Gå til innhold

Abort ved feil kjønn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en veldig begrenset periode vi skal ha kontakt med leger og jm. Mannen skal være med på ca. maks to av de møtene, og tidligere aborter er ikke et tema på noen av de. Nei det er ikke noen stor sjans for at helsepersonell skal bryte taushetsplikten sin for noe som er helt urelatert  til årsaken til at vi er der. 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

Han kan finne det ut i ettertid og. hvordan kan du vite at tidligere aborter ikke vil blI ett tema? det kan godt hende at det blir. 

Anonymkode: 6309e...892

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

jeg mener å ha hørt at «kjønn» ikke var en del av pakka i Norge. Kom gjerne med en link hvis du har hørt noe annet. 

ts

jeg håper en ikke kan se kjønn på NIPT testen. gutter og jenter er like viktig så lenge Barnet er friskt og har det bra. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg anser det ikke som et liv, dere får ha deres meninger. 

ts

hva er det du mener er liv da? siden du mener det er en celleklump i 10 og 12 uke?😯😐 det er ingen celleklump i uke 10 og 12 men ett levende foster.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.12.2020 den 20.59):

Nå kommer jeg til å bli hudflettet, og jeg vet ikke hvorfor jeg utsetter meg for shitstormen som kommer nå, men jeg kommer til å ta abort hvis babyen har feil kjønn.

Mannen min har endelig gått med på å gå for nr. 3. vi har to gutter fra før av, og jeg ønsker meg intenst en jente. Jeg har prøvd å overtale mannen til kjønnsseleksjon i utlandet, men han nekter. Jeg har da tenkt til å dra til Gøteborg for en nipt test og hvis det blir en gutt, så tar jeg en abort. Jeg bor i gamle Østfold, så jeg kommer meg fort frem og tilbake på dagen uten å informere mannen. Jeg skulle ønske de tilbød kjønnssseleksjon i Norge, da hadde mannen vært med på det. Syntes det er dumt at man ikke får balansere ut familien når man allerede har to av samme kjønn. Jeg elsker sønnene mine over alt i verden, men ønsker å få oppleve det å være «jentemamma»❤️

Utrolig nok, så støtter jeg deg.

jeg skjønner _veldig_ godt at du ikke vil ha gutt nr tre!

så jeg håper du får til dette🤞🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jean-Jaques skrev (Akkurat nå):

Utrolig nok, så støtter jeg deg.

jeg skjønner _veldig_ godt at du ikke vil ha gutt nr tre!

så jeg håper du får til dette🤞🏻

Hva er galt med gutt nr.3? Hadde det vært like ille med jente nr.3?

Anonymkode: 383c2...32d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er galt med gutt nr.3? Hadde det vært like ille med jente nr.3?

Nei.

uansett forstår j TS godt jeg! Hun har alt 2 gutter, holder lenge det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Jean-Jaques said:

Nei.

ikke meg du siterte men hvorfor er hadde det ikke vert like ille med jente nr 3? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jean-Jaques skrev (1 minutt siden):

Nei.

Så du gadd ikke svare på hva som er galt med 3 gutter... tragisk.. Håper du ikke har barn som har et sånn syn på de. Kun jenter er bra nok liksom.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

ikke meg du siterte men hvorfor er hadde det ikke vert like ille med jente nr 3? 

hvorfor hadde det ikke vert like ille med jente nr 3**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva du vil med denne tråden, men siden du har lagt det ut på et diskusjonsforum så regner jeg med du ikke har noe i mot kritikk. Jeg skal være ærlig å si at jeg synes det er ganske fælt tenkt, men det er jo bare min mening. Du skal jo så klart få gjøre hva du vil, siden det er lovlig å ta abort i Norge, men det endrer jo ikke meningen min av den grunn. Jeg er veldig glad jeg ikke er kjønnsfiksert; det kan ikke føles greit for verken deg eller barna dine dersom de skulle få vite dette.

Anonymkode: 48e15...897

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke hva du vil med denne tråden, men siden du har lagt det ut på et diskusjonsforum så regner jeg med du ikke har noe i mot kritikk. Jeg skal være ærlig å si at jeg synes det er ganske fælt tenkt, men det er jo bare min mening. Du skal jo så klart få gjøre hva du vil, siden det er lovlig å ta abort i Norge, men det endrer jo ikke meningen min av den grunn. Jeg er veldig glad jeg ikke er kjønnsfiksert; det kan ikke føles greit for verken deg eller barna dine dersom de skulle få vite dette.

Anonymkode: 48e15...897

helt enig og de fleste i denne tråden mener også at det er feil og ta abort paga "feil kjønn" heldighvis 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan så absolutt forstå ønsket om en datter, men jeg ville heller gått for kjønnseleksjon enn abort.

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Han kan finne det ut i ettertid og. hvordan kan du vite at tidligere aborter ikke vil blI ett tema? det kan godt hende at det blir. 

Ikke uten at helsepersonell bryter taushetsplikten sin. Og det skjer sikkert, men det er ikke veldig vanlig. Jeg ser heller ikje hvordan vi skulle havne i en situasjon der det er naturlig. 

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

hva er det du mener er liv da? siden du mener det er en celleklump i 10 og 12 uke?😯😐 det er ingen celleklump i uke 10 og 12 men ett levende foster.

Når det kan leve for seg selv utenfor mors kropp. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jean-Jaques skrev (1 minutt siden):

Ja jøss. Ny teknologi som prøverør (som igrunn er å frembringe avkom på folk med dårlig fertilitet) og å dra til Danmark for å skaffe seg barn, d klappes fram.

hvorfor skal TS skamme seg? Slutt med «skam deg» pisset. Skam deg selv, du som ber andre skamme seg. Tragisk!

Kan du forklare hva som er galt med det? At folk som så inderlig ønsker seg barn går fram på den måten? 

Mens du har noen på andre siden som er så heldig å i det hele tatt kunne bli gravid, men fjerner hvis det er feil kjønn? 

Anonymkode: f0942...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jean-Jaques skrev (11 minutter siden):

Nei.

Det der det! Jeg vil veldig gjerne ha sønner, virkelig. Når jeg fikk min første sønn så var jeg ikke så skuffet. Jeg gledet meg fir å gå oppleve å bli guttemamma, men jeg vil oppleve å bli jentemamma også💕

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jean-Jaques said:

Ja jøss. Ny teknologi som prøverør (som igrunn er å frembringe avkom på folk med dårlig fertilitet) og å dra til Danmark for å skaffe seg barn, d klappes fram.

hvorfor skal TS skamme seg? Slutt med «skam deg» pisset. Skam deg selv, du som ber andre skamme seg. Tragisk!

ikke meg du siterer men selfølgelig skal en skamme seg når en med viten og viljen ønsker og bli gravid. men samtidig ønsker og ta abort om det blir "feil kjønn" når en velger og sette barn til verden er det 50/50 % for at det blir gutt eller jente. men har en 2 gutter eller 2 jenter  eller fler fra før så øker det sjangsen for at det blir samme kjønn i gjen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke uten at helsepersonell bryter taushetsplikten sin. Og det skjer sikkert, men det er ikke veldig vanlig. Jeg ser heller ikje hvordan vi skulle havne i en situasjon der det er naturlig. 

ts

jaja naiv er du ihvertfall.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...