte heller å fokusere på hvor mye jeg gledet meg til å møte han, og det at det var en gutt som skulle komme. 

Sønnen min betyr alt for meg. Om jeg blir gravid igjen så blir jeg like glad uansett hvilket kjønn det er. Jeg ønsker meg bare et velskapt barn, som får et godt og lykkelig liv. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...